المپوس OM-D E-M10 Mark III معرفی شد؛ سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و لرزشگیر ۵ محوره

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
المپوس به تازگی از دوربین بدون آینه‌ی میان‌رده‌ی خود رونمایی کرد که ظاهر کلاسیک و مشخصات فنی قابل توجهی را به همراه دارد.
تبلیغات

پس از انتشار شایعات متعددی پیرامون جدید‌ترین محصول المپوس، این شرکت مطرح از نسل جدید دوربین E-M10 رونمایی کرد. دوربین بدون آینه‌ی جدید المپوس OM-D E-M10 Mark III نام دارد. این دوربین در جایگاه پایین‌تری نسبت به E-M1 Mark II، پرچمدار محصولات المپوس قرار می‌گیرد و کاربران نیمه‌حرفه‌ای تا حرفه‌ای عکاسی را هدف قرار داده است.

دوربین عکاسی المپوس E-M10 Mark III

المپوس در E-M10 Mark III از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی چهار سوم از نوع CMOS بهره برده است. پردازنده‌ی TruePic VIII که از دو ماژول چهارهسته‌ای تشکیل شده است، وظیفه‌ی پردازش تصاویر را بر عهده خواهد داشت. این پردازنده‌ پیش از این در E-M1 Mark II نیز به کار رفته بود. از دیگر قابلیت‌های شاخص E-M10 Mark III می‌توان به امکان فیلمبرداری با رزولوشن 4K، حداکثر ایزو ۲۵۶۰۰ و عکاسی پیاپی با نرخ ۸.۶ فریم بر ثانیه نام برد.

دوربین عکاسی المپوس E-M10 Mark III

شاید بتوان المپوس را برترین شرکت موجود در توسعه و استفاده از لرزش‌گیر‌ دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری دانست. نسل سوم E-M10 نیز در همین راستا از لرزشگیر ۵ محوره با ۴ مرحله از جبران لرزش، بهره می‌برد که به گفته‌ی المپوس در نوع خود بی‌رقیب است. سیستم فوکوس خودکار جدید تشخیص کنتراست با ۱۲۱ نقطه‌ی فوکوس نیز وظیفه‌ی یافتن و انجام فوکوس روی سوژه‌ها را بر عهده دارد. به واسطه‌ی این سیستم کاربر می‌تواند با نیمه نگه داشتن دکمه‌ی شاتر، سوژه‌ی مدنظر خود را دنبال کند.

دوربین عکاسی المپوس E-M10 Mark III

نمایشگر ۳ اینچی و ۱.۰۴ میلیون نقطه‌‌ای لمسی در کنار منظره‌یاب الکترونیکی ۲.۳۶ میلیون نقطه‌ای با ضریب بزرگنمایی ۱.۲۳، به خوبی نیاز‌های کاربران را در تعامل با دوربین رفع خواهد کرد. فلاش داخلی، وای‌فای و حالت شاتر بی‌صدا، از دیگر قابلیت‌های جدید المپوس E-M10 Mark III است.

دوربین عکاسی بدون آینه‌ی E-M10 Mark III در رنگ‌های مشکی و مشکی-نقره‌ای و از اواخر شهریورماه عرضه خواهد شد. علاقه‌مندان به این دوربین باید ۶۵۰ دلار برای بدنه یا ۸۰۰ دلار برای خرید با کیت لنز ۱۴-۴۲ بپردازند.

دوربین عکاسی المپوس E-M10 Mark III
دوربین عکاسی المپوس E-M10 Mark III
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات