خودروی مفهومی مینی الکتریک، معرفی شد

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گروه خودروسازی بی‌ام‌و بزودی از نمونه‌ی نهائی خودروی مفهومی مینی الکتریک در نمایشگاه فرانکفورت، رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

گروه بی‌ام‌و به طور آشکار در مورد راه‌اندازی نهایی خودروی مینی الکتریک (MINI Electric) صحبت کرده است. این مدل جدید که فعلا خودروی مفهومی مینی الکتریک نامیده می‌شود، به زودی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت برای اولین بار به نمایش گذاشته خواهد شد و در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه می‌شود.

تقریبا ده سال از زمانی می‌گذرد که بی‌ام‌و با ساخت خودروی الکتریکی MINI E گام بزرگی در حرکت به سوی خودروهای الکتریکی برداشت؛ حالا با تکیه به تجربه ده ساله‌ی این شرکت در زمینه‌ی طراحی خودروی الکتریکی و توانایی تولید سیستم محرکه‌ی الکتریکی، بی‌ام‌و خود را برای تولید نسل جدید خودروهای مینی آماده می‌کند.

Mini E 2010

MINI E در سال ۲۰۰۸ طرح اولیه‌ی خودروی تمام الکتریکی گروه بی‌ام‌و بود که به عنوان بخشی از آزمایش میدانی گسترده در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی، توسط کاربران خصوصی در شرایط ترافیکی روزمره رانندگی مشد. از سال ۲۰۱۰ تاکنون بیش از ۶۰۰ دستگاه MINI E در سراسر جهان به منظور تحقیقات میدانی وارد خدمت شده‌اند.

در حالی که MINI E اصلی باید با یک صندلی عقب و یک محفظه با اندازه‌ی بزرگ به دلیل کمبود فضا پیش برود، خودروی جدید مینی الکتریک، با فضای بیشتر، نشان‌دهنده‌ی پیشرفتی است که در سال‌های اخیر بی‌ام‌و در زمینه طراحی از خود نشان داده است. حتی اگر فضای داخلی این خودروی الکتریکی در عکس‌ها نشان داده نشود، می‌توانیم تصور کنیم که فضای خودروی جدید به طور قابل توجهی بزرگتر از اولین MINI E خواهد بود.

مینی الکتریک بی‌ام‌و

خودروی مفهومی مینی الکتریک با ویژگی خاصی که دارد برای استفاده روزمره کاملا مناسب است و میزان تولید آلایندگی صفر این خودرو در هنگام راه‌اندازی باعث می‌شود که یکی از بهترین خودروهای دوست‌دار محیط زیست باشد. پیتر شوارتزنباور، عضو هیئت مدیره BMW AG، و مسئول زیر مجموعه‌های مینی، رولز-رویس و بی‌ام‌و موتورراد می‌گوید:

ما با ساخت خودروی مفهومی مینی الکتریک، در حال روبرو شدن با جهان خودروهای الکتریکی آینده هستیم. طراحی خودروی مفهومی مینی الکتریک با جلو پنجره مشبک رادیاتور شش ضلعی و چراغ‌های جلوی دایره‌ای است. طراحی این دو نشان‌دهنده‌ی ویژگی‌هایی شامل طرح رنگ‌آمیزی متضاد نقره‌ای و زرد رنگی است که یادآور MINI E قبلی و همچنین نشان مشخصه E است.

در کنار این، طراحی جلو پنجره مشبک رادیاتور و چراغ‌های جلو می‌تواند به عنوان انعکاسی از فناوری رانندگی بدون انتشار آلودگی تفسیر شود. مینی الکتریک به عنوان یک خودروی برقی، نیاز خیلی کمی به هوای خنک کننده دارد، و جلو پنجره مشبک رادیاتور برای خواص آیرودینامیک بهتر بسته شده است. یک نوار لغزنده زرد برجسته در جلو پنجره مشبک - با یک علامت E به همان رنگ - وجود دارد که تاثیر متضاد و قدرتمندی ایجاد می‌کند. این تاثیر از طریق ظاهر چراغ‌های روشن در روز در مجموعه چراغ‌های LED تکرار شده است.

مینی الکتریک بی‌ام‌و

قطعات افزودنی فیبر شیشه قالبگیری شده در امتداد لبه‌های پایینی، باعث افزایش سرزندگی و روح‌نوازی خودرو می‌شود. رنگ‌آمیزی خودرو با نقره‌ای براق - و یک سایه‌ی رنگی متالیک مات - طراحی فوق‌العاده‌ی سطح این خودروی الکتریکی را بیشتر به نمایش می‌گذارد. شیب‌های رنگی زرد و سایه‌مانند، شامل سقف و لبه‌های جانبی، باعث افزایش جذابیت مینی الکتریک می‌شود.

رنگ سقف از سفید مات تا زرد پر زرق و برق امتداد می‌یابد؛ در حالی که رنگ زرد در لبه‌های جانبی باعث افزایش شفافیت ظاهر خودرو می‌شود و به نظر می‌رسد که به رنگ بدنه خودرو می‌پیوندد. این شیب‌های رنگی طراحی روح‌نواز این خودروی مفهومی را برجسته می‌کند، که الهام‌بخش طراحی مدرنیته است.

مینی الکتریک بی‌ام‌و

آدریان ون هویدونک، معاون ارشد طراحی گروه بی‌ام‌و توضیح می‌دهد:

خودروی مفهومی مینی الکتریک یک MINI اصیل است؛ جمع و جور، چابک، و به سادگی می‌تواند همراه ایده‌آلی برای رانندگی روزمره باشد. در عین حال طرح مفهومی این خودروی الکتریکی جدید، یک طراحی اسپرت است. در واقع، آیرودینامیک و طراحی سبک وزن فقط در دنیای موتوراسپرت مهم نیست. این ویژگی‌ها عوامل ضروری برای به حداکثر رساندن محدوده‌ی رانندگی در خودروی الکتریکی نیز هستند. سطوح ماشین دارای دقت و ظرافت زیادی است که شخصیت کارآمد خودرو را بیشتر به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، تاکیدهای برجسته و تضادهای ظریف، فضای بیرونی این مینی الکتریک را پیچیده و متمایز می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات