نیکون D850 معرفی شد؛ سنسور ۴۵.۷ مگاپیکسلی، فیلمبرداری 4K و قیمت ۳۳۰۰ دلار

پنج‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
مطالعه 4 دقیقه
نیکون دقایقی پیش به تمامی شایعات در مورد دوربین جدید خود پایان داد و بزرگ‌ترین کابوس کانن 5D Mark IV را معرفی کرد.
تبلیغات

نیکون دقایقی پیش به‌طور رسمی از دوربین مورد انتظار D850 رونمایی کرد. جدید‌ترین دوربین فول‌فریم نیکون با مشخصات و توانایی‌های منحصر به فرد خود، رقابت موجود در این رده را بیش از پیش داغ می‌کند.

نیکون D850 / nikon D850

نیکون درون D850 از سنسور جدید و پیشرفته‌ی BSI CMOS بهره برده است که در همین مرحله‌ آن را نسبت به رقیب سرسخت خود، کانن 5D Mark IV جلوتر قرار می‌دهد. به احتمال بسیار زیاد این سنسور نمونه‌ی پیشرفته‌تر a7R II و ساخت سونی است که پیش از این توانایی‌های بالای آن موجب حیرت کارشناسان دنیای عکاسی شده بود. سنسور به‌کاررفته در دوربین جدید نیکون رزولوشن ۴۵.۷ مگاپیکسلی به همراه دارد که تمامی نیاز‌های عکاسان را به‌خوبی پوشش خواهد داد. موتور پردازشی EXPEED 5 که پیش از این در نیکون D5 به کار رفته بود، وظیفه‌ی پردازش تصاویر در D850 را بر عهده خواهد داشت. باز‌ه‌ی ایزو این دوربین، ۲۵۶۰۰-۶۴ (قابل افزایش به ۱۰۲۴۰۰-۳۲) است. 

نیکون D850 / nikon D850

به گفته‌ی نیکون، D850 با ترکیب رزولوشن بالا، گستره‌ی دینامیکی عالی و قدرت پردازشی فوق‌العاده به‌عنوان معیاری جدید برای کیفیت عکاسی در دوربین‌های فول‌فریم خواهد بود. رزلوشون بالای ۴۵.۷ مگاپیکسلی، کم کم دوربین‌های فول‌فریم را به برادر بزرگ‌تر و البته بسیار گران‌تر مدیوم فرمت خود نزدیک می‌کند. همچنین این برای اولین بار است که نیکون از سنسور‌های BSI در یکی از محصولات خود استفاده کرده است.

عکاسان امکان انتخاب بین سه اندازه‌ی مختلف از فرمت تصاویر RAW را خواهند داشت؛ تصاویر بزرگ با رزولوشن ۴۵.۴ مگاپیکسل، تصاویر میانی با رزولوشن ۲۵.۶ مگاپیکسل و تصاویر کوچک با رزولوشن ۱۱.۴ مگاپیکسل. پس از ثبت تصاویر امکان تغییر گروهی تصاویر RAW به هر یک از فرمت‌های مذکور موجود است.

نیکون D850 / nikon D850

یکی از نقاط قوت D850، نرخ بالای عکاسی پیاپی در کنار رزولوشن بالای سنسور آن است. پرچم‌دار جدید نیکون توانایی ثبت تصاویر با نرخ ۷ فریم بر ثانیه  دارد و در صورت استفاده از گریپ باتری، عملکرد دوربین در این زمینه به ۹ فریم بر ثانیه افزایش می‌یابد. بافر دوربین نیز فضای کافی برای ذخیره‌ی ۵۱ عکس ۱۴ بیت و ۱۷۰ عکس ۱۲ بیت دارد.

نیکون همچنین فیلتر پایین‌گذر را حذف کرده است تا در کنار شفافیت بیشتر، شاهد کاهش پدیده‌ی مُوار (moire) باشیم. 

نیکون در قسمت فوکوس خودکار از سیستم به‌کاررفته در D5 بهره گرفته است. این سیستم از اطلاعات فوکوس ۱۵۳ نقطه که ۹۹ عدد از آن‌ها از نوع متقاطع هستند، بهره می‌برد. استفاده از این سیستم پیشرفته‌ی فوکوس خودکار، نویدبخش عملکرد فوق‌العاده‌ی D850 در یافتن سوژه و تعقیب آن در شرایط مختلف است.

نیکون D850 / nikon D850

نیکون D850 در بخش پشتی خود از نمایشگر ۳.۲ اینچی با ۲.۳۵۹ میلیون پیکسل بهره می‌برد. این نمایشگر لمسی قابلیت تیلت (چرخش حول محور عمودی خود) نیز دارد.

به گفته‌ی نیکون، منظره‌یاب D850 وسیع‌ و  یکی از روشن‌ترین نمونه‌های موجود در دنیای دوربین‌های DSLR است که بزرگ‌نمایی ۰.۷۵ برابری به ارمغان می‌آورد. 

نیکون D850 / nikon D850

نوردهی پس‌زمینه‌ی کلید‌های اصلی D850، تنظیم راحت آن‌ها در شرایط محیطی تاریک را ممکن کرده است.

شاتر الکتریکی امکان عکاسی بدون صدا را در دسترس عکاسان قرار می‌دهد. این قابلیت همچنین عکاسی ۳۰ فریم بر ثانیه را در رزولوشن ۸.۶ مگاپیکسل ممکن کرده است.

تجهیز به دو درگاه کارت SD و XQD، امکان تغییر فوکوس پس از عکاسی، بدنه‌ای باکیفیت از جنس منیزیم و مقاوم به نفوذ گردوغبار و تجهیزات ارتباطی بی‌سیم اعم از وای‌فای و بلوتوث، از دیگر قابلیت‌های نیکون D850 اهستند.

نیکون D850 / nikon D850

دوربین‌های نیکون در بخش فیلم‌برداری، گزینه‌ای مناسب در برابر رقبای اصلی خود اعم از کانن و سونی به شمار نمی‌روند. با این حال نیکون در صدد است با D850 شرایط را تغییر دهد و خود را به‌عنوان گزینه‌ای توانمند در این بخش معرفی کند. امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و بدون کراپ، خطوط راه‌راه (الگوریتم گورخر) و انتخاب دقیق فوکوس (در رزولوشن 1080p) برای فیلمبرداران حرفه‌ای، خروجی 4K از طریق HDMI و ورود درگاه میکروفن و خروجی هدفون از دیگر توانایی‌های D850 در بخش فیلم‌برداری هستند. 

نیکون D850 از انتهای شهریورماه و با قیمت ۳٬۲۹۹ دلار برای بدنه، به فروش می‌رسد. 

نظر شما در رابطه با دوربین جدید و قدرتمند نیکون چیست؟ آیا توانایی شکست دادن کانن 5D Mark IV را دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات