مدل 2018 لکسوس NX معرفی شد

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
موفقیت NX در سال‌های اخیر، لکسوس را به معرفی نسخه‌ی فیس‌لیفت این کراس‌اوور تشویق کرده است. مدل جدید از سال ۲۰۱۸ وارد بازارهای جهان و ایران خواهد شد.
تبلیغات

نام NX در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان محصولی تازه در سبد لکسوس مطرح شد. علاوه بر شاسی‌بلند LX که با پلتفرم تویوتا لندکروزر ساخته می‌شود، پیش از این با کراس‌اوور فول‌سایز RX و به‌خصوص مدل RX350 آشنا شده بودیم. مدل NX سومین عضو شاسی‌بلندهای لکسوس محسوب می‌شود که با استقبال خوبی در بازار آمریکا، اروپا و چین مواجه است. نسخه‌ی جدید این خودرو، روز گذشته در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد.

طراحی ساختارشکن NX یکی از دلایل موفقیت آن به‌حساب می‌آید. در فیس‌لیفت ۲۰۱۸ سعی شده است فرم‌ کلی بدنه حفظ شود؛ هرچند تک‌تک اجزاء بخش جلوی خودرو بازطراحی شده‌اند و متفاوت با نسخه‌ی قبلی هستند. در نسخه‌ی F Sport جلوپنجره مانند طرح جدید LS به رنگ سیاه درآمده است و حالتی مشبک دارد. چراغ‌های جلو با LED-های سه‌گانه جایگزین شده‌ و اندکی کوچک‌تر شده‌‌اند. با افزایش حجم جلوپنجره، سپر جلو تا حدودی حذف شده است و تنها به‌صورت یک نوار براق کروم در قسمت پایین دیده می‌شود. لکسوس مدعی است که طراحی جدید قسمت جلو، وضعیت آیرودینامیک NX را بهبود بخشیده و حتی درپوش موتور و درهای جلو را نیز از نو طراحی کرده است.

lexus NX 2018 / فیس لیفت لکسوس

در بخش عقب، فیس‌لیفت مدل NX با احتیاط زیادی همراه است و مهم‌ترین تفاوت با مدل قبلی، در سپر دیده می‌شود. در نسخه‌ی F SPORT، اگزوزهای دوگانه با طرحی جذاب و شش‌ضلعی داخل سپر جای‌گذاری شده‌اند که با رنگ روشن، در زمینه‌ی سیاه به‌خوبی دیده می‌شوند. چراغ عقب نیز کمی کشیده‌تر طراحی شده و به لوگوی لکسوس روی در صندوق نزدیک شده است. خطوط حجم‌دهنده که مهم‌ترین فاکتور در طراحی سه‌بعدی NX هستند، در مدل جدید حفظ شده‌اند؛ اما حالت تیز آن‌ها در قسمت پلاک، تقویت شده است.

lexus NX 2018 / فیس لیفت لکسوس

سه نسخه‌ای اصلی NX، مدل‌های 300، 300 F SPORT و 300h هستند. مدل استاندارد 300 کماکان با همان تجهیزات فنی قبلی ارائه می‌شود که شامل پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ و مجهز به اینترکولر است. این مدل، با قدرت ۲۳۵ اسب‌ بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر، ظرف مدت ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخه‌ی 300 F SPORT از نظر پیشرانه تفاوتی با مدل استاندارد ندارد و 300h با ترکیب موتور الکتریکی و پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری، ۱۹۴ اسب‌ بخار قدرت خواهد داشت که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸.۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به همراه دارد.

lexus NX 2018 / لکسوس

مهم‌ترین تغییر فنی NX در مدل ۲۰۱۸، روی سیستم تعلیق و فنربندی اعمال شده است تا فرمان‌پذیری و سواری بهتری داشته باشد. فنرها کاملا بهینه‌سازی شده‌اند و همراه با مدل جدید بوش‌ها و میله‌های تثبیت‌کننده (Stabilizer Bars) همراه هستند. سیستم تعلیق متغیر (Adaptive Variable Suspension) از مدل جدید LC500 به NX اضافه شده است که در هر لحظه تا ۶۵۰ تنظیم مختلف انجام می‌دهد.

در نمای داخلی، دپارتمان طراحی تاکومی (TAKUMI) حس لوکس کابین را افزایش داده است. همراه با چرم مرغوب‌تر در صندلی‌ها و داشبورد، نمایشگر ۷ اینچ قبلی، با نمونه‌ای ۱۰.۳ اینچی جدید جایگزین شده و سیستم کنترل تهویه مطبوع موسوم به HVAC نیز باز طراحی شده است. کلید‌های روی کنسول کوچک‌تر شده‌اند؛ اما کار کردن با آن‌ها همچنان به‌راحتی امکان‌پذیر است. سیستم گرمایش و سرمایش صندلی‌های ردیف دوم، به طور مستقل و از طریق کلید‌های روی کنسول عقب قابل کنترل هستند. ساعت آنالوگ میان داشبورد با نمونه‌ای بزرگ‌تر و جذاب‌تر جایگزین شده است که حس خودروهای لوکس انگلیسی را القا می‌کند.

lexus NX 2018 / لکسوس

تقریبا تمام سوئیچ‌ها و کلید‌های گردان در NX جدید با پوششی از رنگ طلایی متالیک یا کروم ارائه می‌شوند. بخش حسگر لمسی کنار اهرم دنده، نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و کارکردن با آن آسان‌تر شده است. قسمت شارژر بی‌سیم نیز بزرگ‌تر شده است تا گوشی‌های مدرن با سایز ۶ اینچ را پوشش دهد. آپشن نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو (HUD) همچنان در خودروی NX قابل سفارش خواهد بود؛ اما محل قرار گرفتن تجهیزات آن به شکلی هنرمندانه داخل داشبورد مخفی شده است. در صندوق نیز حالا با فرمان پا و بی‌نیاز از دخالت دست، باز می‌شود.

lexus NX 2018 / لکسوس

طبق معمول، مدل F SPORT تفاوت ظاهری زیادی با نسخه‌ی استاندارد دارد. رینگ‌های اسپرت ۱۸ اینچ آلومینیوم، مخصوص این مدل طراحی شده است که با جلوپنجره‌ی سیاه، تفاوت آن با مدل پایه را نشان می‌دهد. ترکیب رنگ مشکی و سفید کابین، تنها در نسخه‌ی F SPORT قابل سفارش خواهد بود. نمایشگر روی شیشه‌ی جلو در این مدل، اطلاعات بیشتری به همراه دارد و حتی نیروی گرانش G و میزان بوست توربو را نیز نشان می‌دهد.

lexus NX 2018 / لکسوس

قیمت در نظر گرفته‌شده برای NX همچنان آستانه‌ی قیمت ۳۶ هزار دلار را به همراه خواهد داشت، درحالی‌که‌ نسخه‌ی F SPORT با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، در حدود ۳۸ هزار دلار فروخته خواهد شد. قیمت مدل هیبرید NX نزدیک به ۴۱ هزار دلار خواهد بود و آپشن دودیفرانسیل هوشمند (AWD) حدود ۱۵۰۰ هزار دلار به قیمت نسخه‌های مختلف NX اضافه می‌کند.درپایان این مطلب، بیننده‌ی تیزر رسمی معرفی مدل جدید لکسوس NX باشید.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات