نسخه جدید اپ استور با طراحی کاملا متفاوت رونمایی شد

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
اپل لحظاتی پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال اعلام کرد که اپ استور را بازطراحی کرده است.
تبلیغات

همه‌ساله توسعه‌دهندگان زیادی به امید یافتن مخاطبی برای سرویس یا اپلیکیشن خود و در نهایت، رسیدن به سودی قابل قبول، وارد دنیای اپ استور می‌شوند. حجم سرسام‌آور اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه اپل بدین معنا است که کار توسعه‌دهندگان در جلب توجه کاربران بسیار دشوار است و در نقطه‌ی مقابل، برای کاربران نیز یافتن اپلیکیشنی مفید و کارا بسیار دشوار است. 

اپ استور اپل / apple app store

موارد یادشده باعث شدند تا اپل سرانجام طراحی اپ استور را مورد بازنگری قرار دهد. اپ استور اکنون با کارت‌های حباب‌گونه‌ی خود که در یک فید به‌نمایش در‌می‌آیند، شباهت زیادی به اپل میوزیک و نیوز اپل دارد. در ابتدا شما تب Today را مشاهده خواهید کرد که دست‌چینی از اپلیکیشن‌ها را برای جست‌وجو در اختیارتان می‌گذارد. با سوایپ کردن به بخش بازی‌ها خواهد رسید و پس از آن شاهد اپلیکیشن‌ها، به‌روزرسانی‌ها و بخش جستجو خواهید بود.

اپل حین رونمایی از اپ استور جدید، برای نخستین‌بار بازی Monument Valley 2 را نیز به نمایش گذاشت؛ این بازی در حقیقت نسخه‌ی دوم از یک بازی با همین عنوان است که از M.C Escher الهام گرفته شده و توسط UsTwo خلق شده است. با اسکرول داخل هر بخش از فید اپ استور، واضح است که اطلاعات کمتری در قیاس با گذشته، روی صفحه‌ی نمایشگرتان پدیدار خواهد شد؛ البته اپل این موضوع را بسیار سودمند می‌داند. اپل قصد دارد به‌جای نمایش حجم زیادی از اطلاعات، بر لیست‌های کوچک‌تر و اختصاصی‌شده‌تری از اپلیکیشن‌ها تمرکز کند.

اپ استور اپل / apple app store

در اپ استور جدید بخش‌هایی برای اپلیکیشن روز، بازی روز و حتی پست‌ها و لیست‌های مرتبط با استور وجود خواهد داشت؛ البته در این رابطه، پستی با عنوان «۵ نکته برای بهره‌گیری هرچه‌بهتر از VSCO» را به نمایش گذاشت. هنگامی که اپلیکیشنی را یافتید، متوجه خواهید شد که قسمت مربوط به پرداخت درون‌برنامه‌ای در همان صفحه در دسترس خواهد بود؛ بنابراین شما قادر خواهید بود فیلترهای تصاویر یا اشتراک سرویس استریم ویدیو را بدون نیاز به جستجو در داخل اپلیکیشن، خریداری کنید.

صفحه‌ی توضیحات نیز مورد بازنگری قرار گرفته است و اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند یادداشت‌های طولانی‌تر و خلاقانه‌تری همچون یک پلتفرم بلاگ‌نویسی نگارش کنند. در حالت کلی، اپل در طراحی اپ‌استور بازنگری گسترده‌ای با هدف ساده‌سازی یافتن اپلیکیشن، افزایش درآمد و رقابت توسعه‌دهندگان انجام داده است.

اپ استور اپل / apple app store

چنانچه اپل در این زمینه با شکست مواجه شود، این موضوع می‌تواند مشکلات کنونی اپ استور را تشدید و درآمدزایی توسعه‌دهندگان را بیش از پیش دشوار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات