انویدیا پلتفرم هوش مصنوعی Jetson TX2 را برای پهپادها و ربات‌ها معرفی کرد

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا در گام جدید خود برای پیشرفت در حوزه‌ی رباتیک، پلتفرمی هوشمند برای بهبود هوش مصنوعی ربات‌ها و پهپادها معرفی کرد.
تبلیغات

شرکت Nvidia در مراسمی که چند روز پیش برگزار شد، از محصول جدید خود از خانواده‌ی Jetson رونمایی کرد. این پلتفرم که نسخه‌‌ای جدیدتر از Jetson TX1 است، با نام Jetson TX2 معرفی شد.

شرکت سازنده ادعا می‌کند که محصول جدید با سرعتی دوبرابر نسل قبلی و با مصرف بسیار پایین انرژی کار خواهد کرد. انرژی مصرفی جتسون تی ایکس ۲، کمتر از ۷.۵ وات گزارش شده است. این محصول یک پلتفرم هوش مصنوعی مخصوص پهپادها، ربات‌ها، دوربین‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌ها است. این پلتفرم می‌تواند وظایفی مانند حرکت و تشخیص صدا و تصویر را در کنار دیگر وظایف معمول انجام دهد. محصول جدید، قوی‌تر از نسل قبلی است و به منظور انجام پردازش‌های نزدیک به مرکز (Edge Computing) طراحی شده است. این نوع پردازش، به جای استفاده از فضای کلاد یا دیتاسنتر، داده‌ها را در محل ایجاد، پردازش می‌کند. استفاده از این نوع پردازش نیز باعث شده تا Jetson TX2 به پلتفرمی سریع، هوشمند و دقیق تبدیل شود.

دیپو تالا (Deepu Talla) معاون شرکت انویدیا و مدیر بخش تجاری تگرا در این باره گفته است:

Jetson TX2 ظرفیت‌های قوی هوش مصنوعی را در محل ایجاد داده‌ها ممکن می‌سازد و این اتفاق، کلاس جدیدی را در ماشین‌های هوشمند ایجاد خواهد کرد. این دستگاه‌ها، آنالیزهای ویدیویی قوی انجام می‌دهند که نتیجه‌ی آنها، داشتن شهرهایی هوشمندتر و امن‌تر خواهد بود. علاوه بر آن، با استفاده از این پلتفرم می‌توان ربات‌هایی برای بهبود فرآیند‌های ساخت و تولید، به بازار عرضه کرد. از دیگر مزایای این سیستم‌ها نیز بهبود هماهنگی بین دستگاه‌های دور از هم خواهد بود.

شرکت تولیدکننده در ادامه‌ی معرفی خود به این نکته اشاره کرد که شرکت‌های زیادی در حال حاضر از TX2 در پروژه‌های خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، شرکت Cisco برای تولید دستگاه هماهنگی همه‌کاره‌ی خود که اشتراک تصویر و ویدیو کنفرانس را انجام خواهد داد، از این پلتفرم استفاده می‌کند. شرکت دیگری با نام Fellow Robots از این پلتفرم برای انبارداری هوشمند و آماربرداری استفاده می‌کند. شرکت Live Plannet نیز با استفاده از تی ایکس ۲ توانایی پخش زنده‌ی ویدیوهای ۳۶۰ درجه با کیفیت 4K را پیدا کرده است. از دیگر دستگاه‌های استفاده کننده از این پلتفرم نیز می‌توان پهپاد دانشگاه MIT را نام برد که الگوریتم‌های تصویری آن، با استفاده از TX2 توسعه داده شده‌اند.

انویدیا در حال حاضر پیش فروش کیت توسعه‌دهندگان این پلتفرم را در اروپا و Hیالات متحده‌ی آمریکا شروع کرده است. کشورهای دیگر نیز به مرور به لیست فروش این محصول اضافه خواهند شد. قیمت پیش خرید این کیت ۵۹۹ دلار است که شامل بوردها و ماژول‌های مخصوص توسعه دهندگان خواهد بود. ارسال پکیج‌های خریداری شده نیز از ۱۴ مارس شروع می‌شود. قیمت ماژول تکی TX2 نیز ۳۹۹ دلار است که فروش و ارسال آن از سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی شروع می‌شود. نسخه‌ی قبلی با نام TX1 نیز هنوز با قیمت ۴۹۹ دلار قابل خرید است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات