MG  و SAIC؛ پیشگامان جدید قابلیت اتصال خودرو

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت‌های MG و SAIC Motor در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودروهایی با قابلیت اتصال به اینترنت هستند. این خودروها از سیستم عامل چینی YunOS بهره می‌برند.
تبلیغات

طبق گفته شعبه شرکت MG در استرالیا، این نام تجاری به همراه شریک چینی‌اش SAIC Motor  ، در حال برنامه‌ریزی برای تولید نسل جدیدی از قابلیت اتصال به اینترنت در خودرو هستند.

دنی لانارتیچ، مدیر ارشد بازاریابی و ارتباطات MG Motor Australia  در گفتگو با CarAdvice در مراسم رونمایی از  GS SUV جدید در شعبه محلی این شرکت گفت: در آینده نزدیک این پیشرفت‌ها به افراد کمک می‌کند تا شرکت‌های خودروی چینی را با ظاهر متفاوتی ببینند. او در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

 امیدواریم ارتباطات برای مردم نوآوری‌های تازه‌ای به ارمغان بیاورد. SAIC اولین تولید کننده ماشین متصل به اینترنت در سطح دنیا است و این یعنی ما به چیزی بالاتر از نشستن در ماشین و رانندگی فکر می‌کنیم. آیا ما تنها تولید کننده این نوع ماشین‌ها هستیم؟ قطعا نه. اما آیا ما پیشتاز این فناوری هستیم؟ امیدوارم که ما بتوانیم در زمینه این فناوری پیشتاز باشیم.  
SAIC

در ماه جولای SAIC با Alibaba (غول تکنولوژی چین) برای ساخت اولین خودروی هوشمند (Smart Car) دنیا با سیستم عامل خود همکاری کرد.

طبق گفته بازار خودروی چین، Roewe RX5 SUV ماشین هوشمند Alibaba، از سیستم عامل YunOS این شرکت استفاده می‌کند که به طور خودکار می‌تواند هزینه سوخت، پارکینگ و جریمه را پرداخت کند. هر خودروی هوشمند مجهز به سیستم عامل Alibaba دارای شناسه منحصر به فردی است که امکان تشخیص کاربران مختلف خودرو و پیشنهاد کنترل دمای هوای اتاق، موسیقی و رستوران‌های مجاور بر اساس برنامه سفر  وسیله نقلیه را فراهم می‌کند. YunOS برای توسعه دهندگان نیز باز خواهد شد که اجازه نصب برنامه‌های اضافی را به کاربر می‌دهد و قابلیت‌های بیشتری برای راننده فراهم می‌کند.

لانارتیچ می‌گوید که این نوع فناوری هنوز برای رانندگان بسیاری از کشورها ممکن نیست، اما این نام تجاری، برای ضمانت نامحدود طول عمر موتور با شش سال خدمات جاده‌ای، به بازار کشورهای جهان اول، مثل استرالیا متعهد شده است.

شاسی بلند ​​GS ، این هفته در استرالیا با قیمت ۲۳۹۹۰ دلار به همراه خدمات جاده‌ای برای مدل شش سرعته معمولی (Vivid) و تا ۳۴۹۹۰ دلار برای مدل فول‌آپشن Essence X ( با سیستم چهار چرخ محرک و جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک) روانه بازار می‌شود.

قیمت و مشخصات مدل‌های مختلف این خودرو در جدول زیر آمده است:

نام مدل 

قیمت 

توان خروجی

سیستم انتقال قدرت

نوع جعبه دنده

MG GS Vivid

۲۳۹۹۰ دلار 

۱۱۹ کیلو وات

دو چرخ محرک

شش سرعته معمولی

MG GS Core

۲۵۹۹۰ دلار

۱۱۹ کیلو وات

دو چرخ محرک

هفت سرعته  اتوماتیک

 MG GS Soul

۲۷۹۹۰ دلار

۱۱۹ کیلو وات

دو چرخ محرک

هفت سرعته  اتوماتیک

MG GS Essence X

۳۴۹۹۰ دلار

۱۶۲ کیلو وات

تمام چرخ محرک

شش سرعته اتوماتیک

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات