بهترین لنزها برای دوربین سونی a9

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 11 دقیقه
سونی a9 یکی از پرچم‌دارهای سونی و دوربین‌های بدون آینه است. سونی با ارائه‌ی لنزهای منحصربه فرد برای دوربین‌های بدون آینه‌ی خود با قیمت‌های متفاوت و مناسب تمام بودجه‌ها، طیف وسیعی از کاربردها را ارائه داده است.
تبلیغات

سونی a9 با برخورداری از فناوری‌های پیشرفته‌ای، گزینه‌‌ای مناسب برای عکاسان ورزشی به شمار می‌آید. این دوربین به‌لطف حسگر CMOS و پردازنده قدرتمند خود، از تمام دوربین‌های فول‌فریم موجود در بازار سریع‌تر است.

اگر با Alpha A9 به‌عنوان یک دوربین فوق‌العاده‌ی بدون آینه‌ آشنا هستید، حالا وقت آن رسیده که روی یک سیستم جدید لنز سرمایه‌گذاری کنید. هدف ما هم در این مقاله ارائه‌ی فهرستی از بهترین لنزها در دسته‌های مختلف برای سونی a9 است. تمام لنزهای معرفی‌شده از کیفیت عالی تصویر برخوردار هستند.

سونی a9 مجهز به یک حسگر CMOS با رزولوشن ۲۴.۲ مگاپیکسلی فول فریم Exmor RS و پردازنده‌ی تصویر BIONZ X است. این دوربین قادر به ضبط ویدئوی UHD 4K و عکاسی با حساسیت توسعه‌یافته تا ایزوی ۲۰۴۸۰۰ است.

Alpha a9 سرعت عکاسی پیاپی بدون خاموشی ۲۰ فریم بر ثانیه با نمایش بدون تداخل و تعقیب سوژه را ارائه می‌دهد. یک بافر بزرگ‌تر امکان ثبت تا سقف ۲۴۱ عکس غیرفشرده‌ی RAW و ۳۶۲ عکس JPEG را در حالت پیاپی فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، سیستم تشخیص فاز ۶۹۳ نقطه‌ای AF حتی برای سریع‌ترین و پراکنده‌ترین سوژه‌ها هم، دارای پوشش ۹۳ درصدی ردیابی در فریم است.

در ادامه بهترین لنزهای پیشنهادی سونی a9 مناسب برای هردو گروه عکاسان آماتور و حرفه‌ای ارائه شده‌اند.

بهترین لنزهای سونی

فهرست کامل لنزهای سونی a9

  • لنزهای جامع
  • لنزهای پرایم پرتره
  • لنزهای ماکرو
  • لنزهای پرایم استاندارد
  • لنزهای زوم استاندارد
  • لنزهای پرایم واید
  • لنزهای پرایم اولتراواید
  • لنزهای زوم واید
  • لنزهای پرایم تله‌فوتو
  • لنزهای زوم تله‌فوتو
  • لنزهای سوپرزوم تله‌فوتو
  • لنزهای بهینه‌سازی‌شده برای ویدئو
  • لنزهای فوکوس دستی
  • لنزهای سامیانگ/راکینون AF
  • لنزهای ساین E – مانت راکینون
  • لنزهای Rokinon Xeen Cine

بهترین لنزهای جامع برای سونی a9

قیمت لنز: ۹۹۸ دلار

این لنز دارای فوکوس سریع و مجهز به سیستم OSS در نور کم است و می‌تواند تصاویر شارپی را ثبت کند. این لنز با قیمتی منطقی یک انتخاب مناسب و مقرون‌به صرفه است.

بهترین لنزهای سونی a9 – لنز جامع مسافرتی

لنز

قیمت

Sony FE 24-24mm f/3.5-6.3 CSS

۹۹۸ دلار 

بهترین لنزهای پرتره (پرایم) برای سونی a9

Sony FE 85 mm f/1.4 GM

قیمت: ۱۷۹۸ دلار

بهترین لنز FE برای پرتره! یک لنز عالی برای عکاسی پرتره و ایده‌آل برای طیف وسیعی از سوژه‌ها! البته اگر به‌دنبال یک لنز ارزان‌‌تر ۸۵ میلی‌متری هستید، Zeiss Batis 85mm f/1.8 را امتحان کنید.

قیمت: ۱۱۹۹ دلار

یک لنز ایده‌آل برای پرتره، این تله‌فوتوی ۸۵ میلی‌متری Zeiss Batis مخصوص دوربین‌های بدون‌آینه و فول فریم E مانت ساخته شده است. وضوح فوق‌العاده، فوکوس خودکار سریع و بی‌صدا و مقاومت در برای غبار و آب‌و‌هوا از ویژگی‌های این لنز هستند.

Sony Zeiss FE 55 mm f/1.8 Sonnar T

قیمت:  ۹۹۸ دلار

این لنز به‌عنوان شارپ‌ترین نمونه‌ی موجود در این دسته قرار می‌گیرد. جلوه‌ی بوکه، رنگ‌ها و وضوح این لنز فوق‌العاده هستند و زیاد هم گران‌قیمت نیست.

Sony FE 50mm f/1.8

قیمت: ۲۴۸ دلار

 این لنز مقرون‌به‌صرفه‌ترین نمونه‌ی موجود در این کاربری است. لنز ۵۰ میلی‌متری مقرون‌به‌صرفه با گشادی دیافراگم بی‌نقص f/1.8 برای پرتره‌های کم نور ساخته شده است که قادر به جداسازی سوژه از پس‌زمینه است.

Sony FE 85 mm f/1.8

قیمت: ۵۹۸ دلار

یک انتخاب مقرون‌به صرفه‌ی دیگر برای عکاسان‌ پرتره. فاصله‌ی کانونی این لنز برای شرایطی که نمی‌خواهید زیاد به سوژه نزدیک شوید، عالی است.

بهترین‌ لنزهای سونی a9 – پرتره

لنز

قیمت

Sony FE 85mm f/1.4 GM

۱۷۹۸ دلار 

Zeiss Batis 85 mm f/1.8

۱۱۹۹ دلار 

Sony FE 85 mm f/1.8

۵۹۸ دلار 

بهترین لنزهای ماکرو برای سونی a9

قیمت: ۱۰۹۸ دلار 

 این لنز که  برای عکاسی کلوزآپ و ماکرو بهینه‌سازی شده است، وضوح، عمق میدان و تفسیر رنگ بالایی را فراهم می‌کند. حداکثر گشادی دیافراگم این لنز f/2.8 است که هنگام عکاسی در نور کم بسیار مؤثر است و فوکوس سطحی عمق میدان را امکان‌پذیر می‌کند. یک لنز ماکروی بی‌نقص برای سونی a9 .

قیمت: ۱۹۹۹ دلار 

این لنز پرایم تله‌فوتو با فاصله‌کانونی متوسط انتخابی ایده‌آل برای عکاسی پرتره، عروسی و سفر است.

قیمت: ۴۹۸ دلار 

لنز ماکروی جدید FE 50 mm F2.8 مجهز به یک ED (تجزیه نور بسیار کم) است. طراحی اپتیکال هم از یک عنصر تجزیه‌ی نور پایین و یک عنصر منحنی استفاده کرده است. این لنز دربرابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم است.

بهترین‌ لنزهای سونی a9 – ماکرو

لنز

قیمت

Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS

۱۰۹۸ دلار 

Zeiss Batis 135 mm f/2.8

۱۹۹۹ دلار 

Sony FE 50 mm f/2.8 Macro

۴۹۸ دلار 

بهترین‌ لنزهای سونی a9 – استاندارد پرایم

قیمت: ۱۵۹۸ دلار

 این  لنز سریع، شارپ و مجهز به آخرین تکنولوژی عملکرد اپتیکال فوق‌العاده‌ای در یک فاصله‌ی کانونی تطبیق‌پذیر ۳۵ میلی‌متری ارائه می‌دهد. حداکثر گشادی دیافراگم f/1.4 قابلیت بسیار مؤثر عکاسی در نور کم و کنترل عمق میدان سطحی را فراهم می‌کند. حلقه‌ی دیافراگم  برای عکاسی ثابت یا فیلم‌برداری طراحی شده است. 

قیمت: ۱۴۹۸ دلار 

این لنز با پرسپکتیو نرمال، گشادی دیافراگم با حداکثر سرعت و طراحی پیشرفته یک اپتیک استاندارد برای عکاسان دوربین‌های فول‌فریم E مانت به شمار می‌رود. گشادی دیافراگم F 1.4 در نور کم عملکرد بسیار خوبی دارد و علاوه‌بر این دیافراگم ۱۱ تیغه‌ای و اسفریکال  را برای یک بوکه‌ی زیبا ارائه می‌دهد. این لنز در مقایسه با Sony Zeiss FE 55 mm f/1.8 عملکرد و بوکه‌ی بهتری در نور کم دارد: کیفیت تصویر عالی، وضوح بسیار خوب، بوکه‌ی هموار و کیفیت بدنه‌ی خوب.

قیمت: ۹۹۸ دلار 

این لنز به‌عنوان شارپ‌ترین نمونه در این دسته معرفی شده است. بوکه، رنگ‌ها و وضوح این لنز خیره‌کننده هستند و البته زیاد هم گران‌قیمت نیست.

Sony FE 50 mm f/1.8

قیمت: ۲۴۸ دلار 

این لنز مقرون‌به صرفه‌ترین لنز در این گروه است! این لنز ۵۰ میلی‌متری با گشادی دیافراگم بی‌نقص f/1.8 برای عکاسی پرتره، عکاسی در نور کم یا جدا‌سازی سوژه بسیار مناسب است.

بهترین لنزهای سونی a9 – استاندارد پرایم

لنز

قیمت

Sony Zeiss FE 35mm f/1.4 Distagon T

۱۵۹۸ دلار 

Sony Zeiss FE 50mm f/1.4 Planar T

۱۴۹۸ دلار 

Sony Zeiss FE 55mm f/1.8 Sonnar T

۹۹۸ دلار 

Sony FE 50mm f/1.8

۲۴۸ دلار 

Sony Sonnar T* FE 35mm f/2.8 ZA

۷۹۸ دلار 

بهترین لنزهای زوم استاندارد برای سونی a9

قیمت: ۲۱۹۸ دلار 

این  لنز  انتخاب نهایی و گران‌قیمت برای دوربین‌های بدون آینه است. همچنین گزینه‌‌ای ایده‌آل برای عکاسی پرتره، سفر و عکاسی خبری یا حتی عکاسی روزمره است.

قیمت: ۱۱۹۸ دلار 

اگر توانایی خرید مدل GM را ندارید، این مدل از برند Zeiss مناسب است.

بهترین لنزهای A9 – زوم استاندارد

لنز

قیمت

Sony FE 24-70mm f/2.8 GM Lens

۲۱۹۸ دلار 

Sony FE 24-70mm f/4 ZA OSS

۱۱۹۸ دلار 

Sony FE 28-70mm f/3.5-5.6 OSS

۴۹۸ دلار 

بهترین لنزهای پرایم واید برای سونی a9

Zeiss Batis 25 mm f/2

قیمت: ۱۲۹۹ دلار 

همان‌طور که می‌دانید وقتی  بحث وزن کم و وضوح بهبود یافته مطرح می‌شود، لنزهای پرایم تقریباً همیشه نسبت به زوم‌ها برتری دارند. این لنز مدل ایده‌آلی برای عکاسی فضای داخلی، معماری و چشم‌انداز به شمار می‌رود.

بهترین لنزهای سونی a9 – پرایم واید

لنز

قیمت

Zeiss Batis 25 mm f/2

۱۲۹۹ دلار 

بهترین لنزهای پرایم اولترا واید برای سونی a9

Zeiss Batis 18mm f/2.8

قیمت: ۱۴۹۹ دلار 

مناسب برای کاربردهای معماری، فضای داخلی و عکاسی نجومی. Batis هجده میلی‌متری با f/2.8 زاویه‌ی دید واید ۹۹ درجه‌ای و کاربرد بالا ارائه شده است. وضوح عکس‌ در گوشه‌ها هم بسیار بالا است.

Zeiss Loxia 21mm f/2.8

قیمت: ۱۴۹۹ دلار

با وجود ابعاد کوچک، لنز سوپر واید Zeiss Loxia 21 mm f/2.8 عملکرد بالایی دارد. این مدل به‌لطف فوکوس دستی بسیار دقیق، انتخاب نهایی طرفداران لنزهای واید است که از فوکوس خودکار استفاده زیادی می‌کنند و کوچک‌ترین جزئیات نیز برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

بهترین لنز‌های A9 – پرایم اولترا واید

لنز

قیمت

Zeiss Batis 18 mm f/2.8

۱۴۹۹ دلار 

Zeiss Loxia 21 mm f/2.8

۱۴۹۹ دلار 

بهترین لنزهای زوم واید برای سونی a9

قیمت: ۱۳۴۸ دلار

اگر به‌دنبال زوم واید با کیفیت تصویر بالا هستید، این لنز یک گزینه‌ی عالی است. فاصله‌ی کانونی آن برای ثبت چشم‌انداز، عکس‌های گروهی، عکس عروسی، معماری، عکاسی فضای داخلی و ... بی‌نقص است.

بهترین لنز‌های سونی a9 – زوم واید

لنز

قیمت

Sony Zeiss FE 16-35 mm f/4 ZA OSS

۱۳۴۸ دلار 

بهترین لنز‌های پرایم تله‌فوتو برای سونی a9

قیمت: ۱۰۹۸  دلار 

لنز ماکروی بی‌نقص برای سونی a9! برای افرادی که به عکاسی ماکرو می‌پردازند و به‌دنبال پرتره‌های کلوزآپ هستند، Sony 90 mm f/2.8 یک لنز بسیار مناسب است: وضوح، عمق میدان و تفسیر رنگ فوق‌العاده بالا.

قیمت: ۱۰۹۹ دلار 

لنز پرایم تله‌فوتو با طول متوسط، Zeiss batis 135 mm f/2.8 ، گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسی پرتره، عروسی و سفر است.

قیمت: ۱۴۹۸ دلار

یک لنز میان تله‌فوتوی ۱۰۰ میلی‌متری مجهز به فناوری STF (فوکوس Smooth Trans) که قادر به بهبود پرتره‌ها و سوژه‌ها ازطریق بوکه‌ی مسطح پس زمینه تا سطوح هنری جدید و در عین حال افزایش رزلوشون G Master است.

بهترین لنزهای سونی a9 – تله‌فوتو پرایم

لنز

قیمت

Sony FE 90 mm f/2.8 Macro G OSS

۱۰۹۸ دلار 

Zeiss Batis 135 mm f/2.8

۱۹۹۹ دلار 

Sony FE 100 mm f/2.8 STF GM OSS

۱۴۹۸ دلار

بهترین‌ لنزهای زوم تله‌فوتو برای سونی a9

قیمت: ۲۵۹۸ دلار 

این لنز برای عکاس نشریه، ورزشی و عروسی مناسب است، طول پرتره را تا پرسپکتیوهای تله‌فوتو پوشش می‌دهد و دارای وضوح بالا، فوکوس سریع و حداقل انحراف است.

Sony FE 700-200mm f/4 G OSS

قیمت: ۱۴۹۸ دلار 

اگر نیازی به f/2.8 و لرزشگیر ندارید، این لنز بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این لنز با نصف هزینه وضوحی نزدیک با مدل f/2.8 فراهم می‌کند.

قیمت: ۱۱۹۸ دلار

 لنز Sony FE 70-300 mm f/4.5 G OSS نسخه‌ای ایده‌آل برای عکاسی سفر، چشم‌انداز و حیات وحش است.

علاوه‌بر این، مبدل‌های تله FE 1.4x و FE 2.0x مخصوص لنزهای Sony FE 700-200 mm f2.8 GM و Sony FE 100-400 mm f/4.5-5.6 GM OSS طراحی شده‌اند. لازم به ذکر است: این اداپتورها با لنز FE 700-200 F4 G OSS سازگار نیستند.

بهترین لنزهای سونی a9 – زوم تله‌فوتو

لنز

قیمت

Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS

۲۵۹۸ دلار 

Sony FE 70-200mm f/4 G OSS

۱۴۹۸ دلار

Sony FE 1.4x Teleconverter

۵۴۸ دلار 

Sony FE 2.0x Teleconverter

۵۴۸ دلار 

بهترین لنزهای سوپر زوم تله‌فوتو برای سونی a9

قیمت: ۲۴۹۸ دلار 

اولین سوپرزوم تله‌فوتو در مجموعه‌ی G Master پرچم‌دار سونی که محدوده‌ی ۱۰۰ میلی‌متر تا ۴۰۰ میلی‌متر را با وضوح فوق‌العاده، بدنه‌ای کوچک و فوکوس خودکار سریع پوشش می‌دهد. یک ابزار عکاسی قدرتمند برای عکاسان حرفه‌ای، به‌ویژه افرادی که معمولاً به عکاسی ورزشی یا حیات‌وحش می‌پردازند. به‌شدت توصیه می‌شود!

علاوه‌بر این، مبدل‌های FE 1.4 x  و FE 2.0x مخصوص لنزهای Sony FE 70-200 mm F2.8 GM و Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS طراحی شده‌اند.

بهترین لنزهای سونی a9 – سوپرزوم تله‌فوتو

لنز

قیمت

Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS

۲۴۹۸ دلار 

Sony FE 1.4x Teleconverter

۵۴۸ دلار

Sony FE 2.0x Teleconverter

۵۴۸ دلار

بهترین لنزها برای فیلم‌برداری

قیمت: ۲۴۹۸ دلار

برای رفع نیازهای فیلم‌برداری 4K لنز Sony FE PZ 28 -135 mm f/4 G OSS گزینه‌ای بسیار مناسب به شمار می‌رود که قاب‌های تله‌فوتو و واید را پوشش می‌دهد و در عین حال ویژگی‌های زیادی را به دوربین فول‌فریم a9 شما اضافه می‌کند. طراحی ایده‌آل اپتیکال سری G برای فیلم‌برداری HD و 4K به شمار می‌رود.

بهترین لنزهای سونی a9 – فیلم‌برداری

لنز

قیمت

Sony FE PZ 28-135mm f/4 G OSS

۲۴۹۸ دلار  

بهترین لنزهای فوکوس دستی برای سونی a9

لنزهای سری Loxia برند زایس با ارائه‌ی کیفیت تصویر عالی، گزینه‌ای ایده‌آل برای عکاسان با فوکوس دستی به شمار می‌آیند که مخصوص دوربین‌های E مانت و فول‌فریم سونی طراحی شده‌اند. اگر به‌دنبال بهترین وضوح، فوکوس محدوده‌ی قدیمی و نمایش‌های ستاره‌ای و حس استفاده از یک حلقه‌ی فوکوس مکانیکی هستید، لنزهای Zeiss Loxia بهترین انتخاب برای شما به شمار می‌روند.

بهترین لنزهای A9 – فوکوس دستی

لنز

قیمت

Zeiss Loxia 21mm f/2.8

۱۴۹۹ دلار 

Zeiss Loxia 35mm f/2

۱۲۹۹ دلار 

Zeiss Loxia 50mm f/2

۹۴۹ دلار 

Zeiss Loxia 85mm f/2.4

۱۳۹۹ دلار 

Rakinon AF 14 mm f/2.8 FE  

قیمت: ۸۴۹ دلار 

لنز Rakinon 14 mm F2.8 AF با اندازه‌ی کوچک و وزن بهبود یافته، گزینه‌ی واید مناسبی به شمار می‌رود. سیستم فوکوس خودکار آن، با هر دو نوع سیستم تشخیص کنتراست و تشخیص فازی برای فوکوس دقیق، بی‌صدا و سریع سازگار است.

قیمت: ۶۹۹ دلار 

 این لنز پرایم پرسرعت که مخصوص دوربین‌های E مانت فول‌فریم طراحی شده است، فناوری اپتیکال پیشرفته را با یک سیستم اتوفوکوس دقیق، سریع و بی‌صدا ترکیب می‌کند.

بهترین لنزهای سونی a9 – Samyang Rokinon

لنز

قیمت

Rokinon AF 14 mm f/2.8 FE

۸۴۹ دلار 

Rokinon AF 50 mm f/1.4 FE

۶۹۹ دلار 

لنزهای Rokinon E-Mount Cine

Rokinon که همراه‌با لنزهای Xeen Cine Prime طیف گسترده‌ای از مدل‌های سینمایی لنزهای E مانت فوکوس دستی را ارائه می‌دهد که برای تعبیه‌ی امکاناتی مثل T-stopها، دیافراگم بدون ضربه و مجموعه‌ی فوکوس تطبیق یافته است. این لنزها برای سری E-Mount سونی ارائه شده‌اند و مجهز به فوکوس استاندارد صنعتی و حلقه‌های دیافراگم بوده و جایگاه مشترکی با دیگر لنزهای Rokinon Cine DS دارد.  برای کمک به موتورهای فوکوس و کار با هر دو سمت لنز، مقیاس‌های فوکوس و گشادی دیافراگم در هردو سمت لنز تعبیه شده‌اند. 

لنز

قیمت

Rokinon 12mm T3.1 ED AS IF NCS UMC Cine DS Fisheye

۵۴۹ دلار

Rokinon 14mm T3.1 Cine DS

۴۹۹ دلار 

Rokinon 24mm T1.5 Cine DS

۷۹۹ دلار 

Rokinon 35mm T1.5 Cine DS

۵۹۹ دلار 

Rokinon 50mm T1.5 AS UMC Cine DS

۵۲۹ دلار 

Rokinon 85mm T1.5 Cine DS

۳۹۹ دلار 

Rokinon 100mm T3.1 Macro Cine DS

۵۹۹ دلار 

Rokinon 135mm T2.2 Cine DS

۵۹۹ دلار 

لنزهای Rokinon Xeen Cine E-Mount

لنزهای Rokinon Xeen Cine از سری لنزهای مخصوص سینمایی Sony E-Mount هستند. این لنزها از طراحی فوکوس داخلی برخوردار هستند به طوری که در حین فوکوس برای حداقل‌سازی ظاهر برتینگ هنگام تغییر فوکوس، اندازه‌ی لنز تغییر نمی‌کند هر لنز در این مجموعه دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها از جمله کنتراست خوب، پیشگیری از روشناسی زیادی و تطبیق رنگ با یک استاندارد کارخانه‌ای است که امکان گردآوری یک مجموعه با حداقل شیفت رنگی را فراهم می‌کند. لنز ۱۱ تیغه‌ای دارای گشادی دیافراگم مدور برای ثبت بوکه و هایلایت‌های طبیعی است. 

لنز

قیمت

Rokinon Xeen 14mm T3.1

۲۴۹۵ دلار

Rokinon Xeen 16mm T2.6

۲۴۹۵ دلار

Rokinon Xeen 20mm T1.9

۲۴۹۵ دلار

Rokinon Xeen 24mm T1.5

۲۴۹۵ دلار

Rokinon Xeen 35mm T1.5

۲۴۹۵ دلار

Rokinon Xeen 50mm T1.5

۲۴۹۵ دلار

Rokinon Xeen 85mm T1.5

۲۴۹۵ دلار

Rokinon Xeen 135mm T2.2

۲۴۹۵ دلار

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات