ویژگی مشترک پروفایل‌ های ضعیف لینکدین

پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
این روزها بسیاری از افراد، نیروی مورد نیاز شرکت خود را از طریق جستجو در لینکدین پیدا می‌کنند. بنابراین داشتن یک پروفایل حرفه‌ای کمک زیادی به شما خواهد کرد.
تبلیغات

استعدادیاب‌ها یا همان کارمندان منابع انسانی اخیرا از روش‌های جدیدی برای تأمین نیروی انسانی استفاده می‌کنند. آن‌ها در میان پروفایل‌های لینکدین جستجو می‌کنند و نیروهای مورد نیاز شرکت را از این طریق پیدا می‌کنند. بنابراین اگر شما هم به دنبال پیدا کردن شغل مناسب هستید، بهتر است که روی پروفایل لینکدین خود کار کنید و از اشتباهات رایجی که افراد در این شبکه‌ی اجتماعی مرتکب می‌شوند، اجتناب کنید. ما در این مقاله‌ی زومیت به بررسی اشتباهات رایج و مشترک در پروفایل‌های ضعیف لینکدین می‌پردازیم و راه‌های جلوگیری از آن‌ها را به شما توضیح می‌دهیم.

linkedin

۱- به‌روزرسانی نکردن پروفایل

چه به دنبال موقعیت‌های جدید شغلی باشید و چه اخبار مربوط به این موضوع را پیگیری نکنید، یک پروفایل به‌روز شده و کامل می‌تواند فرصت‌های زیاد و جدیدی در اختیار شما قرار دهد. برعکس این موضوع نیز صادق است؛ یعنی یک پروفایل به‌روز نشده شانس‌های جدید را از شما خواهد گرفت. بسیاری از کاربران از لینکدین به‌عنوان رزومه‌ی خود استفاده می‌کنند و گهگاه اگر نیاز باشد، آن را به‌روز‌رسانی می‌کنند؛ در‌صورتی‌که این کار اشتباه است. پروفایل لینکدین معرفی‌نامه‌ی آنلاین شما است که نمونه کارهایی که تابه‌حال انجام داده‌اید، در آنجا قرار دارد؛ بنابراین باید ارائه‌ای پویا از تجربه‌های حرفه‌ای شما باشد. جزئیات کوچکی که فراموش می‌کنید در پروفایلتان رعایت کنید، می‌توانند فرصت‌های زیاد و خوبی را از بین ببرند. حتی اگر به دنبال شغل جدید هم نباشید، ایرادی ندارد که پروفایل خود را با نوشتن اطلاعاتی از آخرین مهارت‌هایی که یاد گرفته‌اید به‌روز نگه دارید. این کار می‌تواند باعث شود حتی زمانی که تصور هم نمی‌کنید، پیشنهادات خوب و غیر منتظره‌ای از طرف شرکت‌های بزرگ دریافت کنید. همچنین به‌روز‌رسانی پروفایل لینکدین می‌تواند هشداری برای کارفرمای فعلیتان باشد.

۲- استفاده از عنوان نامناسب

زمانی که استعدادیاب‌ها در لینکدین جستجو می‌کنند، با لیست بزرگی از کاندیداها روبه‌رو می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید، جزئیات پروفایل شما در نتیجه‌ی جستجو نشان داده نمی‌شود و از آنجایی که بسیاری از استعدادیاب‌ها زمان کافی برای باز کردن و بررسی همه‌ی پروفایل‌ها را ندارند، به خواندن عنوان پروفایل‌ها بسنده می‌کنند و تنها پروفایل‌هایی را باز می‌کنند که عنوان مناسبی داشته باشند. پس تنها به نوشتن موقعیت شغلی خودتان اکتفا نکنید. سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که توجه دیگران را جلب کند و آن‌ها را به خواندن پروفایلتان علاقه‌مند کند. اگر نتوانید این کار را انجام دهید، هیچ تفاوتی با صدها نفر دیگری که عنوان شغلی مشابه شما دارند نخواهید داشت. فراموش نکنید که لینکدین مانند یک موتور جستجو است؛ بنابراین اصول اولیه‌ی سئو را در ذهنتان داشته باشید و در عین استفاده از خلاقیت، یک یا چند کلمه‌ی کلیدی در عنوان شغلی خود به کار ببرید.

linkedin

۳- به‌هم‌پیوستگی نداشتن مطالب

بسیاری از کاربران لینکدین از قسمت خلاصه و تجربیات لینکدین برای بازتاب رزومه‌ی خود استفاده می‌کنند و در مورد مسئولیت‌ها و دستاوردهایی که داشته‌اند صحبت می‌کنند. این روش برای نشان دادن کارهایی که تابه‌حال انجام داده‌اید مفید است؛ اما شما را برجسته نمی‌کند. سعی کنید به‌صورت داستان‌ برای خوانندگان پروفایل خود توضیح دهید که چرا از یک موقعیت شغلی به یک موقعیت شغلی دیگر رفته‌اید. از توضیح علت‌های جزئی مانند ترک محیط کار در یک شهر و مهاجرت به شهر دیگر به دلیل نزدیک بودن به خانواده پرهیز کنید. نیازی به نوشتن این توضیحات نیست. البته نوشتن اطلاعات خلاصه هم کار خوبی نیست. سعی کنید با استفاده از کلماتی مانند چرا و چگونه، کمی بیشتر درباره‌ی تجربیات خود توضیح دهید. استفاده از این عبارات نه‌تنها پروفایل شما را برجسته خواهد کرد، بلکه خلاقیت و انگیزه‌های شما را نیز به دیگران نشان خواهد داد.

۴- ربط دادن همه‌چیز به کسب‌و‌کار

ربط دادن همه‌چیز به کسب‌و‌کار و صحبت کردن از مسائل کاری پروفایل لینکدین شما را کمی خشک و بی‌روح می‌کند. شما باید به استعدادیاب‌ها و مدیران منابع انسانی این شانس را بدهید که موضوعات مشترک را در پروفایل شما مشاهده کنند. شما نمی‌دانید چه اشخاصی پروفایل شما را نگاه می‌کنند یا از طریق چه بخش‌های مشترکی می‌توانند به پروفایل شما هدایت شوند. گاهی اوقات فرصت‌های شغلی از راه‌هایی به شما پیشنهاد می‌شود که حتی تصور هم نمی‌کردید.

آیا به فعالیت‌های یک مرکز خیریه علاقه‌مند هستید یا به‌صورت داوطلب در آنجا کار می‌کنید؟ پس این موضوع را نیز در پروفایل خود عنوان کنید. آیا به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنید؟ پس آن را هم به پروفایل خود اضافه کنید. در هر قسمتی از پروفایل خود که امکانش را داشتید، سعی کنید علاوه بر فعالیت‌های کاری در مورد فعالیت‌های غیر حرفه‌ای‌تان نیز صحبت کنید. در مورد سرگرمی‌ها و علاقه‌مندی‌های خود توضیح دهید و بگویید چرا در موقعیت شغلی فعلی خود کار می‌کنید. تنها صحبت کردن از فعالیت‌های کاری، چهره‌ی کاملی از توانایی‌های شما را به یک کارفرما نشان نمی‌دهد.

linkedin

۵- منتشر نکردن مقالات

پلتفرم انتشار مقالات لینکدین از چند سال پیش‌ در اختیار تمام اعضا قرار گرفته است. استفاده از این پلتفرم برای نویسنده‌ها و بلاگرها راحت است؛ اما کاربران معمولی زیادی هستند که هنوز از این امکانات استفاده نمی‌کنند. برای استفاده از این امکانات لینکدین نیازی نیست یک نویسنده‌ی حرفه‌ای باشید. کافی است یک یا چند مقاله در مورد رشته‌ی تحصیلی یا زمینه‌ی کاری خود یا آخرین اخبار آن را منتشر کنید. طولانی یا کوتاه بودن مقالات به خودتان بستگی دارد و هیچ باید یا نبایدی در این زمینه وجود ندارد. منتشر کردن مقالات ۲ نتیجه‌ی بسیار مهم برای شما دارد؛ یکی اینکه دید خوبی از ایده‌های شما به استعدادیاب‌ها نشان می‌دهد و دیگری اینکه قدرت و توانایی جستجوی شما را به نمایش می‌گذارد.

اجتناب کردن از ۵ اشتباهی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، باعث قوی‌ و حرفه‌ای‌تر شدن پروفایل لینکدین شما می‌شود. فراموش نکنید که یک پروفایل قوی بیشتر در نتایج جستجو نشان داده خواهد شد و همچنین توجه استعادیاب‌ها را جلب خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات