تولید بانداژ هوشمندی که وضعیت زخم را تشخیص می‌دهد

دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
محققان بانداژ هوشمندی طراحی و تولید کرده‌اند که وضعیت زخم را تشخیص می‌دهد و اطلاعات به‌دست‌آمده را به‌صورت بی‌سیم به پزشک ارسال می‌کند.
تبلیغات

دانشمندان دانشگاه سوانزی در حال توسعه بانداژ هوشمندی هستند که می‌تواند نحوه و مراحل ترمیم زخم را تشخیص دهد و شرایط آن را به‌صورت زمان واقعی از طریق تکنولوژی 5G گزارش دهد. این روش به پزشکان اجازه می‌دهد بدون آنکه پانسمان را باز کنند، از شرایط فعلی زخم آگاه شوند.

علاوه بر آن، به دلیل اینکه بانداژ هوشمند می‌تواند در زمان واقعی اطلاعات را ارسال کند، پزشک قادر خواهد بود در هر زمانی از شرایط زخم بیمار آگاه شود. این بانداژ هوشمند می‌تواند به یافتن روش‌های بهتری برای درمان زخم‌ها نیز کمک کند و نسبت به متدهای فعلی، زمان التیام زخم را کاهش دهد.

در روش‌های فعلی ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا پزشک معالج متوجه شود روش درمان یک بیماری درست بوده است یا خیر؛ اما با بررسی شرایط درمانی زخم به‌صورت لحظه‌به‌لحظه، پزشکان می‌توانند از اینکه درمان آن‌ها اثربخش بوده است یا خیر، آگاه شوند.

در شهر سوانزی برنامه‌ای شکل گرفته است که به مخترعان فرصتی داده شود تا محصولاتی مبتنی بر تکنولوژی 5G بسازند. مارک کلمنت، مدیر ILS معتقد است 5G فرصتی برای ارائه پهنای باندی ثابت و بدون وقفه در زمینه خدمات پزشکی است. بانداژ هوشمند به‌احتمال زیاد طی ۱۲ ماه آینده مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. پروفسور کلمنت می‌گوید:

آنچه در آینده مشاهده خواهیم کرد دنیایی است که می‌توان روش درمان بیماری‌ها را برای هر فرد سفارشی کرد. برای درمان بیماری‌مان نیاز داریم تمام اطلاعات را در اختیار پزشکان قرار دهیم؛ اما در دنیای 5G به این مورد نیازی نیست و اکثر اطلاعاتی که دکتر برای درمان نیاز دارد در اختیارش قرار می‌گیرد... آنچه ما در این برنامه می‌خواهیم بسازیم، اکوسیستمی است که بتوان آن را جهانی کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات