لوتوس اگزیج 380 کاپ معرفی شد

جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تازه‌ترین محصول لوتوس از سری اگزیج با کد Cup 380، یک خودروی کوچک با توانایی یک سوپراسپرت است.
تبلیغات

برند خودروسازی لوتوس از سال ۱۹۵۲ در انگلستان فعالیت می‌کند و بیش از ۲۰ سال است که توسط گروه پروتون مالزی اداره می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۹۴ ورشکسته شد و تا شروع قرن جدید فعالیت محدودی داشت. از سال ۲۰۰۰ تاکنون، مهم‌ترین محصول لوتوس، خودروی اگزیج است که برمبنای نسل دوم مدل مشهور الیزه تولید می‌شود.

سری جدید اگزیج، سریع‌ترین محصول لوتوس در سال‌های اخیر است. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با مدل قبل تفاوتی ندارد و همچنان قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۱۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند که فقط با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود. بدنه‌ی مدل 380 به لطف استفاده از فیبر کربن، با تغییراتی روبه‌رو شده است و تنها ۱۰۵۷ کیلوگرم وزن دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این نسخه از اگزیج، ۳.۶ ثانیه و نهایت سرعت آن ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت است.

لوتوس اگزیج 380

ظاهر این خودرو تفاوت زیادی با نسخه‌ی قبل ندارد؛ اما با اضافه شدن بالچه‌ی عقب؛ نیروی عمودی بیش از ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و به ۲۰۰ کیلوگرم بر سطح رسیده است. شاسی مدل 380 طبق سنت لوتوس از آلومینیوم ساخته شده؛ اما با لوله‌های استیل تقویت شده است تا از واژگونی خودرو جلوگیری کند. سیستم تعلیق و فنربندی این خودرو در جلو و عقب به ترتیب از برندهای آمریکایی نیترون و ایباک انتخاب شده است؛ ضمن اینکه اگزوزهای تیتانیوم با ۱۰ کیلوگرم وزن کمتر، برای اگزیج 380 قابل سفارش هستند. لاستیک‌های این خودرو از آخرین مدل پایلوت کاپ میشلن است که بر رینگ‌های ۱۸ اینچ سوار شده و ۲۸۵ میلی‌متر پهنا دارند.

در فضای داخلی، خبری از آپشن‌های لوکس و نمایشگر نیست؛ اما سیستم پخش صوت، سرمایش و گرمایش وجود دارد.برای صندلی‌ها و فرمان، چرم مرغوب آلکانترا  در نظر گرفته شده است. بیرون بودن بخشی از جعبه‌دنده حس کم‌نظیری به سرنشین این لوتوس می‌دهد. استفاده از فیبر کربن در کابین نیز مشهود است؛ هرچند صرفا بخشی از درها را شامل می‌شود.

لوتوس اگزیج 380

مدیر عامل لوتوس می‌گوید:

استاندارد بودن این مدل برای استفاده در جاده‌های شهری، علاقه‌مندان خودروهای اسپرت را خوشحال می‌کند؛ هرچند وزن پایین و توانایی‌های فنی بالایی دارد. برخلاف مدل‌های مشابه در این کلاس، اگزیج 380 می‌تواند وارد پیست شود و رکوردهای خوبی داشته باشد؛ سپس مانند یک خودروی معمولی به خانه بازگردد. این مدل، در عین کارایی؛ بسیار سریع است.

به نظر می‌رسد مدیر لوتوس به خودروهای کوچک و اسپرتی مثل آریل اتم، کاترهام 300 و بک مونو (BAC Mono) اشاره دارد. این مدل‌ها با بدنه‌ای سبک و پیشرانه‌هایی به قدرت ۴۰۰ تا ۷۰۰ اسب بخار، سریع‌ترین خودروهای جهان در قبال هزینه‌ای مشابه لوتوس هستند؛ اما نمی‌توانند به‌صورت روزانه استفاده شوند.

از لوتوس اگزیج کاپ 380 فقط ۶۰ دستگاه تولید خواهد شد و آستانه‌ی قیمت ۱۱۷ هزار دلار خواهد داشت. ضمن اینکه سفارش اگزیج جدید با آپشن‌های بیشتر و فضای داخلی لوکس، می‌تواند تا ۲۵ درصد به قیمت نهایی آن اضافه کند.

لوتوس اگزیج 380
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات