نحوه غیر فعال کردن درخواست دسترسی به موقعیت مکانی در مرورگرها

شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
احتمالا بارها پیش آمده است که در مرورگرهای مختلف برای دسترسی به موقعیت مکانی فعلی شما درخواست مجوز شود؛ اما چگونه می‌توان این قابلیت را غیر فعال کرد؟
تبلیغات

سرویس‌های مبتنی بر مکان به‌سرعت در حال فراگیر شدن هستند و از این‌رو دائما با ورود در این سرویس‌ها، برای دسترسی به موقعیت مکانی فعلی و ذخیره‌ی آن از شما درخواست مجوز می‌شود. با اینکه سرویس‌های مکان محور، مفید و کاربردی هستند؛ اما این درخواست‌های مداوم به‌ویژه در مرورگرها می‌تواند آزاردهنده باشند. بنابراین می‌خواهیم نحوه غیر فعال کردن درخواست‌ موقعیت مکانی را در مرورگرها به شما آموزش دهیم.

مایکروسافت اج

بهتر است با ساده‌ترین گزینه شروع کنیم؛ چرا که مرورگر اج بر پایه‌ی پلتفرم ویندوز استور ساخته شده است و می‌توان به‌سادگی درخواست‌ موقعیت مکانی را غیرفعال کرد. کافی است وارد آدرس Settings --> Privacy --> Location شوید. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Choose apps that can use your location برسید. اکنون باید اسلایدر مربوط به اج را روی off قرار دهید.

گوگل کروم

در مرورگر کروم باید روی آیکون منو (آیکون سه‌نقطه‌ی عمودی) در سمت راست نوار آدرس کلیک کنید. از منوی بازشده گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید. در انتهای این منو روی Show Advanced و سپس مسیر Privacy --> Contetnt کلیک کنید تا پنجره پاپ‌آپ باز شود. صفحه را اسکرول کنید به بخش Location برسید و سپس روی گزینه‌ی Do not aloow any site to track your physical location  کلیک کنید. اکنون روی Done کلیک کنید.

اپرا

اپرا مرورگر بعدی است که به آن می‌پردازیم. این مرورگر از همان هسته‌ی کروم استفاده می‌کند و در نتیجه تنظیمات آن‌ها مشابه است. روی منو در گوشه‌ی بالا سمت چپ کلیک کنید و از منوی بازشده روی Settings بزنید. در تب‌های بازشده روی Websites از ستون سمت چپ کلیک کنید. در قسمت Location روی گزینه‌ای با برچسب Do not allow any site to track my phisycal location بزنید.

موزیلا فایرفاکس

فایرفاکس یکی از پرکاربردترین مرورگرها در بین کاربران است. تنظیمات موقعیت مکانی فایرفاکس در منوی تنظیمات مخفی این مرورگر قرار دارد. باید در نوار آدرس عبارت about:config را تایپ و سپس اینتر کنید.

در ادامه پیغام هشداری با عنوان This might void your warranty نمایش داده می‌شود که باید روی عبارت I accept the risk  کلیک کنید.

سپس عبارت geo.enabled را در کادر جستجو وارد کنید و کلید اینتر را بزنید. فقط گزینه‌ی مورد نظر به شما نشان داده می‌شود که با دو بار کلیک کردن روی آن می‌توانید تنظیمات را غیرفعال کنید. زمانی موقعیت مکانی غیرفعال می‌شود که زیر گزینه‌ی Value مقدار false درج شود.

اینترنت اکسپلورر

اگر همچنان از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید، می‌توانید درخواست ثبت موقعیت مکانی را غیرفعال کنید. این روش برای اینترنت اکسپلورر ۱۱ است. در قسمت سمت راست بالا روی آیکون تنظیمات کلیک کنید. از منوی بازشده Internet Options را انتخاب کنید. در پنجره‌ی بازشده تب Privacy را انتخاب کنید و تیک گزینه‌ی Never allow websites to request your physical location را از قسمت Location بزنید. اکنون روی Apply و سپس OK کلیک کنید.

سافاری

موضوع برای کاربران سیستم‌های مک و مرورگر سافاری کمی متفاوت است. در این مرورگر باید از مرورگر خارج شوید و منوی سیستم اپل را باز و سپس System Preferences را انتخاب کنید. از گزینه‌های نمایش داده‌شده، روی Security & Privacy و سپس روی تب Privacy کلیک کنید.

پیش از هر تغییری باید در گوشه‌ی پایین سمت چپ روی آیکون قفل کلیک کنید و رمز عبور مورد نیاز را وارد کنید. بعد از این کار، از گزینه‌های پیش‌ رو، Location Services را انتخاب و از پنجره‌ی اصلی، گزینه‌ی Enable Location Services را از حالت انتخاب خارج کنید. البته می‌توانید با اسکرول کردن صفحه به پایین ویژگی مورد نظر را تنها برای سافاری غیرفعال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات