فناوری Super mCharge میزو، یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری را در ۲۰ دقیقه شارژ می‌کند

سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت چینی میزو از فناوری جدیدی با نام Super mCharge رونمایی کرده است که ادعا شده می‌تواند یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری را در ۲۰ دقیقه شارژ کند.
تبلیغات

شاید پس از اخبار منتشرشده در مورد تقلب در نتایج بنچمارک‌ها، نتوان به اعداد و ارقام منتشرشده توسط میزو اعتماد کرد. از سوی دیگر، نمی‌توان از این شرکت  کوچک چینی انتظار داشت که محصولی جهانی عرضه کند.

اما در بحث فناوری‌های باتری، این شرکت کوچک چینی به‌خوبی می‌داند که چگونه کاربران را به سمت خود جذب کند. هفته‌ی گذشته، میزو تبلیغات برای معرفی فناوری جدید خود را شروع کرده بود تا این‌که امروز و در جریان MWC 2017، این شرکت از فناوری خود رونمایی کرد. این رونمایی بازتاب‌های گسترده‌ای در خبرگزاری‌‌های دنیای فناوری و همچنین شبکه‌های اجتماعی داشت.

فناوری جدید با شعارهایی همچون «۱۱ برابر سریع‌تر از آیفون ۷ پلاس» و «۳.۶ برابر سریع‌تر از گلکسی اس ۷ اج» معرفی شده است. فناوری Super mCharge روی کاغذ نتایج خیره‌کننده‌ای دارد. ادعای اصلی این فناوری، توانایی شارژ کردن امن یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری در مدت‌زمان ۲۰ دقیقه است. البته این فناوری هنوز به‌صورت تجاری عرضه نشده است.

هنوز در مورد زمان، مکان و محصولی که از این فناوری استفاده خواهد کرد، خبری منتشر نشده است؛ اما نکته‌ای که روشن شده، این است که میزو قصد ندارد فناوری به‌اصطلاح «امن و پربازده» باتری‌های لیتیومی خود را با رقبا به اشتراک بگذارد.

ادعایی که میزو در فناوری سوپر ام شارژ خود بیان می‌کند، بیش از حد عالی و در دوران کنونی فناوری غیر قابل باوری است. میزو ادعا کرده این فناوری از شارژ سریع با قدرت ۵۵ وات استفاده خواهد کرد. این در حالی است که فناوری Quick Charge 3.0 شرکت کوالکام قدرت ۱۸ واتی دارد و رقیب دیگر، یعنی اوپو در فناوری VOOC خود از ۲۰ وات قدرت استفاده می‌کند.

ادعای شگفت‌انگیز دیگر این است که باتری در حال شارژ توسط این فناوری، حداکثر به دمای ۴۰ درجه می‌رسد. در این زمینه نیز شارژ سریع نسخه‌ی ۳ کوالکام تا دمای ۴۴ درجه‌ی سانتی‌گراد گرما تولید می‌کند. دمای پایین دستگاه به این معنا است که کاربر می‌تواند در زمان شارژ نیز به‌راحتی از دستگاه خود استفاده کند.

میزو در ادامه‌ی رونمایی خود عنوان کرده که بازدهی این فناوری بسیار بالا است و به ۹۸ درصد می‌رسد. فناوری مورد استفاده برای رسیدن به این درصد از بازدهی، از امکاناتی همچون فناوری بهینه‌ی تزریق شارژ، پشتیبانی کابل‌های داده تا ۱۶۰ وات قدرت، سیستم بررسی و مشاهده‌ی ولتاژ، سیستم بررسی و مشاهده‌ی جریان الکتریکی و ۱۰ مرحله محافظت امنیتی استفاده کرده است. تمامی این قابلیت‌ها بدین معنا است که کاربران با محصولی مجهز به استانداردهای صنعتی در زمینه‌ی مقابله با گرم شدن روبرو خواهند بود و می‌توانند امیدوار باشند که خطراتی همچون انفجار باتری‌‌ها آن‌ها را تهدید نمی‌کند!

نظر شما چیست؟ آیا میزو می‌تواند فناوری معرفی‌شده را به‌صورت تجاری عرضه کند و انقلابی در صنعت شارژ سریع ایجاد کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات