گوگل کاربران Ad-Blocker را به پرداخت هزینه وادار می‌کند

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بقای بسیاری از وب‌سایت‌ها به تبلیغات وابسته است، اما اغلب کاربران علاقه‌ای به تبلیغات ندارند. حال گوگل به دنبال راهی برای پایان دادن به این دوگانگی است.
تبلیغات

Ad-Blocker-ها افزونه‌هایی هستند که تبلیغات موجود در وب‌سایت‌ها را غیر فعال می‌کنند. استفاده از این افزونه‌ها برای وب‌سایت‌هایی که تبلیغاتشان آزاردهنده یا حاوی بدافزار است، منطقی جلوه می‌کند؛ اما بسیاری از وب‌سایت‌ها در چارچوب‌های تبلیغاتی گوگل به ارائه‌ی تبلیغات می‌پردازند و سود حاصل از تبلیغات بخش اصلی درآمد آن‌ها را تشکیل می‌دهد. حال گوگل در نظر دارد با وادار کردن کاربران Ad-Blocker-ها به پرداخت هزینه، به کسب درآمد این وب‌سایت‌ها کمک کند.

هدف برنامه‌ی جدید گوگل که Funding Choices (گزینه‌های درآمدی) نام دارد، تضمین کسب درآمد تبلیغاتی توسط وب‌سایت‌هایی است که تجربه‌ی تبلیغاتی خوب و قابل قبولی به کاربرانشان ارائه می‌دهند. بر اساس این برنامه که فعلا در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد، وب‌سایت‌ها به کاربرانی که از Ad-Blocker استفاده می‌کنند، دو انتخاب خواهند داد؛ کاربران می‌توانند Ad-Blocker را غیر فعال و به‌طور مجانی از وب‌سایت مورد نظرشان استفاده کنند یا اینکه با پرداخت هزینه‌ای جزئی، بدون مشاهده‌ی تبلیغات از وب‌سایت مورد علاقه‌شان بازدید کنند.

به گفته‌ی مارک باسوِل، معاون ارشد بخش فروش وب‌سایت بیزنس اینسایدر، برنامه‌ی Funding Choices امکان تعامل بین کاربران وب‌سایت‌ها را فراهم می‌آورد و به کاربران این انتخاب را می‌دهد که یا وب‌سایت‌ها را از لیست سیاه برنامه‌ی Ad-Blocker-شان خارج کنند یا اینکه با پرداخت مبلغی به‌طور مستقیم به فعالیت وب‌سایت‌ها کمک کنند.

در مرحله‌ی فعلی ناشرانی که در آمریکای شمالی، بریتانیا، آلمان، استرالیا و نیوزیلند مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند در این برنامه شرکت کنند؛ البته در نهایت برنامه‌ی Funding Choices به یک برنامه‌ی جهانی تبدیل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات