آئودی R8 V10 RWS رونمایی شد

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
آئودی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از مدل دیفرانسیل عقب R8 V10 با نام RWS رونمایی کرد که وزن کمتری در مقایسه با مدل استاندارد این خودرو دارد.
تبلیغات

پس از آنکه آئودی هفته‌ی گذشته تیزری مرموز و مبهم از نسخه‌ی جدید R8 V10 منتشر کرد، سرانجام این خودرو با کد R8 V10 RWS در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی شد. این محصول که جزو اولین سری سوپراسپرت‌های دیفرانسیل عقب آئودی است به تعداد محدود ۹۹۹ دستگاه به تولید خواهد رسید که شامل مدل کوپه و اسپایدر می‌شوند. 

آئودی R8 V10 RWS

این مدل همانند سایر نسخه‌های R8 V10 به پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است؛ اما بارزترین تغییر آن در مقایسه با سایر مدل‌ها، حذف شدن سیستم چهارچرخ محرک کواترو در این خودرو و جایگزینی آن با سیستم انتقال قدرت به محور عقب است که این تغییر سبب شده وزن خودرو ۴۰ کیلوگرم کاهش پیدا کند.

پیشرانه‌ی R8 RWS از نوع FSI است و با حجم ۵.۲ لیتری خود، توانایی تولید ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتون متر گشتاور  دارد که از این نظر با مدل چهارچرخ محرک R8 تفاوتی ندارد. با توجه به اینکه انتقال نیرو در این خودرو تنها به محور عقب صورت می‌گیرد، قسمت عقب آن تمایل زیادی به انحراف دارد و برای همین فقدان یک باله‌ی عقب در این مدل به‌شدت احساس می‌شود که وجود آن می‌توانست تأثیر مثبتی بر چسبندگی قسمت عقب خودرو داشته باشد. 

آئودی R8 V10 RWS

مدل کوپه‌ی این خودرو می‌تواند در ۳.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که ۲ دهم ثانیه کندتر از مدل کواترو است، شتاب مدل اسپایدر این خودرو، ۳.۸ ثانیه است که آن نیز در مقایسه با مدل چهارچرخ محرک خود ۲ دهم ثانیه کندتر است. در مورد حداکثر سرعت اما تغییری بین مدل‌های چهارچرخ محرک کواترو و مدل‌های RWS وجود ندارد و حداکثر سرعت مدل کوپه ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت مدل اسپایدر نیز ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت است.

آئودی R8 V10 RWS

آئودی در تولید این خودرو، صرفا یک R8 دیفرانسیل عقب تولید نکرده است؛ بلکه با انجام اصلاحاتی روی شاسی این خودرو، راننده ضمن اینکه می‌تواند از دریفت زدن با این خودروی محرک عقب لذت ببرد و کنترل کاملی هم روی خودرو داشته باشد. برگ برنده‌ی دیگر  R8 V10 RWS، قیمت آن است که در کشور آلمان ۱۴۰ هزار یورو برای مدل کوپه و ۱۵۳ هزار یورو برای مدل اسپایدر تعیین شده که این قیمت در حدود ۲۶ هزار یورو ارزان‌تر از مدل کواتروی R8 خواهد بود. فروش این خودرو در بازار اروپا از اواخر پاییز سال جاری آغاز خواهد شد اما فعلا صحبتی از عرضه‌ی آن در بازار ایالات متحده نشده است.

آئودی R8 V10 RWS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات