کمبود مدل‌های جدید فورد و عقب افتادن آن‌ از جنرال موتورز جدی است

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کم بودن شمار مدل‌های قابل انتخاب فورد برای خریداران در کنار کاهش تولید، منجر به کاهش سهم این کمپانی از فروش‌ در بازار آمریکا شده است.
تبلیغات

شرکت فورد به‌تازگی شاهد ایجاد تغییرات بنیادین در پست‌های اجرایی بوده؛ اما مشکلاتی که دومین خودروساز بزرگ آمریکا با آن دست‌به‌گریبان است، مستلزم توجه فوری مدیر عامل جدید این برند است.

از جیمز هکیت، مدیر اجرایی جدید کمپانی که سال گذشته نیز در رأس استراتژی‌های مربوط به خودروهای خودران فورد قرار داشت، خواسته شده است راه حلی برای بهبود وضعیت مرتبط با افت فروش در ایالات متحده و جلوگیری از فرصت‌طلبی جنرال موتورز، پیشنهاد کند.

به نقل از دو منبع آگاهی که با پایگاه رویترز گفتگو داشته‌اند، فورد در حال حاضر در یک مقطع از کاهش تولید قرار گرفته است و به نظر نمی‌رسد  تا سال ۲۰۱۹ امکان خلاصی از این بحران را داشته باشد. دلیل عمده‌ی چنین کمبودی به چرخه‌های تولیدی طولانی و زمان‌بر صنعتی در این کمپانی مربوط می‌شود و هیچ‌کسی نمی‌داند که واقعا هکیت در یک مدت‌زمان کوتاه و فوری چه کاری می‌تواند برای حل این مشکل انجام دهد.

فورد از طرفی با مشکل کمبود مدل‌های متنوع روبرو است که این مشکل تا حدودی به خاطر سیاست‌های در پیش گرفته‌شده توسط آلان مولالی، مدیر عامل سابق فورد ایجاد شده است. به‌عنوان مثال، او ترجیح می‌داد بخش بیشتری از منابع کمپانی را روی یک ارتقاء گران‌قیمت از پیکاپ‌های سری F فورد در سال ۲۰۱۴ استفاده کند.

این کار، البته منجر به پاسداری از موفقیت پرفروش‌ترین خودروی ایالات متحده‌ شده؛ اما در عین حال فورد را از توسعه‌ی مدل‌های جدید باز داشته است. با در نظر گرفتن این واقعیت که تولید انبوه یک مدل جدید یا ارتقاء یک مدل موجود، به‌طور معمول در حدود ۳ یا ۴ سال طول می‌کشد؛ ما به این نتیجه می‌رسیم که راهکارهای سؤال‌برانگیز مولالی در دوره‌ی مدیریتش باعث وارد آمدن آسیب سختی به فورد شده است.

با وجود اینکه فیلدز (مدیر اجرایی پس از مولالی) بلافاصله پس از جایگزین شدن با مولالی در ماه جولای سال ۲۰۱۴، شروع به راه‌اندازی پروژه‌های طراحی و تولید محصولات جدید کرد؛ اما اولین نسل از این پروژه‌ها نیز در پاییز ۲۰۱۸ به بازار می‌آید. با این تفاسیر اگر چیزی تغییر نکند، هواداران فورد باید تا سال ۲۰۱۹ برای ورود گروه تازه‌ای از مدل‌های جدید به بازار جهانی منتظر بمانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات