تراشه هشت هسته ای اسنپدراگون 450 در راه است

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۵۰ به‌زودی معرفی خواهد شد.
تبلیغات

ظاهرا شرکت کوالکام در حال کار روی نسل جدیدی از پردازنده‌های سری اسنپدراگون ۴۰۰ است. این چیپ جدید برای گوشی‌های هوشمند پایین رده و میان رده در نظر گرفته شده است. وین فیوچر یک سری جزئیات در مورد پردازنده‌ی معرفی نشده‌ی SDM450 در گیت‌هاب فاش کرده است. پیش‌بینی می‌شود این چیپ‌ست همان اسنپدراگون ۴۵۰ باشد.

این تراشه‌ی جدید از هشت هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد که چهار هسته‌ی آن از نوع کورتکس A53  آرم هستند. این پردازنده از نظر نوع هسته‌ها به تراشه‌های کنونی اسنپدراگون ۴۲۵، اسنپدراگون ۴۳۰، اسنپدراگون ۴۲۷ و ۴۳۵ شباهت دارد.

البته تراشه‌ی جدید مورد بحث احتمالا عملکرد بهتر و مصرف باتری بهینه‌تری ارائه خواهد داد. به نظر می‌رسد این چیپ با فرآیند ۱۴ نانومتری تولید شده و این در حالی است که مدل‌های قبلی آن با فرآیند ۲۸ نانومتری ساخته شده‌اند. مدل جدید همچنین به پردازنده‌ی گرافیکی ۶۰۰ مگاهرتزی مجهز خواهد بود و رونالد کوانت از وین فیوچر می‌گوید اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهند اسنپدراگون ۴۵۰ احتمالا نسخه‌ی ضعیف شده‌ی پردازنده‌های قدرتمند‌تر اسنپدراگون ۶۲۵ و ۶۲۶ است.

برای اینکه بفهمیم این شایعات و گزارش‌ها تا چه حد به واقعیت نزدیک‌اند، باید کمی بیشتر صبر کنیم تا کوالکام به‌صورت رسمی از تراشه‌ی جدید مورد بحث رونمایی کند. اما در عین حال به نظر می‌رسد اسنپدراگون ۴۵۰ در بین تراشه‌های سری ۴۰۰ کوالکام، قدرتمندترین پردازنده‌ی موجود باشد. این چیپ احتمالا در گوشی‌های هوشمندی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که قیمت آن‌ها نسبت به گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپدراگون سری ۶۰۰ یا اسنپدراگون سری ۸۰۰ ارزان‌تر است.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات