D1-kifpool

شاخص کلیدی عملکرد KPI چیست و چگونه ساخته می شود؟

چهارشنبه 8 شهریور 1396 - 12:30
مطالعه 8 دقیقه
شاخص کلیدی عملکرد یک معیار برای سنجش موفقیت هر کسب‌و‌کاری است. بنابراین ساختن آن می‌تواند شما را یک گام به اهداف خود نزدیک‌تر کند.
تبلیغات
D4-mcid4

شاخص کلیدی عملکرد، یک متغیر قابل اندازه‌گیری است که نشان می‌دهد یک شرکت تا چه اندازه به اهداف کلیدی خود نزدیک شده است. این شاخص میزان عملکردهای مهم و اساسی شرکت را ارزیابی می‌کند. درواقع سازمان‌ها از این شاخص برای ارزیابی موفقیت‌هایی استفاده می‌کنند که آن‌ها را یک قدم به اهدافشان نزدیک‌تر می‌کند. شاخص KPI برای تمامی صنایع، سازمان‌ها و حتی کارهای شخصی می‌تواند استفاده شود. این شاخص باید در دوره‌های زمانی مشخص ارزیابی شود و با معیارهای عملکرد در زمان گذشته مورد مقایسه قرار بگیرد.

چرا شاخص کلیدی عملکرد مهم است؟

شرکت‌ها بدون اندازه‌گیری و بررسی شاخص کلیدی عملکرد، هیچ بازخورد مناسبی از نحوه‌ی عملکرد خود نخواهند داشت. شاید بعد از گذشت مدتی احساس کنند که در کار خود پیشرفت کرده‌اند، اما نمی‌توانند زمینه‌ی موفقیت را به درستی مشخص کنند یا آن را توسط یک معیار مناسب بسنجند. شما با استفاده از KPI می‌توانید اهداف دقیقی را برای خودتان مشخص کرده و استراتژی‌های مناسبی را برای ارزیابی آن‌ها مشخص کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم می‌شود که تاریخچه‌ای از عملکرد کسب‌و‌کار خود به دست آورید و ذخیره کنید.

چه چیزی تأثیر شاخص کلیدی عملکرد را بیشتر می‌کند؟

بررسی شاخص کلیدی عملکرد نیز به اندازه‌ی دیگر کارهای شرکت مهم و حیاتی است. گاهی اوقات شرکت‌ها از شاخص‌های کلیدی عملکرد شناخته شده در صنعت استفاده می‌کنند. سپس متوجه می‌شوند که این شاخص نمی‌تواند جوانب کاری آن‌ها را در نظر بگیرد. درنتیجه نمی‌تواند هیچ تغییر مثبتی در روند کارهای شرکت داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مشخصات KPI این است که آن‌ها نوعی از ارتباطات هستند. درنتیجه مانند هر ارتباطات دیگری از قوانین خاصی تبعیت می‌کنند. هرچقدر اطلاعات شفاف و واضح‌تر باشند، نتیجه‌ی به دست آمده نیز قابل فهم‌تر می‌شود.

اعضای تیم شما برای ساختن یک KPI باید با اطلاعات پایه و اولیه شروع کنند. این افراد باید اطلاعات خوبی از اهداف سازمان و برنامه‌ریزی حرکت به سمت آن‌ها داشته باشند. ساختن KPI یک فرایند تعاملی است که باید در تمام مراحل ساخت آن از تحلیل‌گران و مدیران بازخورد گرفته شود.

kpi

چگونه شاخص کلیدی عملکرد بسازیم؟

در این بخش به معرفی ۵ گام کلیدی در مراحل ساخت یک KPI قابل اندازه‌گیری می‌پردازیم. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم KPI برای هر نوع کسب‌و‌کاری می‌تواند استفاده شود. ما در این ۵ مرحله KPI مورد نظر برای سنجش عملکرد وب‌سایت را در نظر گرفته‌ایم.

مرحله‌ی اول: مشخص کردن اهداف

قبل از اینکه ترافیک وب‌سایت را اندازه‌گیری کنیم، بهتر است که هدف ساخت وب‌سایت را برای خودمان روشن کنیم. شاید انجام این کار غیرضروری به نظر برسد. اما معمولا وب‌سایت‌ها با ۲ هدف ساخته می‌شوند: افزایش فروش یا کاهش هزینه‌ی حمایت از مشتری. در ادامه به معرفی مثال‌هایی از هر ۲ هدف می‌پردازیم:

افزایش میزان فروش:

  • تولید لید
  • شناساندن برند
  • فروشگاه اینترنتی
  • شبکه‌ی اجتماعی
  • سرگرمی
  • این سایت‌ها میزان درگیری کاربران و درنتیجه فروش محصولات را افزایش می‌دهند. شاید این سایت‌ها محصولات خود را مستقیما از طریق از وب‌سایت به فروش نرسانند، اما میزان شناسایی و درگیری برند را افزایش می‌دهند. درنتیجه میزان شناخت مردم از برند بیشتر شده و فروش محصولات بالا می‌رود.

    کاهش قیمت‌ها:

  • آموزش مشتری‌ها
  • سلف سرویس
  • سرویس مشتری
  • اطلاعات
  • اینترانت
  • این سایت‌ها امکان انتشار اطلاعات و پاسخ دهی آنلاین را فراهم می‌کنند تا میزان هزینه‌ی حمایت از مشتری‌ها را کاهش دهند. مطمئنا نوشتن یک صفحه اطلاعات هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به استخدام چند فرد متخصص برای حمایت از مشتری‌ها دارد.

    داشتن درک درست از هدف راه‌اندازی وب‌سایت، به اندازه‌گیری میزان فعالیت وب‌سایت و بهبود عملکرد آن کمک می‌کند. اندازه‌گیری یکسری معیارها نیز به مرور زمان کمک می‌کنند که ببینیم بخش‌های مختلف سایت تا چه اندازه بهبود پیدا کرده‌اند. از آنجایی که هیچ گزارش تحلیلی نمی‌تواند اطلاعات کاملی از نزدیکی شما به اهدافتان بدهد، بنابراین خودتان باید یکسری از معیارها را زیر نظر داشته باشید. برای روشن‌تر شدن این موضوع ۲ مثال زیر را در نظر گرفته و مراحل ساخت KPI را روی آن‌ها توضیح می‌دهیم:

    مثال A: افزایش میزان فروش

    مثال B: کاهش هزینه‌ی حمایت از مشتری‌ها

    kpi

    مرحله‌ی دوم: مشخص کردن فاکتورهای موفقیت یا CSF

    فاکتورهای موفقیت، تعدادی از فعالیت‌های کلیدی هستند که یک شرکت، سازمان یا حتی یک فرد برای رسیدن به موفقیت باید روی آن‌ها تمرکز کند. فاکتورهای موفقیت شرایط مشخص شده‌ای هستند که میزان دسترسی به اهداف یک کسب‌و‌کار را در بازه‌های زمانی اندازه‌گیری می‌کنند. یک CFS خوب با یک فعل عملی آغاز می‌شود و سپس چیزهای که باید مورد توجه قرار بگیرد را مشخص می‌کند. این افعال عبارت‌اند از: جذب کردن، اجرا کردن، گسترش دادن، نظارت کردن، مدیریت کردن و افعال مشابه دیگر. فاکتورهای موفقیت همیشه ۲ عنصر را باهم ترکیب می‌کنند: فعالیت قابل اندازه‌گیری و بازه‌ی زمانی مشخص.

    مثال A: افزایش دادن میزان لیدها به اندازه‌ی ۲۵ درصد در بازه‌ی زمانی ۱۲ ماه

    مثال B: کاهش دادن میزان تماس‌های مرکز پشتیبانی به اندازه‌ی ۲۰ درصد در بازه‌ی زمانی ۱۲ ماه

    kpi

    مرحله‌ی سوم: درست کردن KPI از روی فاکتورهای موفقیت

    همه‌ی فاکتورهای موفقیت لزوما KPI نیستند. فاکتورهای موفقیت عناصر ضروری برای موفقیت یک استراتژی هستند. درحالی‌که KPI ها معیارهای محاسبه شده‌ای هستند که کمیت فاکتورهای موفقیت را تعیین می‌کنند. شاخص‌های کلیدی عملکرد، محاسباتی از متریک‌ها هستند که در مراحل بعدی مشخص می‌شوند. شاخص‌ کلیدی عملکرد در مرحله‌ی سوم شناخته می‌شود اما محاسبات آن در مرحله‌ی پنجم انجام می‌شود. در ۲ مرحله‌ی بعدی متوجه خواهید شد که معیارها و متریک‌های زیادی برای سنجش وجود دارند. اما تنها تعداد کمی از این متریک‌ها اطلاعات مفیدی از عملکرد وب‌سایت را در اختیار ما قرار می‌دهد. تنها متریک‌هایی می‌توانند اطلاعات مفید به ما بدهند که KPI باشند. فراموش نکنید که تمام KPI ها متریک هستند اما همه‌ی متریک‌ها KPI نیستند. البته این مفهوم بعد از خواندن مراحل چهارم و پنجم کامل‌تر می‌شود.

    KPI مثال A: درصدی از بازدیدکننده‌ها که در یک ماه اخیر تبدیل به مشتری برند شده‌اند

    KPI مثال B: نسبت تماس با مرکز خدمات مشتری در مقایسه با نرخ یک ماه گذشته

    حال که KPI ها مشخص شدند باید معیارهای سازنده‌ی این KPI ها را مشخص کنیم. مثال A درصدی از بازدیدکننده‌ها هستند که تبدیل به مشتری برند شده‌اند. بنابراین ابتدا باید این معیارها و محاسبات لازم برای مشخص کردن آن‌ها را پیدا کنیم. در مثال B ما باید معیارها مرتبط با مرکز تماس و پشتیبانی آنلاین مشتری‌ها را جمع‌آوری کنیم.

    kpi

    مرحله‌ی چهارم: جمع‌آوری معیارها

    معیارها یکسری اعداد خام هستند که می‌توان اطلاعات مفیدی را از آن‌ها استخراج کرد. این معیارها اگر به هم ربط داده شوند، می‌توانند اطلاعات مفیدتری را استخراج کنند. معیارها، پایین‌ترین سطح جزئیات در گزارش‌های تحلیلی وب‌سایت‌ها، پایگاه داده‌ی شرکت‌ها و گزارش‌ها مرکز تماس هستند. ابتدا معیارها باید جمع‌آوری شوند تا ما بتوانیم متریک‌ها را در مرحله‌ی پنجم مشخص کنیم. این معیارها به یک اندازه برای مثال A و B ارزش دارند:

  • تعداد بازدید از صفحات
  • تعداد بازدیدکنندگان
  • تعداد دانلودها
  • تعداد تماس‌های روزانه با مرکز پشتیبانی
  • داده‌ی کمپین‌ها (مانند تبلیغات کلیکی)
  • مرحله‌ی پنجم: محاسبه‌ی متریک‌ها از روی معیارها

    متریک‌ها محاسباتی از معیارها هستند و همیشه به‌عنوان نرخ، میانگین، نسبت یا درصد بیان می‌شوند. ما می‌توانیم معیارها را به روش‌های مختلف تحلیل کنیم در نتیجه بی‌نهایت متریک خواهیم داشت. متریک‌ها همچنین با یک بازه‌ی زمانی تعریف می‌شوند. همان‌طور که در مرحله‌ی سوم گفتیم، تمام KPI ها متریک هستند اما همه‌ی متریک‌ها KPI نیستند. یک متریک برای اینکه بتواند به KPI تبدیل شود باید اطلاعات مفیدی از عملکرد سایت در اختیار ما قرار دهد. ۲ متریکی که در مثال A و B بررسی کردیم را در نظر بگیرید:

  • درصد بازدیدکنندگانی که طی یک ماه اخیر تبدیل به مشتری شده‌اند (KPI مثال A)
  • نسبت تماس‌های مرکز پشتیبانی آنلاین در مقایسه با یک ماه اخیر (KPI مثال B)
  • تعداد صفحه‌های بازدید شده در هر بازدید در مقایسه با بازه‌ی زمانی قبلی
  • تعداد خریدها به ازای هر بازدید در مقایسه با بازه‌ی زمانی قبلی
  • نرخ تبدیل بازدیدکننده‌ها به مشتری
  • درصد بازدیدکننده‌های جدید در مقایسه با بازه‌ی زمانی قبلی
  • مدت زمان حضور هر بازدیدکننده در مقایسه با بازه‌ی زمانی قبلی
  • انجام سرویس‌های آنلاین در مقایسه با تماس‌های مرکز خدمات پشتیبانی
  • مثال A

    KPI مثال A درصد تبدیل بازکننده به مشتری است. بنابراین اگر میزان آن از ۸ درصد به ۱۰ درصد تغییر کند، یعنی وب‌سایت ما نرخ تبدیل خوبی داشته است. این موضوع یعنی میزان فروش نیز در آینده بالا خواهد رفت.

    مثال B

    KPI مثال B نسبت تماس‌های خدمات مشتری آنلاین در مقایسه با تماس‌های ماه گذشته است. اگر این نسبت کاهش پیدا کند یعنی خدمات بیشتری از طریق پشتیبانی آنلاین به مشتری‌ها داده می‌شود. این یعنی سایت شما عملکرد خوبی داشته و هزینه‌ی پشتیبانی کاهش پیدا خواهد کرد.

    درنهایت می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که گزارش‌های تحلیل وب یا هر گزارش دیگری به تنهایی اطلاعات مفیدی منتشر نمی‌کنند. اما فهم اهداف کسب‌و‌کار و KPI ها گزارش خوبی از عملکرد کسب‌و‌کار به ما می‌دهند. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که آیا نتایج ما به اندازه‌ی کافی به اهدافمان نزدیک هستند یا یک سری تغییرات باید در عملکردها لحاظ شود.

    تفاوت متریک و معیار

    متریک و معیار عناصری هستند که در این مقاله زیاد در مورد آن‌ها صحبت کردیم. حال می‌خواهیم تفاوت این ۲ عنصر را بیان کنیم:

    تعریف متریک: متریک یک معیار قابل اندازه‌گیری است که برای ارزیابی و پیگیری یک فرایند خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    تعریف معیار: معیارها اعداد یا ارزش‌هایی هستند که می‌توانند جمع زده شوند یا میانگین گرفته شوند. مانند فروش، فاصله، مدت زمان، دما و وزن.

    تفاوت: معیار، یک اصل بنیادی یا یک اصطلاح خاص است. یک متریک می‌تواند از یک یا تعداد بیشتری معیار تشکیل شود. به همین دلیل لغت متریک، هدف و عملکرد دقیق‌تری دارد.

    مقاله رو دوست داشتی؟
    نظرت چیه؟
    تبلیغات
    D5-b3IranServer
    داغ‌ترین مطالب روز
    بهترین گوشی های زیر ۲۰ میلیون تومان سامسونگ
    بهترین گوشی های سامسونگ تا ۲۰ میلیون تومان [بهار ۱۴۰۴]

    در بازه‌ی قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان کدام گوشی‌های سامسونگ ارزش خرید بالاتری دارند؟ در این راهنمای خرید برای انتخاب بهتر به‌ شما کمک خواهیم کرد.

    66
    1 روز قبل
    گوشی ریلمی C71 در رنگ سبز و سفید
    خوش‌قیمت و مناسب برای استفاده روزمره؛ این گوشی جدید باتری ۶۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد

    جدیدترین گوشی ریلمی با توجه به قیمتش امکانات بسیار مناسبی دارد.

    77
    2 روز قبل
    صفحه تماس گوشی سامسونگ
    آموزش ضبط مکالمه در گوشی سامسونگ (روش جدید بدون نیاز به تغییر منطقه)

    آیا به ضبط مکالمه در گوشی سامسونگ خود نیاز دارید؟ روش‌ ساده‌ای برای انجام این‌ کار روی گوشی‌های سامسونگ وجود دارد.

    35
    حدود 3 ساعت قبل
    چگونه NFT بسازیم
    چگونه NFT بسازیم و بفروشیم؟

    شما می‌توانید با ساخت NFT از آثار هنری خود در شبکه‌ی بلاک چین، نه‌تنها آن‌ها را جاودانه کنید، بلکه از فروش آن‌ها درآمد داشته باشید.

    27
    حدود 6 ساعت قبل
    وام قرض‌الحسنه فرزندآوری
    شرایط و ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۴

    در این مطلب شرایط، مدارک، مراحل و همه آنچه باید درباره وام فرزند آوری در سال ۱۴۰۴ بدانید، برایتان توضیح داده شده است.

    103
    حدود 9 ساعت قبل
    سبک ترین و خوش دست ترین گوشی های سامسونگ
    سبک ترین گوشی های سامسونگ [بهار و تابستان ۱۴۰۴]

    چه گوشی‌‌هایی با وزن مناسب بهترین عملکرد را دارند؟ در این مقاله با سبک‌ترین گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران آشنا خواهید شد.

    28
    1 روز قبل
    خشکی‌های آفریقای جنوبی
    دانشمندان سرانجام فهمیده‌اند چرا ارتفاع زمین در آفریقای جنوبی هر سال بالا می‌رود

    مطالعه‌ی جدید برپایه GPS نشان می‌دهد که آفریقای جنوبی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ به‌طور پیوسته بالا آمده و خشکسالی عامل احتمالی آن است.

    18
    1 روز قبل

    نظرات

    تبلیغات
    D7-zoomitproduct
    آخرین ویدیوها
    پخش از رسانه
    ضبط مکالمه گوشی سامسونگ
    فعال‌سازی ضبط مکالمه سامسونگ؛ آموزش صفر تا صد
    00:13:56
    عکسی از وان یو آی ۸ در گوشی اس ۲۵ اولترا
    نگاهی به تمام ویژگی‌های جذاب وان یو آی ۸
    00:08:02
    آب میوا
    نمایشگاه آگروفود؛ مصاحبه با مدیرعامل برند میوا
    00:15:22
    وقتی ناتینگ تجربه می‌فروشه! بررسی ناتینگ فون ۳ای پرو
    وقتی ناتینگ تجربه می‌فروشه! بررسی ناتینگ فون ۳ای پرو
    00:13:55
    باریکی به چه قیمتی؟ بررسی گلکسی اس۲۵ اج
    باریکی به چه قیمتی؟ بررسی گلکسی اس۲۵ اج
    00:11:09
    مالیات در کمین است
    چرا کسب‌وکارهای محلی به حاشیه رانده شدند؟
    00:56:01
    فروش آنلاین لباس‌های ایرانی اصیل در بانی‌مد
    بانی‌مد میزبان بیش از هزار برند ایرانی اصیل
    00:45:24
    عکس بهزاد در کنار تبلت‌های شیائومی پد ۷ و پد ۷ پرو
    آنباکس تبلت‌های شیائومی؛ پد ۷ و پد ۷ پرو
    00:12:19
    رویداد گوگل I/O در ۱۸ دقیقه! از ترجمه فارسی تا عینک واقعیت ترکیبی 🥽✨
    رویداد گوگل I/O در ۱۸ دقیقه!
    00:18:44
    زومکست با جاب ویژن
    هوش مصنوعی، جایگزین نیروی انسانی؟
    01:04:35
    عکس گلکسی اس ۲۵ اج در تمام رنگ‌ها
    آنباکس گلکسی اس ۲۵ اج؛ باریک و سبک و دوست داشتنی
    00:12:54
    عکس تبلت‌های گلکسی تب S10 FE و گلکسی تب S10 FE Plus
    بررسی گلکسی تب S10 FE و FE پلاس
    00:14:14
    زومکست فضاهای اشتراکی
    گفتگو زومیت با مدیران انجمن فضاهای اشتراکی
    00:44:45
    یک شب دو گوشی؛ گلکسی اس۲۵ اج و اکسپریا ۱ مارک ۷ معرفی شد
    یک شب دو گوشی؛ گلکسی اس۲۵ اج و اکسپریا ۱ مارک ۷ معرفی شد
    00:07:40
    عکس بهزاد در حال ساختن اپل اکانت
    آموزش جامع ساخت اپل آیدی؛ قدم به قدم
    00:25:22
    پادشاه جدید عکاسی موبایل؟ بررسی شیائومی ۱۵ اولترا 🐲📸
    پادشاه جدید عکاسی موبایل؟ بررسی شیائومی ۱۵ اولترا 🐲📸
    00:15:17
    عکس سعیده اسلامیه در کنار سحر بختیاری از دیجی‌کالا
    صفر تا صد دیجی‌کالا ادز؛ مصاحبه با سحر بختیاری
    00:41:20
    بررسی بلندمدت آیفون ۱۶ پرو مکس 🤑 با این قیمت ارزش خرید داره؟
    بررسی بلندمدت آیفون ۱۶ پرو مکس 🤑
    00:09:06
    تغییرات باورنکردنی در راه اندروید! 🤯🔥
    تغییرات باورنکردنی در راه اندروید! 🤯🔥
    00:14:52
    کاور زومکست اسنپ فود
    گفتگو مفصل زومیت با رئیس هیأت مدیره اسنپ‌فود
    00:55:58
    بررسی لپ‌تاپ دانشجویی Asus Vivobook S14
    بهترین لپ‌تاپ دانشجویی وجود ندار... بررسی Asus Vivobook S14
    00:11:41
    عکس گوشی‌های گلکسی A26 و A36 سامسونگ در کنارهم
    بررسی گوشی‌های گلکسی A26 و A36 سامسونگ
    00:16:53
    گفتگو زومیت با مدیرعامل فیلمنت
    گفتگو با مدیرعامل فیلم‌نت؛ از نتفلیکس بهتر خواهیم شد!
    00:57:47
    تصویر ماشین‌ لباسشویی LG WT1310YJ
    خشک‌شویی رو بیار خونه‌! ماشین لباس‌شویی Wash Tower LG
    00:05:50
    جنجالی‌ترین ویژگی ویندوز ۱۱؛ نگاه نزدیک به Recall مایکروسافت 👀
    جنجالی‌ترین ویژگی ویندوز ۱۱؛ نگاه نزدیک به Recall مایکروسافت
    00:13:09
    عکس گوشی شیائومی ۱۵ اولترا در کنار جعبه دستگاه
    آنباکس و نگاه نزدیک شیائومی ۱۵ اولترا
    00:12:44
    عکس گوشی آیفون ۱۶ ای در دست
    بررسی آیفون ۱۶ ای؛ ارزون‌ترین آیفون سال
    00:13:37
    پرچمدار میان‌رده‌های سامسونگ؛ بررسی گلکسی A56
    پرچمدار میان‌رده‌های سامسونگ؛ بررسی گلکسی A56
    00:12:58
    کولر بادی یا واترکولینگ؟ بهترین راه خنک کردن پردازنده کدومه؟ 🌡️
    کولر بادی یا واترکولینگ؟ بهترین راه خنک کردن پردازنده کدومه؟
    00:16:44
    عکس بهزاد با آیکون‌های گرد شده iOS19
    iOS19 قراره چه فرقی کنه؟ نگاهی به تمام تغییرات احتمالی
    00:10:59
    اوضاع عجیب سامسونگ! 💩
    اوضاع عجیب سامسونگ! 💩
    00:07:04
    آیفون ۱۷ این شکلیه؟
    سری آیفون ۱۷ اینجاست! 🔥 داغ داغ از پرینترسه‌بعدی درومده
    00:17:17
    زومکست مصاحبه با معاون ارشد فروشگاه مرکزی لنوو و مدیرعامل شرکت الماس پهنه رایانه پایتخت
    لنوو در ایران؛ همه‌چیز درباره لپ‌تاپ‌های لنوو و خدمات آن
    00:17:54
    چرا نباید گلکسی اس ۲۵ اولترا بخریم؟ ⛔
    چرا نباید گلکسی اس ۲۵ اولترا بخریم؟ ⛔
    00:27:52
    جعبه گشایی آیفون ۱۶ ای اپل
    ارزون‌ترین آیفون اپل اینجاست! 😏 جعبه‌گشایی iPhone 16e
    00:12:01
    مقایسه دوربین بزرگ زومیت
    بزرگ‌ترین مقایسه دوربین زومیت 🔥 کی حرف آخرو می‌زنه؟
    00:16:44
    زوم کست آچاره
    آچاره؛ داستان استارتاپی که همه کارات رو انجام می‌ده!
    00:42:40
    تبلت یا لپ‌تاپ؛ کدوم برای شما مناسب‌تره؟ 🏆
    تبلت یا لپ‌تاپ؛ کدوم برای شما مناسب‌تره؟ 🏆
    00:26:47
    با Kling AI ویدیو بساز
    آموزش جامع ساخت ویدیو و عکس با هوش مصنوعی Kling AI
    00:31:26
    آموزش کامل و جامع نصب ویندوز ۱۱ + پارتیشن‌بندی و ...
    آموزش کامل و جامع نصب ویندوز ۱۱ + پارتیشن‌بندی و ...
    00:38:14
    LG QNED86 TV
    بهترین انتخاب برای گیم و فیلم! بررسی تلویزیون ۸۶ اینچی ال‌جی
    00:12:39
    عکس ابزارهای ذخیره‌سازی فایل از قدیم تا جدید
    سفر شگفت‌انگیز دنیای ذخیره‌سازی اطلاعات؛ از گذشته تا امروز!
    00:14:56
    عکس وان‌پلاس ۱۳ رنگ مشکی در دست
    وان پلاس ۱۳؛ ارزشمندتر از گلکسی اس ۲۵ اولترا؟
    00:16:13
    عکس لوح نقره‌ای یوتیوب زومیت در ابعاد جدید
    آنباکس لوح نقره‌ای یوتیوب زومیت به بهانه نوروز ۱۴۰۴
    00:23:39
    عکس یخچال MoodUp ال‌جی
    این یخچال با روح و روانت بازی می‌کنه 🧊
    00:05:48
    بررسی هدفون سونی WF-1000XM5
    بررسی هدفون توگوشی XM5 سونی
    00:10:23
    عکس گوشی ردمی نوت ۱۴ پرو و ردمی نوت ۱۴ پرو پلاس
    بررسی ردمی نوت ۱۴ پرو و ۱۴ پرو پلاس 5G
    00:13:31
    زومکست با مدیرعامل جاباما
    گفتگو با مدیرعامل جاباما؛ فرصتی برای دیدن ناشناخته‌های ایران
    00:38:48
    دیگه گلس نخر در حال شکستن یک گلس
    شیشه‌های ضد خش گوشی چطوری ساخته می‌شن؟
    00:13:15
    نگاه نزدیک به ردمی نوت ۱۴ پرو پلاس و ردمی نوت ۱۴ پرو شیائومی
    نگاه نزدیک به ردمی نوت ۱۴ پرو پلاس و ردمی نوت ۱۴ پرو شیائومی
    00:14:33
    58 مطلب
    لوگوی اندروید
    ترفند ها و آموزش های اندروید در مجموعه مطالعاتی آموزش اندروید با برترین و کاربردی‌ ترین ترفند های اندروید آشنا خواهید شد و صفر تا صد تبلت و گوشی اندرویدی خود را آموزش می‌بینید.
    14 مطلب
    طرح مفهومی سخت‌افزار
    شیرجه در سخت افزار با مقالات سخت‌افزاری زومیت در دریای هیجان‌انگیز سخت‌افزار از CPU و GPU تا هوش مصنوعی و شرکت‌های فناوری پیشرو شیرجه بزنید.
    18 مطلب
    پیکان زرد در کنار کنسول گیم‌بوی و نوکیا 6600
    ماشین زمان با مقالات «ماشین زمان» به گذشته دنیای فناوری سفر کنید و همراه ما محصولات و تکنولوژی‌های نوستالژیک را مرور کنید.
    47 مطلب
    کره لاس وگاس درکنار شاتل فضایی
    مهندسی بی‌نهایت داستان ساخت پیچیده‌ترین و خلاقانه‌ترین سازه‌های مهندسی دنیا، از آسمان‌خراش‌های بلند تا شاتل‌های فضایی را در بخش مهندسی بی‌نهایت دنبال کنید.
    42 مطلب
    کالکشن بیوگرافی
    بیوگرافی بزرگان علم و فناوری با زندگی و دستاوردهای استادان نوآوری و شکل‌دهندگان دنیای علم و تکنولوژی آشنا شوید.

    مقایسه قیمت و مشخصات 🛒

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A36 سامسونگ ارغوانی / Samsung Galaxy A36پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A36 سامسونگ ارغوانی / Samsung Galaxy A36
    3.9
    گلکسی A36 سامسونگ

    از22,042,200تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A36 سامسونگ سبز نعنایی / Samsung Galaxy A36پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A36 سامسونگ سبز نعنایی / Samsung Galaxy A36
    3.6
    گلکسی A26 سامسونگ

    از17,244,400تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A56 سامسونگ زیتونی / Samsung Galaxy A56پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A56 سامسونگ زیتونی / Samsung Galaxy A56
    3.8
    گلکسی A56 سامسونگ

    از26,926,600تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X7 شیائومی مشکی و زرد / Xiaomi Poco X7پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X7 شیائومی مشکی و زرد / Xiaomi Poco X7
    4
    پوکو X7 شیائومی

    از20,388,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X7 پرو شیائومی مشکی و زرد / Xiaomi Poco X7 Proپنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X7 پرو شیائومی مشکی و زرد / Xiaomi Poco X7 Pro
    4.7
    پوکو X7 پرو شیائومی

    از25,800,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 25 سامسونگ سرمه ای / Samsung Galaxy S25پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 25 سامسونگ سرمه ای / Samsung Galaxy S25
    4.3
    گلکسی اس 25 سامسونگ

    از102,000,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 اپل آبی / Apple iPhone 16پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 اپل آبی / Apple iPhone 16
    3.6
    آیفون 16 اپل

    از60,691,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو مکس اپل مشکی / Apple iPhone 16 Pro Maxپنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو مکس اپل مشکی / Apple iPhone 16 Pro Max
    3.7
    آیفون 16 پرو مکس اپل

    از98,280,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو اپل بژ / Apple iPhone 16 Proپنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پرو اپل بژ / Apple iPhone 16 Pro
    4.4
    آیفون 16 پرو اپل

    از76,860,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پلاس اپل صورتی / Apple iPhone 16 Plusپنل جلو و پشت گوشی موبایل آیفون 16 پلاس اپل صورتی / Apple iPhone 16 Plus
    3.6
    آیفون 16 پلاس اپل

    از70,220,000تومان

    کنسول بازی پلی استیشن 5 پرو سونی / Sony PlayStation 5 Proکنسول بازی پلی استیشن 5 پرو سونی / Sony PlayStation 5 Pro
    4.1
    اپل ایرپادز 4 به همراه کیساپل ایرپادز 4 به همراه کیس
    3
    اپل ایرپاد 4

    از9,290,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A55پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A55 سامسونگ آبی روشن / Samsung Galaxy A55
    4.2
    گلکسی A55 سامسونگ

    از24,540,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A15 سامسونگ سرمه ای تیره / Samsung Galaxy A15
    4.4
    گلکسی A15 سامسونگ

    از12,500,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6 Proپنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco X6 Pro
    4.3
    پوکو X6 پرو شیائومی

    از21,989,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو X6 شیائومی سفید / Xiaomi Poco X6
    4
    پوکو X6 شیائومی

    از22,769,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F6 شیائومی تیتانیوم / Xiaomi Poco F6پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F6 شیائومی تیتانیوم / Xiaomi Poco F6
    4.6
    پوکو F6 شیائومی

    از28,999,000تومان

    پنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco F6 Proپنل جلو و پشت گوشی موبایل پوکو F6 پرو شیائومی مشکی / Xiaomi Poco F6 Pro
    4.5
    پوکو F6 پرو شیائومی

    از38,000,000تومان

    گوشی موبایل گلکسی زد فولد 6 سامسونگ صورتی / Samsung Galaxy Z Fold6گوشی موبایل گلکسی زد فولد 6 سامسونگ صورتی / Samsung Galaxy Z Fold6
    4.2
    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35
    4.3
    گلکسی A35 سامسونگ

    از21,870,000تومان

    پنل جلو و پشت تبلت آیپد پرو 13 اپل نسخه 2024 مشکی / Apple iPad Pro 13 2024پنل جلو و پشت تبلت آیپد پرو 13 اپل نسخه 2024 مشکی / Apple iPad Pro 13 2024
    3.9
    موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13موبایل آیفون 13 اپل / Apple iPhone 13
    4.1
    آیفون 13 اپل

    از41,830,000تومان

    گوشی موبایل ردمی نوت 13 پرو شیائومی / Xiaomi Redmi Note 13 Pro سفیدگوشی موبایل ردمی نوت 13 پرو شیائومی / Xiaomi Redmi Note 13 Pro سفید
    4.4
    پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy S24پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی اس 24 سامسونگ زرد / Samsung Galaxy S24
    4.4
    گلکسی اس 24 سامسونگ

    از78,478,800تومان

    موبایل آیفون 13 پرو مکس اپل آبی / APPLE IPHONE 13 PRO MAX Sierra blueموبایل آیفون 13 پرو مکس اپل آبی / APPLE IPHONE 13 PRO MAX Sierra blue
    3.5
    آیفون 13 پرو مکس اپل

    از72,900,000تومان

    گوشی آیفون 14 پرو مکس رنگ بنفش تیرهگوشی آیفون 14 پرو مکس رنگ بنفش تیره
    3.6
    آیفون 14 پرو مکس اپل

    از93,850,000تومان

    موبایل آیفون 12 اپل مشکی / Apple iPhone 12 blackموبایل آیفون 12 اپل مشکی / Apple iPhone 12 black
    4
    آیفون 12 اپل

    از39,435,000تومان

    گوشی موبایل آیفون 13 پرو اپل / Apple iPhone 13 Pro آبیگوشی موبایل آیفون 13 پرو اپل / Apple iPhone 13 Pro آبی
    4.1
    آیفون 13 پرو اپل

    از67,777,700تومان

    Xiaomi Poco X4 Pro 5G / گوشی موبایل پوکو X4 پرو شیائومی 5G خاکستریXiaomi Poco X4 Pro 5G / گوشی موبایل پوکو X4 پرو شیائومی 5G خاکستری
    3.7
    پوکو X4 پرو شیائومی 5G

    از18,590,000تومان

    با چشم باز خرید کنید
    زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
    ورود به بخش محصولات