پورشه 911 GT3 مدل 2018 رونمایی شد؛ شاهکار پورشه، این بار با امکان سفارش جعبه دنده دستی

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
شرکت پورشه ساعاتی پیش از مدل ۲۰۱۸ خودروی پورشه 911 GT3 با امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی دستی در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت پورشه از مدل ۲۰۱۸ خودروی 911 GT3 در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ رونمایی کرد. زمانی که پورشه نسل پیشین خودروی 911 GT3 را تنها با جعبه‌دنده‌ی دستی ۷ سرعته و کلاچ‌ دوگانه عرضه کرد؛ این تصمیم باعث نارضایتی بسیاری از افراد شد. اگرچه جعبه‌دنده‌ی PDK فوق‌العاده است؛ اما چنانچه خودرویی سزاوار جعبه‌دنده‌ی دستی باشد، آن خودرو، GT3 پورشه است و علاقه‌مندان دنیای خودرو نیز با ابراز نارضایتی خود، سعی در آگاه‌ ساختن پورشه از این موضوع بودند.

اما خبر خوب این است که پورشه با احترام به خواسته‌ی این افراد، مدل ۲۰۱۸ از خودروی 911 GT3 را به همراه جعبه‌دنده‌ی دستی نیز روانه‌ی بازار خواهد کرد و موضوع جالب این است که جعبه‌دنده‌ی خودروی مورد بحث، به جای آن که نمونه‌ی ۷ سرعته‌ی به‌کاررفته در 911s باشد؛ همان جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ای است که واحد GT پورشه، برای خودروی بی‌نظیر 911 R توسعه داده بود. این جعبه‌دنده در خودروی 911 R از نسبت‌های دنده‌ی کوتاه‌تری استفاده می‌کرد تا شتاب خودرو حین تعویض دنده بهبود یابد، ضمن آن‌ که زمان جابه‌جایی بین دنده‌ها نیز کاهش پیدا کرده بود.

پورشه برای نخستین بار روی یک خودروی GT3، در زمینه‌ی سیستم انتقال قدرت به خریداران حق انتخاب خواهد داد؛ 911 GT3 در حالت استاندارد به‌ همراه جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی PDK عرضه خواهد شد، درحالی‌که امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی، بدون هزینه‌ی اضافه نیز وجود خواهد داشت.

جعبه‌دنده‌های یادشده را پیشرانه‌ی فوق‌العاده‌ قدرتمندی همراهی می‌کند؛ پیشرانه‌ی ۴.۰ لیتری و شش سیلندری که از نوع تنفس طبیعی است و ساختاری مسطح دارد و براساس همان پیشرانه‌ای توسعه داده شده است که پیش از این در خودروهای 911 GT3 R و  911 RSR به‌ کار رفته بود. این پیشرانه در همان خط تولیدی ساخته شده است که پیشرانه‌ی خودروهای مسابقه‌ای تولید می‌شوند. پیشرانه‌ی GT3 قادر به تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن‌متر گشتاور است و محدوده‌ی ردلاین (محدوده‌ی غیرمجاز) دور موتور این خودرو نیز همانند نسل پیشین آن ۹۰۰۰ دور بر دقیقه است.

GT3 در حالتی که به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی مجهز است، طی ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد؛ اما در حالتی که از جعبه‌دنده‌ی PDK استفاده می‌کند، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۳.۲ ثانیه و حداکثر سرعت به ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت کاهش می‌یابد. در صورت استفاده از جعبه‌دنده‌ی PDK، وزن خودرو به‌صورت جزئی افزایش پیدا می‌کند؛ اما هر دو نسخه در بین خودروهای اسپرت بسیار سبک‌وزن محسوب می‌شوند. وزن نسخه‌های دستی و PDK این خودرو به ترتیب ۱۴۱۳ و ۱۴۳۰ کیلوگرم است.

همانند نسخه‌ی پیشین GT3، محور عقب این خودرو نیز فرمان‌پذیر است و بسته به سرعت خودرو، در جهت یا خلاف جهت محور جلو تغییر زاویه می‌دهد. در داخل شهر، تغییر زاویه‌ی چرخ‌ها در خلاف جهت هم است تا به این ترتیب فاصله‌ی بین دو محور خودرو به‌صورت مجازی کاهش پیدا کند. در سرعت‌های بالاتر، هر چهار چرخ خودرو در یک جهت می‌چرخند و به این ترتیب فاصله‌ی بین دو محور به‌صورت مجازی افزایش پیدا می‌کند تا پایداری خودرو در سرعت‌های بالا افزایش پیدا کند.

Porsche 911 GT3

نسل جدید GT3 از لحاظ آیرودینامیکی نیز بهبود‌هایی تجربه کرده است؛ این خودرو اکنون به اسپویلر جلوی جدید، دیفیوزر عقب جدید و باله‌ای از جنس الیاف کربن مجهز شده است، ضمن آن‌ که خودروی مورد بحث به‌صورت استاندارد از یک قفل دیفرانسیل عقب و نگهدارنده‌های پویای پیشرانه (دسته‌موتور) نیز بهره می‌برد.

پورشه در GT3 جدید، صندلی‌های کوچک ردیف عقب به‌کاررفته در 911s را کنار گذاشته است و این خودرو را با صندلی‌های ردیف جلو از نوع باکت (صندلی‌هایی با کف گود و تکیه‌گاه بلند) و پوشش کربن عرضه خواهد کرد؛ البته امکان سفارش صندلی‌های اسپرت عادی نیز وجود دارد.

Porsche 911 GT3

همانند خودروی فیس‌لیفت‌شده‌ی 911s، مدل GT3 از جدیدترین سیستم سرگرمی پورشه بهره می‌برد؛ این سیستم به‌صورت استاندارد از سیستم موقعیت‌یابی و اپل کار‌پلی پشتیبانی می‌کند و همچنین با اپلیکیشن Track Precision پورشه سازگار است؛ این اپلیکیشن به راننده‌ها اجازه می‌دهد تا دیتای مربوط عملکردشان در پیست و جاده را از طریق یک اپلیکیشن موبایل تحلیل کنند.

خودروی 911 GT3 از پاییز امسال و با قیمت پایه‌ی ۱۴۳,۶۰۰ دلار و هزینه‌ی حمل ۱۰۵۰ دلار، روانه‌ی بازار آمریکا خواهد شد. این برچسب قیمتی در قیاس با قیمت ۱۸۴,۹۰۰ دلاری نسخه‌ی اول 911 R بسیار پایین‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات