تویوتا یاریس 2017 معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا یاریس ۲۰۱۷ از طراحی جدید، پیشرانه‌ای توانمندتر و طراحی داخلی متفاوتی بهره می‌برد.
تبلیغات

یاریس یکی از پرفروش‌ترین محصولات تولیدی تویوتا است و این شرکت زمان زیادی را صرف توسعه‌ و بهبود نسل جدید آن کرده است. 

به‌روز رسانی‌ها یاریس ۲۰۱۷ شامل پیشرانه‌ی بنزینی و تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری است که جایگزین نسخه‌ی ۱.۳۳ لیتری نسل پیشین شده است. این پیشرانه‌ی جدید ۱۱۰ اسب بخار تولید می‌کند و گشتاور آن نیز ۱۰۰ پوند‌فوت است. یاریس ۲۰۱۷ به واسطه‌ی پیشرانه‌ی جدید خود در مدت زمان ۱۱ ثانیه از ‌سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسخه‌ی هیبریدی یاریس نیز در دسترست است که آلایندگی CO2 بسیار پایینی دارد؛ این مقدار دقیقا ۷۵ گرم به ازای هر کیلومتر گزارش شده است.

تویوتا یاریس به‌تنهایی ۴۰ درصد از فروش خودروهای هیبریدی در اروپا را به خود اختصاص داده است. مدل جدید این خودرو نیز از دسته‌موتورهای جدید بهره می‌برد، آنتی‌رول بار بهبودیافته‌تری دارد، محرک جلو است و به گفته‌ی تویوتا، رام جدید این خودرو به کاهش نویز و لرزش کمک می‌کند. تویوتا همچنین اعلام کرد که بهینه‌سازی‌های انجام‌ شده بر روی سیستم تعلیق و فرمان این خودرو باعث شده است تا یاریس فرمان‌پذیری بهتر و دقیق‌تری داشته باشد.

طراحی خارجی یاریس به این خودرو شکل اسپرت داده است، سپر جلو، چراغ‌های جلو و چراغ‌های عقب نیز جدید شده‌اند.

در داخل خودرو نیز تغییرات زیادی صورت گرفته است، رنگ‌ها و جزئیات متفاوتی در دسترس هستند و طرح جدیدی برای صفحه کیلومتر شمار استفاده کرده است. این صفحه از دو نشانگر آنالوگ استفاده می‌کند و البته صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی TFT رنگی نیز قابل سفارش است.

سطوح قابل سفارش تزئینات داخلی خودرو عبارت‌اند از: سطح ابتدایی، متوسط، متوسط+، بای-تُن و نسخه‌ی لوکس شیک. حتی ساده‌ترین تزئینات داخلی هم به بسته‌ی ایمنی تویوتا با نام Toyota Safety Sense مجهز شده است که شامل سیستم‌های پیشگیری از تصادف، ترمز اضطراری خودکار، کنترل نوربالای خودکار و هشداردهنده‌ی خروج از مسیر، است.

تزئینات داخلی سطح متوسط که پرفروش‌ترین مدل حال حاضر است نیز تغییراتی را داشته است. این تغییرات شامل تزئینات کروم چراغ‌های جلو و غربیلک فرمان چرمی است.

toyota yaris

سطح متوسط+ تغییرات بیشتری را به خود دیده است؛ جلوپنجره‌ی مشبک سیاه، رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی از جمله‌ی این موارد هستند. سطح بای-تن از چراغ‌های LED مجهز به روشنایی در روز بهره می‌برد و همچنین به رینگ‌های ۱۶ اینچ آلومینیومی و باله عقب نیز مجهز شده است. سطح شیک نیز بهبود‌های بیشتری در طراحی بدنه‌ی خود را تجربه کرده است که می‌توان به جلوپنجره‌ی متفاوت و استفاده‌ی بیشتر از کروم اشاره کرد.

محدوده‌ی فعلی قیمت تویوتا یاریس ۱۱.۹۷۱ یورو است و تویوتا هنوز سخنی در خصوص افزایش آن در نسل جدید خودروی کامپکت خود را به میان نیاورده است.

نظر شما در ارتباط با تویوتا یاریس ۲۰۱۷ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات