کراس‌اور برقی و مسابقه‌ای جگوار I-PACE، معرفی شد

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
جگوار از نسخه‎ی مسابقه‌ای خودروی برقی I-PACE و سری مسابقات اتومبیلرانیِ مختص این خودرو، رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت بریتانیایی جگوار، به عنوان اولین شرکت بزرگی که به مسابقات فرمول E پیوسته است، اولین خودروی برقی مسابقه‌ای I-PACE eTROPHY، مختص سری مسابقات اتومبیلرانی برقی را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی کرد.

Jaguar I-Pace eTrophy

اولین سری مسابقات  خودروی برقی جگوار، در قالب حمایت از سری مسابقات فرمول E، در همان روز و همان پیست مسابقات فرمول E، از سال ۲۰۱۸ شروع خواهد شد. در این مسابقات که فقط از خودروی برقی جگوار استفاده می‌شود، رانندگان در یک رقابت جهانیِ عاری از هرگونه آلایندگی، به نمایش مهارت‌های خود می‌پردازند. نسخه‌ی جاده‌ای خودروی پنج سرنشینه اسپرت برقی I-PACE جگوار نیز در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد.

مسابقات I-PACE eTROPHY با شرکت ۲۰ دستگاه خودروی برقی جگوار، در قالب ۱۰ مسابقه در شهرهایی چون هونگ‌کونگ، پاریس، سائو‌پائولو و نیویورک برگزار می‌شود.

پس از بیانیه‌ی دولت بریتانیا مبنی بر ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۴۰، و مشخص شدنِ برنامه‌ی مدیران جگوارلندرور برای تولید نسخه‌ی برقی یا هیبرید از تمام مدل‌های خود از سال ۲۰۲۰، این اولین اقدام جدی یک شرکت بریتانیایی در جهت ایجاد سری مسابقات اتومبیلرانی برقی است.دپارتمان عملیات ویژه‌ی جگوارلندرور (SVO) واقع در واریک‌شر بریتانیا، مسئول ساخت و تولید خودروی مسابقه‌ای برقی جگوار را بر عهده دارد.

Jaguar I-Pace eTrophy

گرد مازر، رئیس بخش ریسینگ جگوار می‌گوید:

جگوار در سال ۲۰۱۶ با شعار مسابقه برای خلاقیت، به مسابقات اتومبیلرانی بازگشت. با عرضه خودروی مسابقه‌ای I-PACE eTROPHY، تعهد ما نسبت به خودروهای برقی، مسابقات اتومبیلرانی بین‌المللی و مسابقات فرمول E، قوی‌تر خواهد شد. مفتخر هستیم که به عنوان یک تیم بریتانیایی، اولین خودروی مسابقات اتومبیلرانی برقی را معرفی کرده‌ایم.همیشه خواستار ثابت کردن فناوری خودروهای برقی خود در پیست بوده‌ایم که حالا این فرصت را پیدا کرده‌ایم. بی‌صبرانه منتظر روزی هستم که پس از عرضه‌ی I-PACE در بازار جهانی، به خط شدن نسخه‌ی مسابقه‌ای آن را در خط شروع مسابقه ببینم. این مسابقات در نهایت، هم باعث پیشرفت فناوری خودروهای برقی جگوار شده و هم به نفع مشتریان خواهد بود.پس از پیوستن تیم ما، به عنوان اولین شرکت بزرگ خودروسازی به مسابقات فرمول E و با اعلام آمادگی شرکت‌هایی چون آئودی، مرسدس‌بنز و پورشه، فرمول E رشد قابل توجهی داشته است.مسابقات اتومبیلرانی I-PACE eTROPHY، علاوه بر ایجاد رقابت‌های جذاب برای طرفداران اتومبیلرانی، برای رانندگان جوان، نردبانی برای رسیدن به مسابقات فرمول E خواهد بود. انتظار داریم که این سری مسابقات با استقبال خوب بین‌المللی مواجه شود.
Jaguar I-Pace eTrophy

الخاندرو ایگگ، موسس و رئیس مسابقات فرمول E می‌گوید:

شرکت جگوار، به عنوان اولین شرکت وارد شده به مسابقات به فرمول E، به شدت مدافع برگزاری مسابقات اتومبیلرانی برقی است. خوشحال هستم که تیم ریسینگ جگوار پاناسونیک در مسابقات فرمول E حضور داشته و ما سری جدیدی از مسابقات اتومبیلرانی برقی را به برنامه‌ی فصل پنج خود اضافه می‌کنیم. سری مسابقات I-PACE eTROPHY علاوه بر سرگرم کردن تماشاچیان، به پیشرفت فناوری باتری‌ها و خودروهای برقی کمک خواهد کرد. امیدوارم مدیران جگوار به من هم اجازه دهند تا شاید پشت فرمان یکی از این خودروهای برقی بنشینم و مسابقه دهم!

بنظر می‌رسد فصل جدسد فرمول E، با شروع سری مسابقات خودروی برقی جگوار، بسیار دیدنی‌تر از قبل باشد.

Jaguar I-Pace eTrophy
Jaguar I-Pace eTrophy
Jaguar I-Pace eTrophy
Jaguar I-Pace eTrophy
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات