سامسونگ همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ گوشی‌ در جهان است

دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ توانست با عرضه‌ی ۸۰ میلیون دستگاه گوشی موبایل در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، رتبه‌ی اول در فهرست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن همراه را حفظ کند.
تبلیغات

بر اساس گزارش شرکت چینی Risingsun، سامسونگ توانست همانند سال گذشته، در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌ موبایل را در جهان حفظ کند. شرکت اپل هم با تولید ۵۱ میلیون دستگاه گوشی در این بازه، توانست مثل قبل رتبه‌ی دوم را نگه دارد. شرکت چینی هواوی با تولید ۳۵ میلیون گوشی در رتبه‌ی سوم این فهرست قرار گرفت. رتبه‌های چهارم و پنجم این لیستبه ترتیب به شرکت‌های چینی اوپو و ویوو اختصاص پیدا کرد؛ این دو شرکت توانستند در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، به ترتیب ۲۶ و ۱۹ میلیون دستگاه گوشی موبایل را روانه‌ی بازار کنند.

اما شرکت‌های محبوبی مثل ال‌جی و شیائومی، رتبه‌های بعدی را در فهرست شرکت Risingsun به دست آوردند. هر دو شرکت در این بازه‌ی زمانی تنها ۱۵ میلیون دستگاه گوشی روانه‌ی بازار کردند. رتبه‌ی هشتم هم به لنوو با ۱۲ میلیون گوشی موبایل تعلق گرفت. دو شرکت زد‌تی‌ای و جیونی هم با ۹ و ۸ میلیون دستگاه، رتبه‌های آخر را در فهرست ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌ هوشمند به دست آوردند.

سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، در مجموع ۳۵۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار شد که در مقایسه با سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۶، بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است؛ البته این موضوع چندان دور از ذهن نیست؛ چراکه در سه‌ماهه‌ی آخر هر سال به دلیل فروش بیشتر، گوشی‌های بیشتری هم تولید می‌شود و معمولا آخر هر سال، به دلیل حراج‌های مختلف و مراسمی مثل جمعه‌ی سیاه و خرید سال نو، تقاضای کاربران برای گوشی‌های موبایل افزایش پیدا می‌کند.

اپل استور

اعداد و ارقام این بررسی نشان می‌دهند که شرکت‌های سامسونگ و اپل، همچنان در رتبه‌های اول و دوم باقی خواهند ماند؛ ولی وجود ۷ شرکت چینی در این فهرست ۱۰ تایی، نشان می‌دهد که آینده‌ی بازار گوشی‌ هوشمند در دست شرکت‌های چینی خواهد بود. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات