هسل بلاد دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی A6D را برای تصویربرداری هوایی معرفی کرد

پنج‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هسل‌بلاد دوربین‌های تصویربرداری هوایی معروف A5D خود را با دوربین‌های ۱۰۰ مگاپیکسلی A6D جایگزین خواهد کرد.
تبلیغات

دوربین‌های سری A هسل‌بلاد که معمولا از آن‌ها در پهپادهای بالارده برای تصویربرداری هوایی استفاده می‌شود، به سنسورهایی با رزولوشن بسیار بالا مجهز هستند. علاوه بر تفکیک‌پذیری بالای تصاویر به‌دست‌آمده توسط این دوربین‌ها (که از لازمه‌های تصویربرداری هوایی است)، استفاده از رزولوشن ۱۰۰ مگاپیکسلی در دوربین جدید A6D باعث شده است تا دامنه‌ی دینامیک آن به ۱۵ استپ افزایش پیدا کند.

به‌طور کلی، A6D بسیاری از ویژگی‌های کلیدی A5D را به ارث برده و شاهد بهبودهایی جزئی بر آن‌ها بوده است. برای مثال، مدل جدید قابلیت سینک شدن با ۸ دوربین دیگر از طریق کابل دارد و میزان تأخیر آن در حالت سینک به تنها ۲۰ میلی‌ثانیه کاهش یافته است. همچنین پشتیبانی از مموری‌کارت‌های سریع CFast 2.0 به سری جدید دوربین‌های هسل‌بلاد اضافه شده است.

دوربین 100 مگاپیکسلی hasselblad a6d

هسل‌بلاد ۸ لنز سری H خود را به‌صورت ویژه برای استفاده‌ی هوایی از نو طراحی کرده است. فاصله‌ی کانونی این لنزها از ۲۴ تا ۳۰۰ میلی‌متر و زاویه‌ی دید آن‌ها از ۹۶ تا ۱۰.۲ درجه متغیر است و سرعت شاتر آن‌ها به ۱/۴۰۰۰ ثانیه می‌رسد. هسل‌بلاد می‌گوید از آن‌جایی که لنزهای ساخت این شرکت به شاتر برگی (Leaf Shutter) مجهز هستند، نسبت به لنزهایی که از شاتر سطح کانونی (Focal-Plane Shutter) استفاده می‌کنند کمتر تحت تأثیر حرکت پهپاد یا دیگر تجهیزات فیلم‌برداری هوایی قرار می‌گیرند.

A6D در دو مدل، همراه یا بدون فیلتر مادون قرمز عرضه خواهد شد. در صورت استفاده از فیلتر مادون قرمز، حساسیت دوربین به طول موج‌های ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ نانومتری افزایش پیدا خواهد کرد.

در زیر، تصویر نمونه‌ی ثبت‌شده توسط دوربین A6D هسل‌بلاد را مشاهده می‌کنید. برای مشاهده‌ی تصویر در سایز اصلی ۱۰۰ مگاپیکسلی، اینجا کلیک کنید.(هشدار: حجم فایل اصلی ۶۸ مگابایت است.)

نمونه عکس 100 مگاپیکسلی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات