آی مک با پشتیبانی از واقعیت مجازی به روز شد

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
اپل لحظاتی پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2017، نسل جدید آی‌مک‌های خود را با پشتیبانی از واقعیت مجازی معرفی کرد.
تبلیغات

اپل نسخه‌ی به‌روزرسانی شده از کامپیوترهای آی‌مک را به همراه نسل هفتم از پردازنده‌های اینتل و پشتیبانی از واقعیت مجازی در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود موسوم به WWDC 2017 معرفی کرد.

اپل نسل هفتم پردازنده‌های اینتل موسوم به کبی لیک را به همراه آنچه «بهترین نمایشگر مک» می‌خواند، به نسل جدید آی‌مک‌های خود می‌آورد. اپل مدعی است که حداکثر روشنایی نمایشگر جدید به ۵۰۰ نیت می‌رسد و ۴۳ درصد روشن‌تر از نمایشگر نسل گذشته‌ی کامپیوترهای آل‌این‌وان این کمپانی است.

آی مک 2017 / imac 2017

نسخه‌ی ۲۱.۵ آی‌مک‌های جدید را می‌توان با حداکثر حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایت سفارش داد؛ در حالی که نسخه‌ی ۲۷ اینچی این کامپیوترهای آل‌این‌وان با حافظه‌ی رم ۶۴ گیگابایتی نیز در دسترس خواهند بود. آی‌مک‌های جدید اکنون میزبان دو پورت تاندربولت USB-C نیز هستند و این موضوع اپل را به نخستین کمپانی حوزه‌ی فناوری بدل می‌کند که پورت‌های یادشده را به‌صورت استاندارد به کامپیوتر رومیزی خود آورده است.

آی مک 2017 / imac 2017

اپل پردازنده‌های گرافیکی آی‌مک‌های جدید را نیز به‌روز کرده است. نسخه‌ی پایه‌ از مدل ۲۱.۵ اینچی آیپد از واحد پردازش گرافیکی Iris Plus 640 اینتل بهره خواهد برد، در حالی‌ که نسخه‌ی 4K از این مدل به تراشه‌ی رادئون پرو ۵۵۵ و ۵۶۰ مجهز خواهد بود. اپل برای مدل ۲۷ اینچی 5K آی‌مک جدید، تراشه‌‌های رادئون پرو ۵۷۰، ۵۷۵ و ۵۸۰ را با VRAM حداکثری ۸ گیگابایت در نظر گرفته است؛ از بین این تراشه‌ها، قدرت پردازش گرافیکی نمونه‌ی آخر (رادئون پرو ۵۸۰) تقریبا معادل انویدیا ۱۰۶۰ است. این تراشه‌های جدید در کنار به‌روزرسانی‌های صورت‌گرفته در macOS High Sierra، امکان پشتیبانی از واقعیت مجازی را در آی‌مک‌های جدید فراهم خواهند کرد.

آی مک 2017 / imac 2017

اگرچه ظاهر آی‌مک‌های جدید چندان تغییر نکرده؛ اما هنوز هم به‌روزرسانی اخیر بسیار گسترده و قابل توجه است؛ چرا که آخرین بار اپل در ماه اکتبر ۲۰۱۵ کامپیوترهای رومیزی خود را به‌روزرسانی کرده بود. این موضوع از آن جهت اهمیت می‌یابد که این کامپیوترها در حال حاضر نقش کامپیوتر رومیزی اصلی اپل را نیز تا زمانی ایفا خواهند کرد که این کمپانی شرایط مناسب را برای رونمایی از نسل جدید مک پرو‌ در سال جاری فراهم کند. البته معرفی آی‌مک پرو، کامپیوتر آل‌این‌وان بالارده‌ی اپل می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

آی مک 2017 / imac 2017

اپل قیمت پایه‌ی آی‌مک ۲۱.۵ اینچی را ۱۰۹۹ دلار در نظر گرفته است؛ در حالی که نسخه‌ی 4K مدل ۲۱.۵ اینچی با قیمت پایه‌ی ۱۲۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. آی‌مک‌های جدید اپل از امروز در دسترس هستند.

آی مک 2017 / imac 2017
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات