تست قدرت نیسان GT-R با قدرت ۲۷۰۰ اسب بخار

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد افزایش سطح توانایی‌های فنی در نیسان GT-R، هیچ حد و مرزی نداشته باشد. این خودرو به‌تازگی با هدف شرکت در مسابقات درگ، تیونینگ شده و به قدرت ۲۷۰۰ اسب بخار رسیده است.
تبلیغات

نسل جدید نیسان GT-R ، از سال ۲۰۰۷ معرفی شد و با کد R35 شناخته می‌شود. این خودروی اسپرت در نسخه‌های مختلف ساخت کارخانه، از ۴۸۰ تا ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد. تمامی این مدل‌ها از پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر و توئین‌توربو استفاده می‌کنند، اما تیونرها توانسته‌اند از همین پیشرانه، بارها به قدرت‌های بالاتر از ۱۰۰۰ اسب بخار دست پیدا کنند.

یک شرکت تیونینگ خودرو، به‌تازگی ادعا کرده است که با اعمال تغیرات گسترده در توربوشارژهای نیسان GT-R، به قدرت باورنکردنی ۲۷۱۹ اسب بخار رسیده است. گشتاور این خودرو نیز در حدود ۲۱۵۰ نیوتن‌متر اعلام شده است. هنوز هیچ منبع رسمی این ابرخودرو را مورد تست و بازبینی قرار نداده است؛ اما نمی‌توان باور کرد که شرکت معتبر ETS به هنگام ضبط ویدئو، تقلب کرده باشد. علاوه بر این، لرزش‌ خودرو به هنگام تولید حداکثر قدرت - که در فیلم زیر مشهود است - بر اثر گردش چرخ‌ها روی دستگاه دینومتر، کاملا واقعی به نظر می‌رسد.

دانلود با کیفیت 360p  720p  1080p

مسلما کنترل قدرت وحشتناک این خودرو مشکل اصلی شرکت ETS خواهد بود. هرچند چنین محصولاتی صرفا برای حضور در مسابقات درگ آماده می‌شوند؛ اما استقامت لاستیک‌ها روی آسفالت و نگه‌داشتن بدنه‌ی خودرو در حالت تعادل، چالش مهم و غیرقابل انکاری است.

شرکت ETS مخفف (Extreme Turbo Systems) در رقابت با برند مشهور AMS که عرضه‌کننده‌ی خودرو و تجهیزات تیونینگ است، کار می‌کند. AMS پیش از این در پروژه‌ای مشابه، با حفظ استاندارهای یک محصول جاده‌ای، قدرت نیسان GT-R را به فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار رسانده بود. در ادامه‌ی این مطلب، می‌توانید بیننده‌ی فیلم کوتاهی از بررسی این خودروی تقویت‌شده توسط AMS، به نام ALPHA 12 باشید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات