جزئیات جدید قابلیت پایش وضعیت قلب اپل واچ

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
سخن‌گوی شرکت اپل امروز در سالن همایش‌های استیو جابز از قابلیت‌های جدید پایش وضعیت قلب اپل واچ 3 خبر داد.
تبلیغات

شرکت اپل در حال توسعه‌ی قابلیت پایش سلامتی خط تولید ساعت هوشمندی است که روی قلب کاربر تمرکز دارد. سری سوم اپل واچ به سیستم پایش ضربان قلب بهبودیافته‌ای تجهیز شده که کاربر با بلند کردن مچ دست خود، قادر به مشاهده‌ی نرخ ضربان قلب و شاخص‌های جدید باست. اپل واچ 3 همچنین در صورتی که ضربان قلب کاربر در زمان‌هایی غیر از فعالیت‌های ورزشی بالاتر از حد عادی باشد، اعلان خاصی را به نشانه‌ی وجود یک مشکل بالقوه در سلامت قلب، برای کاربر نشان خواهد داد.

شرکت اپل خواستار این بوده است که ساعت هوشمند اپل واچ قادر به تشخیص مشکلات قلبی رایجی مانند آریتمی قلبی موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی باشد. میلیون‌ها نفر از مردم دنیا درگیر این آریتمی هستند که در اغلب موارد به سادگی قابل تشخیص نیست. در این نوع از مشکل نامنظم بودن ضربان قلب، سلول‌های عضلانی دهلیز به‌صورت نامنظم تحریک و منقبض می‌شوند. به همین دلیل، مهندسان شرکت اپل همراه با متخصصان بالینی دانشگاه استنفورد به منظور بررسی دقت تشخیص ریتم‌ غیر طبیعی قلب در ابزارهای پوشیدنی مطالعاتی انجام داده‌اند.

این مطالعه با استفاده از داده‌های به‌دست‌آمده از اپل واچ صورت گرفته و این کمپانی برای سازماندهی کامل موضوع، همکاری نزدیکی با FDA آمریکا داشته است. مطالعات قلبی اپل در اواخر سال جاری میلادی در اپ استور قابل دسترس خواهد بود.

قابلیت تشخیص ضربان قلب و مشکلات قلبی عروقی اپل واچ 3 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات