مایکروسافت به کمک Maluuba سوال پرسیدن را به ماشین‌ ها آموزش می‌ دهد

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در جریان کنفرانس Build 2017 از کار روی الگوریتم‌های تولید سوال توسط یکی از تیم‌هایش خبر داده است.
تبلیغات

دی‌ماه سال گذشته بود که مایکروسافت استارتاپ Maluuba را با هدف گسترش فعالیت‌هایش در عرصه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری عمیق به خدمت گرفت. شکی نیست که این روزها دستیارهای مکالمه‌ محور به یکی از موضوعات داغ تکنولوژی مبدل شده‌اند با این حال این دستیارها در درک صحیح گفته‌های کاربر و واکنش به آن مشکل دارند. یکی از مهمترین کاستی‌های این گونه دستیارها، ناتوانی آن‌ها در پرسیدن سوال‌های مناسب است.

تیم Maluuba در تلاش است تا با کمک رابطه‌ی بین یادگیری ماشین و تولید سوال این محدودیت موجود در دستیارهای کنونی را از میان بردارد. این تیم تحقیقاتی در مقاله‌ی خود ایده‌ی استفاده از شبکه‌های بازگشتی برای تولید سوال را مطرح کرده‌ است. این تیم در تلاش است تا با بسط دادن این ایده به تولیدکننده‌های سوال کنونی مسیر جدیدی در این عرصه ایجاد کند. شایان ذکر است که Maluuba با ترکیب یادگیری با نظارت و یادگیری تقویتی به این مهم دست پیدا می‌کند. یکی از چالش‌های مهم در این مورد، مساله دقت و گرامر است. این تیم مدعی است با کمک این روش می‌توان سوالاتی صحیح از نظر دستور زبان تولید کرد.

توانایی پرسیدن سوالات علاوه بر ایجاد یک جهش در تعامل با دستیارهای هوشمند، توانایی آن‌ها در پاسخ دادن به سوالات را نیز بهبود می‌بخشد. دلیل این مساله را در یکتا بودن پاسخ به سوالات باید جستجو کرد؛ به این معنی که تعداد حالات زیادی برای سوال کردن و رسیدن به یک پاسخ وجود دارد. این تولید‌کننده‌ی سوال به کمک جمع‌آوری هدفمند اطلاعات جدید می‌تواند نقش یک متا سیستم را برای تمرین دادن دیگر مدل‌های یادگیری ماشین ایفا کند. از ابزارهای تولید سوال برای اهداف آموزشی و طرح خودکار سوال برای دانش‌آموزان نیز می‌توان استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات