چانگان CS35، معرفی کراس اوور خوش قیمت چینی

پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 13 دقیقه
معرفی کامل چانگان CS35، به‌ همراه مشخصات و قیمت این خودرو که یکی از شاسی‌بلندهای اقتصادی بازار داخلی به‌حساب می‌آید.
تبلیغات

شاید در ابتدا بهتر باشد پیش از آشنایی با چانگان سی‌اس ۳۵، نگاهی به تاریخچه‌ی شرکت چانگان داشته باشیم؛ گروه خودروسازی چانگان در سال ۱۹۶۲ و در شهر چونگ‌کینگ، واقع در غرب کشور چین تأسیس شد. چانگان در زمینه‌ی طراحی، توسعه، تولید و فروش خودروهای سواری و تجاری فعالیت دارد؛ خودروهای سواری و تجاری این شرکت، تحت برندهای چانگان و چانا به فروش می‌رسند.

چانگان CS35

چانگان طی همکاری‌های مشترکی که با فورد، Groupe PSA، مزدا و سوزوکی دارد، محصولات آن‌ها را برای عرضه در بازار چین تولید می‌کند. چانگان یکی از چهار خودروساز بزرگ چین به‌ شمار می‌رود و در سال ۲۰۱۲ با تولید ۱.۹ میلیون دستگاه خودرو، به جایگاه چهارم این کشور از لحاظ حجم تولید دست یافته است.

چانگان CS35 نخستین خودروی شاسی‌بلند شرکت‌ چینی چانگان است. این خودرو در ابتدا در قالب طرحی مفهومی موسوم به Changan SUV در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۱ به نمایش گذاشته شد و از نسخه‌ی تجاری آن در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۲ رونمایی شد. این خودرو در نهایت در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ به‌صورت رسمی روانه‌ی بازار چین شد.

طی سال‌های اخیر خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته‌اند؛ به‌طوری که غالبا در بسیاری از کشورها شاهد فروش بالای خودروهای این کلاس هستیم. به‌ نظر می‌رسد این روند در کشورمان نیز در حال شکل‌گیری است؛ چرا که بسیاری از مردم به خرید خودروهای شاسی‌بلند علاقه‌مند هستند؛ از این رو شرکت‌های خودروساز داخلی سعی دارند با عرضه‌ی محصولاتی در کلاس خودروهای شاسی‌بلند، از گرایش به‌ وجود‌ آمده، بهره ببرند.

چانگان CS35

در این بین شرکت سایپا نیز برای عقب‌ نماندن از رقبای خود، سال گذشته با بومی‌سازی چانگان CS35 به جمع تولیدکنندگان خودروهای شاسی‌بلند پیوست؛ این خودرو در کارخانه‌ی سایپا در کاشان تولید می‌شود. البته سری اول سی‌اس ۳۵ پیش از تولید در داخل، به‌صورت مستقیم از کشور چین وارد کشورمان می‌شد.

مشخصات فنی چانگان CS35

سی‌اس ۳۵ یک خودروی شاسی‌بلند شهری و دیفرانسیل جلو است که بر مبنای خودروی سدان Changan EADO توسعه داده شده است. چانگان در ابتدا این خودرو را تنها با پیشرانه‌‌ای به حجم ۱.۶ لیتر و در دو نسخه‌ی دستی و اتوماتیک عرضه می‌کرد؛ اما در پاییز سال ۲۰۱۴ امکان سفارش آن را با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری نیز فراهم کرد؛ البته این پیشرانه تنها به‌ همراه جعبه‌دنده‌ی دستی قابل سفارش است. 

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت چانگان، این خودروساز در سال ۲۰۱۱ موفق به توسعه‌ی فناوری جدیدی موسوم به BlueCore شده که مرتبط با قوای محرکه‌‌ی خودرو است. چانگان مدعی است که فناوری یادشده، بدون لطمه‌ زدن به عملکرد کلی پیشرانه،‌ میزان مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده توسط آن را به ترتیب حدود ۲۰ و ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

چانگان CS35

اما سایپا این خودرو را تنها با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری تولید می‌کند. پیشرانه‌ی یادشده از نوع چهار سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ است و می‌تواند توان بیشینه‌ای معادل ۱۲۳ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاوری که پیشرانه‌ی چانگان CS35 تولید می‌کند، معادل ۱۶۰ نیوتن‌متر است که در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. عملکرد سوپاپ‌ها نیز توسط سیستم DVVT یا سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تنظیم می‌شود.  

سایپا سی‌اس ۳۵ را در دو مدل دستی و اتوماتیک روانه‌ی بازار کرده است؛ سیستم انتقال قدرت مدل دستی از نوع ۵ سرعته و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مدل اتوماتیک این خودرو از سیستم انتقال قدرت ۴ سرعته بهره می‌برد و به‌صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر، حدود ۷ لیتر مصرف سوخت دارد.

حداکثر سرعت مدل اتوماتیک سی‌اس ۳۵ معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به حدود ۱۴ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت که چندان رضایت‌بخش نیست. در خصوص حداکثر سرعت و شتاب مدل دستی خودرو، اطلاعاتی در دست نیست؛ با این حال می‌توان حدس زد که عملکرد این مدل به‌صورت جزئی بهتر از مدل مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار باشد.

چانگان CS35

چانگان برای محور جلوی سی‌اس ۳۵، سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون را برگزیده و در محور عقب آن از نوع سیستم تعلیق غیر مستقل بازوهای کشنده استفاده کرده است. سیستم فرمان چانگان CS35 از نوع الکترونیکی EPS است و با استفاده از یک موتور الکتریکی، در مانورهای مختلف به راننده‌ جهت تسهیل چرخش فرمان کمک می‌کند.

ترمزهای جلو و عقب چانگان CS35، به‌ ترتیب از نوع دیسکی خنک‌شونده و دیسکی ساده هستند؛ این موضوع را می‌توان یکی از نقاط قوت سی‌اس ۳۵ به‌ شمار آورد، چرا که هنوز هم در محور عقب بسیاری از خودروهای داخلی از ترمزهای کاسه‌ای استفاده می‌شود.

مشخصات

چانگان CS35 - دستی

چانگان CS35 - اتوماتیک

حجم موتور (سی‌سی)

۱۵۹۸

۱۵۹۸

تعداد سیلندر

۴

۴

تعداد مجموع سوپاپ

۱۶

۱۶

حداکثر قدرت خروجی

۱۲۳

۱۲۳

حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)

-

۱۸۰

شتاب صفر تا صد (به ثانیه)

-

۱۴

نوع جعبه دنده

۵ سرعته دستی

۴ سرعته اتوماتیک

حجم باک (لیتر)

۵۲

۵۲

مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

۶.۶

۷

طول (میلی‌متر)

۴۱۶۰

۴۱۶۰

عرض (میلی‌متر)

۱۸۱۰

۱۸۱۰

ارتفاع (میلی‌متر)

۱۶۷۰

۱۶۷۰

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۲۷۰

۱۲۹۰

استاندارد آلایندگی

یورو ۴

یورو ۴

تایر (اینچ)

۱۷

۱۷

طراحی بدنه و کابین چانگان CS35

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی که می‌تواند هر شخصی را نسبت به خرید خودرویی ترغیب کند، طراحی ظاهری آن است. چه‌بسا خودرویی با طراحی جذاب و مشخصات فنی نامناسب، به محصولی پرفروش بدل شود؛ از این رو چانگان وقت زیادی صرف ظاهر چانگان CS35 کرده است. گفته می‌شود این کمپانی چینی طراحی خودروی مورد بحث را به دست یک طراح ایتالیایی به‌ نام لوچیانو دی‌امبروزیو سپرده بود.

چانگان CS35

سی‌اس ۳۵ طراحی نسبتا جذابی دارد و به‌جرئت می‌توان آن را جزو زیباترین خودروهای چینی بازار داخلی نامید. با وجود آن که CS35 ابعاد چندان بزرگی ندارد؛ اما خطوط بدنه‌ی این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که آن را عضلانی نشان می‌دهند. در نمای جلو شاهد جلو پنجره متشکل از سه نوار کروم هستیم که آرم V شکل چانگان را در بر گرفته است، جلوپنجره‌ی خودرو، هماهنگی خوبی با چراغ‌های جلو دارد و چراغ‌های عقب نیز هماهنگی خوبی با طراحی بخش جلو دارد.

نمای جانبی خودرو شامل دو خط مورب است که یکی از آن‌ها بر دستگیره‌‌ی درها منطبق شده و انتهای آن تا لبه‌ی چراغ‌های عقب امتداد پیدا کرده است؛ چانگان روی این چراغ‌ها نیز در امتداد خط مورب یادشده برجستگی‌هایی ایجاد کرده است. اما خط مورب دوم عضلانی‌تر است و تا روی گلگیرهای خودرو ادامه پیدا کرده است. 

چانگان CS35 از طراحی بدنه‌ی خوبی برخوردار است. اما توقع خودرویی زیبا و چشمگیر نداشته باشید و این خودرو در بهترین حالت، تنها رضایت شما را فراهم خواهد کرد. اما به هیچ وجه نمی‌توان این کراس‌اوور را جز آن دسته از خودروهایی دانست که بینندگان را مدت زیادی محو طراحی خود می‌کنند.

چانگان CS35

نمای داخلی خودرو از طراحی ساده و البته زیبایی بهره می‌برد؛ بخش‌هایی از نمای داخلی نظیر غربیلک فرمان و دو کانال بزرگ تهویه‌ی هوای موجود در بخش میانی کنسول، به برخی از خودروهای فورد شباهت غیر قابل انکاری دارند که احتمالا این موضوع به‌ دلیل تأثیری بوده است که تولید خودروهای فورد بر مهندسان و طراحان چانگان گذاشته است. CS35 فضای کابین زیباتری نسبت به بدنه‌ی خود دارد و الهام از طراحی‌های شرکت‌های مطرح غربی باعث شده است در این بخش نمره‌ی خوبی بگیرد.

شرکت سایپا صندلی‌های چرمی را به‌عنوان آپشن در نظر گرفته است و از این نوع صندلی تنها در مدل اتوماتیک سی‌اس ۳۵ استفاده می‌کند. در بخش‌های مختلف خودرو از دوختی به رنگ قرمز استفاده شده است که ترکیب آن با رنگ مشکی داخل کابین، ظاهر اسپرت‌تری به خودرو می‌بخشد.

چانگان CS35

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، اگرچه چانگان CS35 عنوان خودروی شاسی‌بلند را یدک می‌کشد؛ اما به هیچ‌وجه خودروی بزرگی نیست و تنها می‌توان آن را برای خانواده‌ای چهار نفره مناسب دانست. بنابراین چنانچه خانواده‌ی پرجمعیتی دارید یا به خودرویی خانوادگی برای سفرهای برون‌شهری نیاز دارید؛ بهتر است به‌ دنبال خودروی بزرگ‌تری باشید.

چانگان CS35

در حالت کلی می‌‌توان گفت این خودروساز چینی وقت زیادی صرف طراحی نمای داخل و خارج آن کرده است و حاصل کار به‌خصوص در بخش داخلی، این موضوع را تأیید می‌کند. CS35 طراحی مناسبی دارد و از این نظر می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

با این حال کماکان به‌ نظر می‌رسد چینی‌ها در انتخاب مواد به‌کاررفته دچار مشکل هستند؛ اگرچه کابین این خودرو طراحی خوبی دارد، اما جنس مواد به‌کاررفته در آن کمی خشک و شکننده به‌ نظر می‌رسد و حس خودرویی لوکس به شخص منتقل نمی‌کند. البته با توجه به بازه‌ی قیمتی CS35 نمی‌توان چندان به این انتخاب خرده گرفت.

امکانات رفاهی چانگان CS35

سایپا مدل اتوماتیک چانگان CS35 را به همراه امکانات رفاهی نسبتا مناسبی عرضه می‌کند که از بین آن‌ها می‌توان به مواردی همچون سیستم کروز کنترل، کامپیوتر اطلاعات سفری، سانروف، صندلی راننده با امکان تنظیم شش جهته‌، آینه‌های جانبی برقی، سنسور پارک دنده‌عقب، صندلی چرمی، چراغ‌های جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب و گرم‌کن شیشه‌ی عقب اشاره کرد.

اما مدل دستی این خودرو از تعدادی از این امکانات بی‌بهره است؛ آینه‌های جانبی برقی نیستند، پوشش صندلی‌ها از نوع چرم نیست، کروز کنترل وجود ندارد، سانروف حذف شده است و خبری از دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان مدل اتوماتیک نیست.

چانگان CS35

در سیستم سرگرمی چانگان سی‌اس ۳۵ خبری از نمایشگر لمسی نیست و نمونه‌ای که در بخش میانی داشبورد قرار گرفته است، صرفا برای نمایش ساعت و اطلاعات موسیقی استفاده می‌شود؛ بنابراین در این خودرو توقع وجود سیستم مسیریابی نداشته باشید. این سیستم به رادیو، CD Player و شش اسپیکر مجهز شده و پورت‌های USB و AUX نیز برای آن در نظر گرفته شده است. البته در صورتی که علاقه‌مند به استفاده از نمایشگر لمسی باشید، می‌توانید از نمونه‌‌های متفرقه‌ی موجود در بازار برای این خودرو استفاده کنید.

ایمنی چانگان CS35

سایپا مدل اتوماتیک چانگان CS35 را به چهار کیسه‌ی هوا، شامل دو کیسه‌ی هوا برای سرنشین‌های جلو و دو کیسه‌ی هوای جانبی مجهز کرده است؛ اما مدل دستی این خودرو را تنها با دو کیسه‌ی هوای جلو عرضه می‌کند. از جمله‌ قابلیت‌های ایمنی دیگر سی‌اس ۳۵ می‌توان به مواردی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی‌های ویژه‌ی کودک، سیستم ضد سرقت و کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش‌کشنده‌ با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

چانگان CS35

مدل دستی خودروی چانگان CS35 توسط موسسه‌ی C-NCAP چین مورد آزمایش قرار گرفت و این خودرو در مجموع موفق به کسب چهار ستاره از پنج ستاره در تست‌های تصادف شد که با توجه به رده‌ی قیمتی خودرو می‌توان عملکرد آن را در این بخش خوب توصیف کرد. 

تجربه‌ی رانندگی چانگان CS35

بسیاری بر این باور هستند که پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای یک خودروی شاسی‌بلند باشد؛ اما بسیاری از مالکان چانگان سی‌اس ۳۵ از عملکرد آن رضایت دارند و معتقدند خودروی مورد بحث در شرایط عادی می‌تواند سواری مناسبی ارائه دهد. یکی از ایرادهایی که به این خودرو وارد می‌شود، شتاب نسبتا پایین آن است؛ این مسئله حین حرکت در جاده‌های شیب‌دار بیش از پیش به چشم می‌آید. برخی از مالکان نیز تأخیرهایی در تعویض دنده‌ی خودرو گزارش داده‌اند که منجر به کاهش محسوس عملکرد حرکتی خودرو می‌شود.

چانگان CS35

میزان ورود نویزهای محیطی به کابین در سرعت‌های بالا در سطح قابل قبولی است و صدای لاستیک‌های خودرو نیز هرچند در داخل کابین به گوش می‌رسد؛ اما آزاردهنده نیست. در شرایط عادی هندلینگ خودرو مناسب گزارش شده است؛ اما با توجه به آن که این خودرو از سیستم پایداری الکترونیکی ESP بهره نمی‌برد، ممکن است در سرعت‌های بالا و در حین گذر از پیچ‌ها عملکرد خودرو دچار مشکل شود.

با توجه به پیشرانه و سیستم‌های کمکی به‌کاررفته در CS35 با خودرویی شهری روبرو هستیم و از آن توقع عملکرد مناسب در مسیر‌های ناهموار نداشته باشید.

کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش

اگرچه در گذشته هنگامی که نام خودروهای چینی به‌ میان می‌آمد، مالکان این خودروها از کیفیت پایین و سواری نامناسب آن‌ها ابراز نارضایتی می‌‌کردند؛ اما به‌ نظر می‌رسد این روند طی چند سال اخیر رو به تغییر است.

چانگان CS35

زمانی که از مالکان چانگان CS35 در خصوص کیفیت و عملکرد این خودرو سؤال کنید، غالبا با نظرات مثبت مواجه خواهید شد؛ بسیاری از هندلینگ خوب، سیستم ترمز و عملکرد قابل قبول سیستم تعلیق ابراز رضایت می‌کنند؛ البته عده‌ی زیادی نیز معتقد هستند که این خودرو به واسطه‌ی پیشرانه‌ی نه‌چندان توانمند و جعبه‌دنده‌ی کُند خود قابلیت آفرود ندارد و تنها می‌توان از آن استفاده‌ی شهری داشت.

قیمت چانگان CS35

چانگان CS35

چانگان CS35 توسط گروه خودروسازی سایپا تولید و روانه‌ی بازار می‌شود؛ قیمت مدل دستی چانگان CS35 معادل ۵۶ میلیون تومان و قیمت مدل اتوماتیک چانگان CS35 معادل ۶۴ میلیون تومان است.

رقبای چانگان CS35

اصلی‌ترین رقبای این خودرو در میان محصولات چینی را می‌توان خودروهایی مانند دانگ‌فنگ H30 کراس، لیفان ایکس ۶۰، لیفان ایکس ۵۰ و ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ اس دانست؛ این خودروها به‌ ترتیب توسط شرکت‌های ایران‌خودرو، کرمان‌موتور و مدیران خودرو تولید و عرضه می‌شوند.

اما در میان خودروهای غیر چینی، نزدیک‌ترین رقیب چانگان سی‌اس ۳۵ خودروی فرانسوی پژو ۲۰۰۸ است که به‌زودی در داخل کشور و توسط شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو) تولید خواهد شد.

چانگان CS35

شما می‌توانید در جدول زیر مشخصات فنی چانگان سی‌اس ۳۵ را با رقبای آن مقایسه کنید.

مشخصات

چانگان CS35

پژو ۲۰۰۸

دانگ فنگ H30‌کراس

لیفان ایکس ۶۰

ام وی ام ایکس ۳۳ اس

لیفان ایکس ۵۰

تعداد سیلندر

۴- خطی

۳- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

حجم موتور (سی سی)

۱۵۹۸

۱۱۹۹

۱۵۹۸

۱۷۹۴

۱۹۷۱

۱۵۰۰

حداکثر توان (اسب بخار)

۱۲۳

۱۱۰

۱۰۵

۱۳۱

۱۳۴

۱۰۲

استاندارد آلایندگی

یورو ۴

یورو ۶

یورو ۴

یورو ۳

نامشخص

یورو ۴

حجم باک (لیتر)

۵۲

۵۰

۵۱

۵۵

۵۵

۴۲

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

۷.۲

۴.۸

۷.۰۴

۸.۲

نامشخص

نامشخص

جعبه دنده

۴ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

خودکار

۵ سرعته دستی

CVT و ۵ سرعته دستی

CVT و ۵ سرعته دستی

حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)

۱۸۰

۱۸۸

۱۸۳

۱۷۰

۱۷۵

۱۷۰

زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

۱۴

۱۰.۳

۱۲.۵

نامشخص

نامشخص

نامشخص

وزن (کیلوگرم)

۱۲۹۰

۱۱۵۰

۱۲۳۰

۱۳۳۰

۱۴۲۰

۱۱۵۰

قیمت (میلیون تومان)

۶۴

۷۷

۴۵

۶۵

۷۶.۷

۵۰

گالری تصاویر

چانگان CS35
چانگان CS35
چانگان CS35
چانگان CS35
چانگان CS35
چانگان CS35
چانگان CS35
چانگان CS35
چانگان CS35
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات