چگونه از زمان‌ مخفی خود بیشترین استفاده را ببریم

دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
همه‌ی ما یک سری زمان‌ مخفی داریم که در طول روز و به‌طور ناخواسته آن‌ را هدر می‌دهیم. در صورتی که استفاده‌ی صحیح از آن‌ می‌تواند بهره‌وری ما را بالا ببرد.
تبلیغات

اینکه سرمان شلوغ باشد، به ما کمک می‌کند تا بتوانیم زمان را بهتر و کاربردی‌تر مدیریت کنیم. داشتن یک لیست انجام کارِ کارآمد به شما کمک می‌کند که بهره‌وری خودتان را بالا ببرید. اما جالب است بدانید که یک سری زمان‌ مخفی مانند دوش گرفتن، لباس پوشیدن، مسیر رفتن به سر کار و ایستادن در صف غذا وجود دارند که با شناخت آن‌ها می‌توانید استفاده‌ی مفیدتری از وقت خود داشته باشید. اکثر ما این زمان‌ها را صرف گوش دادن به آهنگ یا بازی کردن با موبایل می‌کنیم. اما این زمان‌ها بسیار باارزش هستند و اگر به‌درستی استفاده شوند، تأثیر فوق‌العاده زیادی بر بهره‌وری ما خواهند داشت. در این مقاله‌ی زومیت به بررسی راه‌هایی برای استفاده‌ی بهتر از این زمان‌ها می‌پردازیم.

command voice

۱- از فرمان‌های صوتی استفاده کنید

شما با استفاده از ابزارهایی که توانایی برقراری ارتباط از طریق فرمان‌ صوتی دارند، می‌توانید کارهای خود را راحت‌تر انجام دهید. درواقع شما قادر خواهید بود که فرمان خودتان را بدون نیاز به استفاده از دست و زمانی که مشغول حاضر شدن هستید به این ابزارها بدهید. به‌عنوان مثال می‌توانید از آن‌ها گزارش آب‌و‌هوا بگیرید و لباس‌های خودتان را بر این اساس انتخاب کنید. یا اینکه وضعیت ترافیک خیابان‌ها را بررسی کنید و مسیر درست و کم‌ترافیک‌ را برای رفتن به سر کار انتخاب کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌های روزانه‌ی خود را مرور کنید و با آمادگی بیشتری به سراغ آن‌ها بروید.

۲- به پادکست گوش دهید

هنگامی که دوش می‌گیرید یا قدم می‌زنید، بهترین زمان برای گوش دادن به پادکست است. زیرا نیازی به درگیر کردن چشم‌ها و دست‌ها ندارد و اختلالی در کارهای شما ایجاد نخواهد کرد. کافی است پادکست‌های مرتبط با زمینه‌ی کاری خودتان را پیدا و اطلاعات خود را از این طریق به‌روز کنید. شما همچنین می‌توانید از پادکست‌ها برای یاد گرفتن مهارت‌های جدید و کسب اطلاعات از موضوعاتی که به آن‌ها علاقه‌مند هستید استفاده کنید. پادکست‌ها زمان گوش دادن را به زمان یادگیری تبدیل می‌کنند.

audio book

۳- کتاب‌های صوتی گوش دهید

بسیاری از مردم می‌گویند زمان کافی برای کتاب خواندن ندارند و از این مسئله ناراحت هستند. کتاب‌های صوتی بهترین وسیله برای مطالعه‌ هستند. کافی است اپلیکیشن‌های مورد نیاز را روی تلفن همراه خود نصب کنید و سپس کتاب‌های صوتی مورد‌علاقه‌ی خود را بخرید یا کتاب‌های مجانی را دانلود کنید. شما می‌توانید درحالی‌که به محل کار می‌روید یا در صف منتظر ایستاده‌اید، به کتاب خود گوش دهید.

۴- تماس‌های کوتاه برقرار کنید

شما درزمان‌هایی مانند فاصله‌ی بین ۲ جلسه یا زمانی که در صف ایستاده‌اید، می‌توانید تماس‌های کوتاه برقرار کنید و بخشی از کارهایی را که باید در طول روز انجام دهید، از لیست انجام کار خود خط بزنید. این تماس‌ها می‌توانند درخواست تعیین وقت از تعمیرکار برای تعمیرات لوازم خانگی باشند یا احوال‌پرسی با دوستان و اعضای فامیل. کافی است لیستی از تماس‌های مهمی که باید با دیگران بگیرید، در تلفن همراه خود بسازید و هر زمانی که مناسب بود، با شخص مورد نظر تماس بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات