اپل: در شرایط اضطراری می‌توانید فیس آیدی را به‌سرعت غیر فعال کنید

جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از ویژگی‌های هیجان انگیز آیفون ‍۱۰ ویژگی فیس آی‌دی است. اما اگر سارقی گوشی شما را از دستانتان برباید و روبه‌روی چهره‌ی شما قرار دهد، آیا قفل گوشی‌تان باز خواهد شد؟
تبلیغات

آیفون ‍۱۰ روز دوازدهم سپتامبر در مرکز همایش‌های استیو جابز رونمایی شد. یکی از ویژگی‌های امنیتی این گوشی جدید فیس آی‌دی است که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از چهره‌ی خود آیفون ‍۱۰ را از حالت قفل خارج کنند. در حالی که در جریان کنفرانس اپل با کلیّت این ویژگی جدید آشنا شدیم؛ اما برخی سوالات درباره‌ی این تکنولوژی جدید بی‌پاسخ مانده‌اند.

برای مثال اگر یک سارق (یا حتی یک افسر پلیس) آیفون ‍۱۰ شما را روبه‌روی چهره‌تان قرار دهد، آیا قفل گوشی شما باز خواهد شد؟ خوشبختانه کریگ فدریگی، نایب‌رئیس ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل به این سوال پاسخ داده است. بنا به گفته‌ی فدریگی، در چنین شرایطی، دو ویژگی امنیتی برای فیس آی‌دی وجود دارد. اولا تا زمانی که به آیفون خود خیره نشوید، فیس آی‌دی قفل گوشی را باز نخواهد کرد. همچنین، اگر در زمان دادن گوشی به شخص دیگری کلیدهای موجود روی دو طرف دستگاه را نگه‌دارید، ویژگی فیس آی‌دی به‌طور موقت غیر فعال می‌شود.

این ویژگی شبیه به یکی دیگر از ویژگی‌های آی او‌اس ۱۱ است. در این نسخه از آی او‌اس، اگر کلید هوم را پنج بار پشت سر هم فشار دهید، ویژگی تاچ آی‌دی غیر فعال خواهد شد و باید از رمز عبور برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید.

در پاسخ به این سوال که آیا فیس آی‌دی با عینک‌های آفتابی سازگار است یا نه، پاسخ فدریگی اندکی محافظه‌کارانه‌تر بود. وی اذعان داشت که فیس آی‌دی با اکثر عینک‌های آفتابی (اما نه همه‌ی آن‌ها) کار خواهد کرد. بنا به گفته‌ی فدریگی:

اغلب عینک‌های آفتابی اجازه‌ی عبور نور مادون قرمز کافی را جهت مشاهده‌ی چشمان کاربر به سیستم فیس آی‌دی می‌دهند. حتی عینک‌هایی که کاملا تیره به‌نظر می‌رسند. این واقعا شگفت انگیز است.

اکنون می‌دانیم که برای باز کردن قفل گوشی با فیس آی‌دی باید به گوشی خیره شویم و همچنین می‌توانیم با نگه داشتن کلیدهای دو طرف گوشی، فیس آی‌دی را غیرفعال کنیم. باید منتظر باشیم تا ببینیم اپل به پرسش‌های دیگری که ممکن است در آینده پیرامون این ویژگی جدید مطرح شود چه پاسخ‌هایی خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات