اپل جنگ حقوقی خود را با کوالکام گسترش می‌دهد

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل تابه‌‌حال چندین بار از کوالکام به دادگاه شکایت کرده است و حال قصد دارد جنگ حقوقی با این شرکت را گسترش دهد.
تبلیغات

اپل تصمیم گرفته است که جنگ حقوقی با کوالکام را شدت ببخشد و به همین دلیل چهارمین شکایت خود را از این شرکت به دادگاهی در انگلستان ارائه کرده است. بر اساس گزارش اپل، این شکایت در ماه ژانویه همراه سه شکایت قبلی تقدیم دادگاه شده است.

هنوز جزییات این شکایت معلوم نیست، اما بلومبرگ گزارش داده که این شکایت مرتبط با پتنت‌ها و طراحی است. اما احتمال می‌‌رود که این شکایت همانند شکایت‌هایی باشد که اپل علیه کوالکام در ایالات متحده و چین انجام داده است. در این شکایت‌ها، اپل مدعی شده است که کوالکام از موقعیت خود سوءاستفاده کرده و هزینه زیادی بابت پتنت‌ها دریافت می‌کند.

شکایت اپل از کوالکام تنها چند روز پس از شکایت کمیسیون فدرال تجارت دولت اوباما از کوالکام به دلیل نقض قانون ضد رقابت اتفاق افتاد. کمیسیون فدرال تجارت، کوالکام را به این دلیل متهم کرده که این شرکت تولیدکننده اصلی مودم‌ گوشی‌های هوشمند است، بنابراین مبالغ زیادی از سازندگان این دستگاه‌ها دریافت می‌کند. اپل برای جلوگیری از مفاد دست و پاگیر قراردادهای کوالکام، قراردادی جداگانه با این شرکت بسته است.

سخنگوی کوالکام از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرد. وی می‌گوید: «هنوز در مورد موضوع شکایت چیزی در دست نداریم، پس نمی‌توانیم در مورد آن نظر بدهیم.» در گذشته، کوالکام ادعاهای اپل و کمیسیون فدرال تجارت را رد کرده است.

اپل در این زمینه می‌گوید:‌ «از سال‌ها پیش، کوالکام برای تکنولوژی‌هایی که هیچ ربطی به این شرکت ندارد، هزینه‌های گزافی دریافت کرده است. متأسفانه پس از سال‌ها مذاکره بر سر مبالغ عادلانه، ما چاره‌ای جز رجوع به دادگاه نداریم.» اپل ادعا می‌کند کوالکام از این شرکت هزینه‌ای پنج برابر مجموع هزینه‌ای که از کلیه شرکت‌های دیگر دریافت می‌کند، گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات