آریل، ابرخودروی الکتریکی هزار اسب بخار معرفی خواهد کرد

پنج‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت بریتانیایی آریل در حال ساخت ابرخودروی الکتریکی جدیدی است که ۱۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد.
تبلیغات

آریل ممکن است بیشتر به خاطر خودروی آریل اتم و مدل آف‌رود آریل نوماد شناخته‌شده باشد؛ اما این برند بریتانیایی برای نشان دادن قابلیت‌های خود در حال انجام پروژه‌ی جدیدی است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این شرکت در حال ساخت یک ابرخودروی الکتریکی با ۱۱۸۰ اسب بخار  (۸۷۹ کیلووات) قدرت است.

به گزارش اتوکار، ابرخودروی جدید آریل یک خودروی الکتریکی با دو صندلی و چهارچرخ محرک همراه یک سیستم محرکه‌ی منحصربه‌فرد توربینی با محدوده حرکتی گسترده خواهد بود. این نوع عملکرد به خودرو اجازه می‌دهد که تنها در ۲.۴ ثانیه، از صفر به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) و در ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت (۱۶۰ کیلومتر بر ساعت) برسد. طراحی این خودرو به‌تازگی آغاز شده است و در سال ۲۰۲۰ وارد خط تولید خواهد شد.

ابرخودروی آریل

شاسی و پیشرانه‌های الکتریکی این خودرو نتیجه‌ی یک پروژه‌ی همکاری سه‌جانبه با نام Hipercar (مخفف High Performance Carbon Reduction) است که بخشی از آن توسط دولت بریتانیا پشتیبانی می‌شود. آریل خودروی پیشرفته‌ی خود را «خودروی آینده‌ی امروزی» می‌خواند و هر چند هنوز جزئیات این پروژه منتشر نشده است؛ اما گفته می‌شود که تجهیزات شاسی و ترانسفورماتور این خودرو اوایل همین ماه رونمایی خواهد شد.

این ابرخودرو با کد P40 نام‌گذاری و با چهار موتور الکتریکی طراحی شده است که هر کدام ۲۹۵ اسب بخار (۲۱۹ کیلووات) قدرت تولید می‌کنند. یک باتری خنک‌شونده با مایع به ظرفیت ۴۲ کیلووات ساعت به‌صورت مرکزی در قلب خودرو قرار خواهد گرفت و قدرت را به چهار چرخ منتقل می‌کند. گزینه‌های سبک‌تر و قدرتمندتر این ابرخودرو با سیستم محرک عقب، با یک باتری ۵۶ کیلووات ساعت و بعد از مدل اولیه معرفی می‌شوند.

ابرخودروی آریل

هر دو مدل مجهز به یک توسعه‌دهنده‌ی محدوده توربینی هستند که حداکثر توان خروجی ۳۵ کیلووات تولید می‌کند. توربین در دو موتور عقب قرار خواهد گرفت و امکان رانندگی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ مایل (۱۶۰ تا ۱۹۳ کیلومتر) به راننده خواهد داد. گفته می‌شود که ابرخودروی P40 می‌تواند با حداقل ۵۰ دقیقه شارژ به مدت ۱۵ دقیقه در طول مسیر شهری حرکت کند. هر چند این زمان بسیار کم است؛ اما آریل می‌گوید در هنگام طراحی و تولید، این نقاط ضعف برطرف خواهد شد.

آریل با موتور هیبریدی ۱۱۸۰ اسب بخار (۸۷۹ کیلووات) می‌تواند در ۲.۴ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. ابرخودروی جدید آریل ۱۳۲۸ پوند فوت (۱۸۰۰ نیوتن‌متر) گشتاور تولید می‌کند. تمام این قدرت توسط یک سیستم کنترل کشش الکترونیکی پیشرفته مدیریت می‌شود. حداکثر سرعت این ابرخودرو به ۱۶۰ مایل بر ساعت (۲۵۷ کیلومتر بر ساعت) محدود می‌شود.

سایمون ساندرز مدیر عامل آریل، در مصاحبه با اتوکار گفت:

ما برای رقابت با شرکت‌های بزرگ دنیا، در حال ساختن ماشین آرمانی آینده با استفاده از تجارب شرکت کوچکمان هستیم. ما عاشق کاری هستیم که در حال حاضر انجام می‌دهیم. ما می‌دانیم که باید فناوری‌های جدید را در کارهایمان به خدمت بگیریم. اگر این کار را نکنیم، در ۲۰ سال آینده تمام خودروهای ما عتیقه خواهند بود و حتی ممکن است محدودیت قانونی هم برای تولید این خودروهای قدیمی داشته باشیم.

آریل اواخر همین ماه جزئیات بیشتری در مورد ابرخودروی آریل P40 برای علاقه‌مندان منتشر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات