خودروی شبه SUV اوپل با نام اینسیگنیا کانتری به بازار می‌آید

جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اوپل برای سال ۲۰۱۸ خودرویی با شمایل خودروهای شاسی بلند را با نام Insognia Country را روانه‌ی بازار می‌کند.
تبلیغات

به دنبال رونمایی آمریکایی‌ها از بیوک رگال تورر ۲۰۱۸ شاید جای تعجب باشد که بدانید این خودرو نیامده یک همزاد دیگر را در بازارهای جهانی در کنار خود خواهد داشت. گروه اوپل واکسهال نیز به تازگی اقدام به رونمایی از خودروی جدیدی با نام اینسیگنیا کانتری تورر کرده است که مدل دیگری از آن نیز با نام هولدن کومودور تورر به تولید خواهد رسید. به گفته‌ی این شرکت مستقر در روسلهایم، این مدل جدید به عنوان یکی از مدل بالاترین خودروهای این کمپانی شناخته خواهد شد و آمدن مدل OPC در سال آینده به عنوان پرچمدار محصولات اوپل، این مدل را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همانطور که از نام کانتری تورر انتظار می‌رفت این خودرو همان مدل استیشن واگن اسپرت تورر است که ارتفاع سیستم تعلیق آن افزایش یافته و ارتفاع آن در مقایسه با مدل استیشن واگن به میزان ۲۰ میلیمتر بلندتر است. در بدنه‌ی خودرو نیز تغییراتی داده شده است و قطعه‌ی پلاستیکی بر روی گلگیرها و رکاب جانبی نصب شده است. این قطعه‌ی محافظ پلاستیکی در بخش پایینی سپرهای جلو و عقب نیز نصب شده است. 

اوپل اینسیگنیا

این مدل جدید به سیستم چهارچرخ محرک و سامانه‌ی تغییر بردار گشتاور نیز مجهز است که هردوی این سیستم‌ها پیش از این در مدل اسپرت تورر نیز معرفی شده بودند؛ اما در مدل کانتری تورر به صورت استاندارد موجود هستند. همچنین در این مدل از سیستم تعلیق جدید پنج اتصالی در عقب استفاده شده است. دیفرانسیل عقب خودرو نیز دیگر از نمونه‌های متداول نیست و اوپل در این مدل از یک دیفرانسیل کلاچ‌ دار با کنترل الکترونیکی استفاده کرده است.

اگر به خاطر داشته باشید مدل قبلی این خودرو در گونه‌ی پایه‌ی خود فاقد سیستم چهارچرخ محرک بود و به صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شد؛ اما با توجه به اینکه اوپل اعلام کرده است که مدل کانتری تورر تنها به صورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شود باید صبر کرد و دید آیا در آینده برنامه‌ای برای عرضه‌ی مدلی ارزان قیمت‌تر و دیفرانسیل جلو از این خودرو خواهد داشت یا نه.

از دیگر مشخصات این خودرو افزایش حجم فضای بار آن است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقبی به ۱۶۶۵ لیتر می‌رسد که در مقایسه با مدل قدیمی به میزان ۱۳۰ لیتر بیشتر است، ضمن اینکه اگر بخواهید بار بیشتری را نیز با خود حمل کنید سقف خودرو توانایی تحمل باری به میزان ۱۰۰ کیلوگرم را دارد. در داخل کابین نیز افزایش ۹۲ میلیمتری فاصله‌ی محوری سبب افزایش فضای پای سرنشینان عقب شده است و به صورت سفارشی امکان نصب گرمکن صندلی برای سرنشینان عقب نیز وجود دارد. صندلی‌های جلویی نیز دارای گواهینامه‌ی AGR هستند که راحتی بالایی داشته و از نظر طبی برای ستون مهره ضرری ندارند.

اوپل اینسیگنیا

اوپل اینسیگنیا کانتری تورر همچنین مجهز به چراغ‌های LED است که می‌توانند تا ۴۰۰ متر مسیر جلوی خودرو را روشن کنند. سایر امکانات نیز شامل دوربین دید اطراف ۳۶۰ درجه، سیستم سازگار با اپل کارپلی و اندروید اتو، کروز کنترل هوشمند، ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار بین خطوط و سیستم هشدار خودروی عبوری از پشت سر می‌شوند.

این خودرو با دو برند اوپل و واکسهال اولین نمایش عمومی خود را در ماه سپتامبر ور در نمایشگاه خودروی فرانگفورت تجربه خواهد کرد و به فاصله‌ی کمی پس از آن نیز به بازار عرضه خواهد شد. مدلی هم که با برند هولدن برای بازار استرالیا آماده می‌شود، به فاصله‌ی یک سال بعد به بازار استرالیا عرضه می‌شود.  

اوپل اینسیگنیا
اوپل اینسیگنیا
اوپل اینسیگنیا
اوپل اینسیگنیا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات