هکرها ۳۲ ترابایت از کدهای ویندوز 10 را فاش کردند

شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گروهی از هکرها بیش از ۳۲ ترابایت اطلاعات شامل کدهای ویندوز ۱۰ در کنار سایر کدهای سری توسعه‌یافته توسط مایکروسافت را افشا کردند.
تبلیغات

به گزارش The Register بخش بزرگی از کدهای سرّی مورد استفاده در سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت افشا شده است. حجم اطلاعات فاش شده بیش از ۳۲ ترابایت است که شامل کد منبع ویندوز ۱۰ در کنار سایر کدهایی می‌شود که برای مصارف داخلی در مایکروسافت توسعه یافته است. کدهای فاش شده توسط مایکروسافت تأیید شده‌اند و از این‌رو ادعای هکرها تصدیق شده است. اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارمد که کدهای مورد نظر بیشتر مربوط به ارتباط سیستم عامل با ماژول‌های سخت‌افزاری نظیر درگاه USB، Wi-Fi و بلوتوث هستند.

هکرها هم‌اکنون می‌توانند با در اختیار گرفتن کدهای فاش شده به جستجوی روزنه‌های امنیتی موجود در سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت بپردازند.

کدهای مورد نظر توسط وب‌سایت BetaArchiva.com فاش شده است. بر اساس گزارش منتشرشده، اطلاعات فاش شده اوایل ماه مارس از مایکروسافت به سرقت رفته است. پس از انتشار گزارش رجیستر، بتاآرشیو اعلام کرد که کلیه‌ی اطلاعات در این رابطه را از وب‌سایت خود حذف کرده است.

مایکروسافت با انتشار یک بیانیه تأیید کرده که کلیه‌ی اطلاعات فاش شده واقعی هستند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط مایکروسافت، این اطلاعات از طریق Shared Source Initiative درز کرده است. این سرویس توسط مایکروسافت ایجاد شده تا از این طریق، کد منبع سیستم عامل ویندوز ۱۰ را با تولیدکنندگان پی‌سی‌های ویندوزی با سایر شرکایش به اشتراک بگذارد.

سخنگوی مایکروسافت در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

تحقیقات ما نشان از این دارند که اطلاعات فاش شده بخشی از کد منبع ویندوز ۱۰ هستند که از طریق Shared Source Initiative به بیرون درز پیدا کرده‌اند.

اطلاعات ارائه‌شده توسط رجیستر نشان از این دارند که کدهای فاش شده علاوه بر داشتن اطلاعات سخت‌افزاری از ویندوز ۱۰، داده‌هایی از نسخه‌های مختلف ویندوز ۱۰ نیز به همراه دارند که تا امروز منتشر نشده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات