۴ نکته برای موفقیت در دوره کارآموزی

شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بسیاری از دانشجوها در دوره‌ی کارآموزی سازمان‌های بزرگ شرکت‌ می‌کنند. چگونه مطمئن شویم بعد از اتمام دوره‌ی کارآموزی در همان شرکت استخدام خواهیم شد؟
تبلیغات

فصل تابستان است و بسیاری از دانشجوها برای پر کردن اوقات فراغت یا گذراندن واحدهای درسی، به دوره‌های کارآموزی می‌روند. اکثر آن‌ها به این امید در این دوره‌ها شرکت می‌کنند که بتوانند در همان شرکت به‌طور تمام‌وقت استخدام شوند. اما گذراندن این دوره‌های کافی نیست. اگر می‌خواهید شانس خود را برای استخدام شدن بالا ببرید، باید تلاش خود را بیشتر کنید. نگران نباشید اگر نتوانستید به کار کردن در آن شرکت ادامه دهید حداقل معرفی‌نامه‌ی خوبی برای ارائه به شرکت‌های دیگر به دست خواهید آورد. انجام ۴ فعالیتی که در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت آورده شده است، به شما کمک می‌کند که دوره‌ی کارآموزی موفق‌تری را تجربه کنید و شانس استخدام خود را بالا ببرید.

intern

۱- مهارت‌های خود را نشان بدهید

معمولا افراد دیگری هم به غیر از شما برای شرکت در دوره‌های کارآموزی درخواست می‌دهند. بهترین کار این است که گزارشی از کارکرد خود در هر جلسه تنظیم کنید. در این گزارش بگویید که چه چیزهای جدیدی یاد گرفته‌اید و چه پیشنهادهایی برای بهبود کسب‌و‌کار دارید. این کار هم تمرکز شما را بالا می‌برد و هم باعث می‌شود که هرروز برای پر کردن گزارش خود سراغ کارهای جدید بروید. علاوه ‌بر این مهارت‌های نوشتاری و ارائه‌ی شما نیز با انجام این کار بالا می‌برد.

۲- بازخورد بگیرید

بازخورد گرفتن برای رشد شما حیاتی است. اینکه برای کیفیت کار خود نظر دیگران را جویا شوید، نشان می‌دهد که در کار جدی هستید. بازخورد نگرفتن نشان می‌دهد که شما علاقه‌ی چندانی به کار ندارید. افرادی که از هر فرصتی برای پیشرفت استفاده می‌کنند، کسانی هستند که برای همه‌ی کارها از دیگران بازخورد می‌گیرند. از مدیر خود بخواهید که زمانی را به شما اختصاص بدهد و در مورد عملکردتان قضاوت کند. از او بپرسید که برای پیشرفت کردن باید چه کارهای بیشتری انجام دهید. یکی از بهترین سؤال‌ها این است که بگویید: «اگر بخواهم بعد از اتمام دوره‌ی کارآموزی در همین شرکت استخدام شوم، باید روی چه موضوعاتی تمرکز کنم؟»

internship

۳- کار را نیمه‌کاره رها نکنید

شاید واضح به نظر برسد؛ اما بسیاری از افراد دوره‌ی کارآموزی خود را نیمه‌کاره رها می‌کنند. البته این موضوع به مدیر هم بستگی دارد؛ اما باید حواستان باشد که کوتاهی از طرف شما در این رابطه انجام نشود. همه‌ی کارهایی را که آغاز کرده‌اید، کاملا تمام کنید یا مطمئن شوید از طرف دیگران مدیریت می‌شود. اگر کار را به اتمام رساندید، حتما مدیر را از این مسئله آگاه کنید. بهترین کار این است که با او صحبت کنید و همچنین از او بازخورد بگیرید.

۴- از همه تشکر کنید

در آخرین روز کارآموزی خود و قبل از خداحافظی، یک ایمیل قدردانی بنویسید و آن را برای همه ارسال کنید. بگویید که چقدر از کار کردن با آن‌ها خوشحال شده‌اید؛ همچنین بابت زمانی که در اختیارتان قرار داده‌اند از آن‌ها قدردانی کنید. از آن‌ها بخواهید که ارتباط خود را با شما حفظ کنند و لینک پروفایل لینکدین خود را در پایان ایمیل ذکر کنید. با افرادی که تعامل بیشتری داشته‌اید، تنها به یک ایمیل اکتفا نکنید. شخصا نزد آن‌ها بروید و بابت زحماتشان از آن‌ها تشکر کنید. این بهترین فرصتی است که می‌توانید به آن‌ها بگویید برای موقعیت‌های شغلی می‌توانند روی شما حساب کنند.

دوره‌های کارآموزی برای آینده‌ی شغلی شما بسیار مهم هستند. شما با رفتار شایسته‌ی خود می‌توانید تأثیر خوبی به‌جا بگذارید و شانستان را برای استخدام شدن بالا ببرید. کارفرماها به دنبال کارآموزان مستقل و کارآمد هستند. سعی کنید تا جای ممکن با کارها و رفتار خود نیازهای آن‌ها را برآورده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات