اولین هدست واقعیت مجازی مستقل اچ تی سی، فقط در چین عرضه می‌شود

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اچ‌تی‌سی نخستین هدست واقعیت مجازی مستقل وایو را به‌طور انحصاری در بازار چین عرضه می‌کند.
تبلیغات

تا زمانی که اچ‌تی‌سی یک هدست واقعیت مجازی بدون نیاز به پی‌سی روانه‌ی بازار نکند، مسلما بسیاری از کاربران عادی نمی‌توانند از این محصول استفاده کنند. این شرکت یک هدست مستقل با برند وایو معرفی کرده که به‌طور انحصاری برای بازار چین در نظر گرفته شده است. اچ‌تی‌سی می‌گوید حوزه‌ی موبایل در چین، یک جاده‌ی بسیار شلوغ و باظرفیت است و بنابراین، بهره بردن از این مزیت با عرضه‌ی سخت‌افزار واقعیت مجازی‌‌ که در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد، اقدامی منطقی به نظر می‌رسد. هنوز مشخص نیست هدست واقعیت مجازی مستقل جدید اچ‌تی‌سی وایو در مقایسه با مدل وابسته به پی‌سی این محصول، چگونه عملکردی خواهد داشت (مثلا رزولوشن نمایشگر و راحتی استفاده از هدست)؛ اما واضح است که اچ‌تی‌سی در تولید وایو مستقل، بر قابلیت حمل بالا و کاهش قیمت تمرکز دارد.

هدست واقعیت مجازی مستقل وایو به یک پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز شده است و بنابراین نمی‌توانید با استفاده از این مدل، عملکرد و کیفیت بصری شبیه به آنچه مدل استاندارد وایو در کنار یک رایانه‌ی گیمینگ قدرتمند ارائه می‌دهد، تجربه کنید. در هر حال، مستقل بودن این هدست واقعیت مجازی جدید به این معنی است که از طراحی ساده‌تری بهره می‌برد و برای استفاده از آن نیاز به اتصال چندین سیم یا حمل پک‌های باتری اضافه نخواهید داشت. البته یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های هدست مستقل وایو کمپانی اچ‌تی‌سی، این است که به دلیل بهره بردن از پردازنده‌ی موبایل اسنپدراگون ۸۳۵، قیمت بسیار پایین‌تر و مناسب‌تری نسبت به مدل استاندارد این محصول دارد؛ زیرا همه می‌دانیم که قیمت قطعات رایانه‌های رده‌بالا بسیار بیشتر از قطعات موبایل است.

برای اینکه متوجه شوید محصول جدید اچ‌تی‌سی چه بازخوردی بین کاربران داشته است، نیاز به ارتباط با یک صادرکننده‌ی چینی ندارید. به یاد داشته باشید که اچ‌تی‌سی قبلا اعلام کرده که در حال ساخت یک هدست واقعیت مجازی مستقل مبتنی بر دی‌دریم است که اواخر سال جاری عرضه خواهد شد؛ با توجه به اینکه اچ‌تی‌سی چنین محصولی در دست تولید دارد، واردات هدست واقعیت مجازی مستقل وایو چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. همچنین نباید فراموش کنیم که دارندگان هدست‌های واقعیت مجازی مبتنی بر دی‌دریم، مسلما به طیف وسیع‌تری از اپلیکیشن‌های منتخب دسترسی خواهند داشت و این در حالی است که هدست مستقل وایو برای بازار چین، به‌جای فروشگاه گوگل، فقط به اپ‌های منتشرشده در فروشگاه وایو اچ‌تی‌سی دسترسی دارد. درهرحال اگر دوستانی در کشور چین دارید، می‌توان گفت که شاید آن‌ها زودتر از شما بتوانند هدست واقعیت مجازی مستقل اچ‌تی‌سی وایو را تجربه کنند.

نظر شما در مورد هدست واقعیت مجازی جدید وایو اچ‌تی‌سی چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات