نسخه‌ی تورینگ پورشه 911 GT3، معرفی شد

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
پورشه 911 GT3 با پکیج جدید تورینگ در شصت و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو (IAA) در فرانکفورت رونمایی خواهد شد.
تبلیغات

پورشه 911 GT3 به‌طور انحصاری با یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی در دسترس است و مانند پورشه کاررا 911؛ به جای بال عقب ثابت اسپویلر متغیر دارد. ورای فضای بیرونی به‌ظاهر ساده‌ی این خودرو، فناوری پیشرانه‌های مسابقه‌ای پورشه وجود دارد که شامل پیشرانه‌ی چهار لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۳۶۸ کیلو وات (۵۰۰ اسب بخار) با گشتاوری معادل ۴۶۰ نیوتن‌متر است. در ترکیب با تغییرات بهینه‌ی جعبه‌دنده، پکیج تورینگ پورشه 911 GT3 با سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۹ ثانیه، می‌تواند به حداکثر سرعتی برابر ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

پورشه 911 GT3 2018

نام پکیج تورینگ (Touring Package) به تجهیزات خودروی پورشه کاررا 911  RS مدل سال ۱۹۷۳ برمی‌گردد. حتی پس از گذشت سال‌ها از تولید آن، طراحی خیره‌کننده 911 و ویژگی‌های داخلی کلاسیک مدل ۱۹۷۳ جذاب است. حالا خودروی جدید GT3 911 با پکیج تورینگ بار دیگر این طرح را زنده و ویژگی‌های شاخص آن را مدرنیزه می‌کند. این مدل با هدف ارائه به طرفداران خودروهای اسپرت با کیفیت بالا ارائه شده است که بدون توجه به‌ظاهر اسپرت و مخصوص پیست 911،  به لذت رانندگی طولانی‌مدت، سفر و استفاده‌ی شهری از خودروهای اسپرت پرشتاب، اهمیت می‌دهند.

به غیر از پکیج کلوب‌اسپرت (Clubsport) و تجهیزات آلکانترا، تقریبا تمام گزینه‌های اختیاری پورشه 911 GT3 در ترکیب با پکیج تورینگ موجود است. این ویژگی‌ها شامل تمام رنگ‌های بیرونی و چرخ‌ها، ترمز سرامیکی PCCB، سیستم بالابرنده، چراغ‌های LED جلو، انواع مختلف صندلی، پکیج کرونو (Chrono) و سیستم‌های صوتی هستند. در آلمان، پورشه 911 GT3 با هزینه‌های پکیج تورینگ مانند مدل معمولی 911 GT3 با قیمت ۱۵۲,۴۱۶ یورو شامل مالیات بر ارزش افزوده و گزینه‌های تجهیزات خاص این کشور ارائه می‌شود.

پورشه 911 GT3 2018

بجز قسمت عقب خودرو، بقیه‌ی بدنه‌ GT3 در نسخه تورینگ بدون تغییر باقی می‌ماند. این بدان معنی است که این خودرو به‌طور ویژه با ورودی‌های بزرگ هوا در قسمت جلو طراحی شده و همچنین خروجی هوا که مانند مدل 911 GT3 معمولی است، در کنار درب صندوق عقب قرار دارد. چراغ‌های جلو و عقب یکسان هستند، هرچند به رنگ تیره نیستند.

ظاهر جانبی خودرو توسط چرخ‌های آلیاژی ریخته‌گری شده با قفل مرکزی جذابیت خاصی دارد. در جلو، لاستیک‌های میشلین 245/35 ZR 20 روی رینگ‌های ۹ اینچی نصب شده‌اند، درحالی‌که در عقب، لاستیک‌های میشلین 305/30 ZR 20 روی دو رینگ دوازده اینچی نصب می‌شوند. این لاستیک‌ها تصور قدرتمندی از این خودرو ایجاد می‌کنند؛ چرا که خودروی جدید ۴۴ میلی‌متر در محیط رینگ‌ها از خودروی پورشه کاررا 911 بزرگ‌تر است.

پورشه 911 GT3 2018

ویژگی‌های ظریف ساختاری جدیدی در انتهای عقب خودرو قابل مشاهده است. بال اسپویلر عقب برگرفته از تولید سری 911 و مجهز به دنباله‌ی آیرودینامیک فلپ گارنی است. پنجره‌ی مشبک مخصوص عقب نیز به لوگوی GT3 Tour مزین شده است. دیگر ویژگی‌های متمایز این خودرو شامل نوارهای نقره‌ای رنگ در پنجره کناری، خروجی سیستم اگزوز اسپرت و سیستم شستشوی چراغ‌های جلو و همچنین آرم پورشه در عقب خودرو است. در مدل پکیج تورینگ «Black Exterior»، تجهیزات گزینه‌های اختیاری به رنگ سیاه و چراغ‌های جلو و عقب به رنگ تیره هستند.

پورشه 911 GT3 2018

این خودرو باعث ایجاد حس رانندگی در خودروهای کلاسیک اسپرت با سیستم انتقال قدرت دستی می‌شود. در راستای کاراکتر GT، استفاده از چرم آلکانترا در این پکیج شایع است. پوشش فرمان با نشانگر ساعت دوازده، اهرم تعویض دنده، دستگیره‌ی پنل درب، محفظه کنسول مرکزی و دستگیره‌های درب داخلی، با چرم تزئین شده است. مراکز صندلی‌ها از پارچه‌ی سیاه ساخته شده است. زیرسری‌های صندلی‌ها چرمی هستند و به نظر می‌رسد که با نخ‌های سیاه دوخته شده‌اند.

سیستم محرکه و شاسی در تمام خودروهای 911 GT3 یکسان است و همگی از جمله مدل جدید پکیج تورینگ با جعبه دنده دستی در دسترس هستند. پیشرانه‌ی تخت ۶ سیلندر با حجم جابجایی چهار لیتری تنفس طبیعی، از خودروهای مسابقه مانند 911 RSR و 911 GT3 Cup گرفته شده است. این پیشرانه قدرتمندترین پیشرانه‌ی تزریق مستقیم تنفس طبیعی است و دارای بیشترین حجم جابه‌جایی است که پورشه تاکنون برای یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر جاده‌ای تولید کرده است.

میل‌لنگ این خودرو تا ۹۰۰۰ دور بر دقیقه می‌چرخد که حتی برای یک خودروی اسپرت هم واقعا فوق‌العاده است. نسبت تمام دنده‌های جعبه‌دنده‌ی این خودرو به‌طور دقیق با قدرت پیشرانه‌ی تنظیم شده است و ویژگی‌های اسپرت در اختیار راننده قرار می‌دهد. کارکرد شتاب‌دهنده میانی خودکار، هنگام تعویض به دنده پایین‌تر (کاهش دنده)، صدای هیجان‌انگیزی به همراه می‌آورد. این عملکرد از طریق دکمه‌ی «Sport» در کنسول مرکزی فعال می‌شود و امکان هماهنگ‌سازی سریع چرخ‌دنده‌ها را فراهم می‌کند. سیستم انتقال قدرت دستی اسپرت GT قدرت تولیدشده را به دیفرانسیل عقب مکانیکی با ترمز اتوماتیک (PTV) انتقال می‌دهد.

پورشه 911 GT3 2018

شاسی 911 GT3 نشان‌دهنده‌ی تجربه پورشه در تولید خودروهای اسپرت است. علاوه بر طراحی پیشرانه که با دقت بهینه‌سازی شده، شاسی نیز دارای ویژگی‌های سواری ممتازی است، که عمدتا به دلیل وجود فرمان فعال محور عقب است. بسته به سرعت خودرو، سیستم فرمان عقب خودرو را در جهت مخالف یا هم‌جهت با چرخ های جلو حرکت می‌دهد، در نتیجه باعث بهبود چابکی و پایداری حرکتی خودرو می‌شود. اندازه‌ی لاستیک‌ها در هر دو محور، به گونه‌ای است که چرخ‌های جلو به‌طور مطلوب نیروی فرمان و ترمز را انتقال می‌دهند، درحالی‌که چرخ‌های عقب امکان حرکت و کشش را فراهم می‌کنند.

علاوه بر سیستم مدیریت ارتباط پورشه (PCM) شامل یک ماژول ناوبری آنلاین با اطلاعات ترافیکی به‌صورت آنی، تجهیزات استاندارد هر خودروی 911 GT3 شامل ماژول Connect Plus و برنامه‌ی Porsche Track Precision است. این برنامه راننده را قادر می‌سازد تا ویدئو تماشا کند، صدا ضبط کند و تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات رانندگی را در گوشی هوشمند خود انجام دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات