مدیر اجرایی فراری: مردم لامبورگینی می‌خرند، چون نمی‌توانند فراری داشته باشند

یک‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سرجیو مارکیونه، مدیرعامل گروه خودروسازی فیات - کرایسلر که فراری، مازراتی و آلفارومئو هم بخشی از آن هستند، جنگ لفظی تازه‌ای بین برندهای مشهور فراری و لامبورگینی به راه‌ انداخته است.
تبلیغات

می‌توان گفت از لحظه‌ای که فروچو لامبورگینی، تصمیم به ساخت خودرو گرفت، آتش جنگ میان برند او و فراری زبانه کشید. درحالی‌که فروچو لامبورگینی در سال ۱۹۴۸ (تقریبا هم‌زمان با تأسیس خودروسازی فراری) ساخت تراکتورهای کشاورزی را آغاز کرد، همیشه علاقه‌مند به خودروهای اسپرت و خصوصا محصولات فراری بود. او در سال ۱۹۵۸ به مارانلو رفت و صاحب مدل 250GTO شد. در آن سال‌ها، لامبورگینی چندین مدل دیگر از محصولات فراری، مرسدس بنز، مازراتی و جگوار را هم خریداری کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که خودروهای فراری عالی هستند؛ اما کمی بیش از حد سر و صدا ایجاد می‌کنند. او با بررسی مدل 250GTO دریافت که عملکرد کلاچ خودروهای فراری مشابه تراکتورهای لامبورگینی است، پس تغییراتی روی آن اعمال کرد و از انزو فراری (مالک این برند) خواست در بخش فنی تولیدات خود تجدید نظر کند که به مشاجره و دعوای لفظی این دو انجامید. در نهایت لامبورگینی تصمیم گرفت خودروهایی مطابق سلیقه‌ی خود تولید کند که منجر به ساخت کارخانه‌ی خودروسازی لامبورگینی در ۱۹۶۳ شد.

لامبورگینی میورا

یکی از معروف‌ترین جملات دنیا در تحسین محصولات لامبورگینی را فرانک سیناترا، هنرمند مشهور آمریکایی در وصف مدل میورا گفته است:

وقتی می‌خواهید کسی باشید، فراری می‌خرید و هنگامی لامبورگینی می‌خرید که کسی هستید.

اما مدیر اجرایی فراری و مدیرعامل گروه خودروسازی فیات کرایلسر معتقد است دلیل فروش بالای لامبورگینی، عدم دسترسی مردم به فراری است. او در گفتگو با مجله‌ی CarMagazine گفت:

من برای استفانو دومینیکالی (مدیرعامل لامبورگینی) احترام زیادی قائلم؛ اما باید قبول کنیم که داشتن خودرویی از خانواده‌ی فراری ساده نیست. شما باید قبلا مدل‌های دست دوم فراری را خریداری کرده باشید تا اجازه‌ی ثبت نام برای مدل‌های تولید محدود و جدید فراری به شما داده شود.
سرجیو مارکیونه مدیر فراری

مارکیونه، در حاشیه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ به خبرنگاران اطمینان داد تا چهارسال دیگر، پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی فراری، با نمونه‌هایی که موتور الکتریکی در کنار خود دارند، جایگزین شود. با این اوصاف به نظر می‌رسد خودروهای هیبریدی فراری تا کمتر از ۲ سال دیگر معرفی شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات