تکنولوژی جدید کور پایلوت 4.0 مدیاتک با هدف مصرف بهینه انرژی معرفی شد

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت مدیاتک به‌تازگی در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ از چیپ‌ست پردازشی Helio X30 خود رونمایی کرده که در آن از فناوری کور پایلوت ۴.۰ بهره گرفته است.
تبلیغات

مدیاتک از چیپ پرچمدار جدید خود با نام Helio X30 در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ بارسلونا رونمایی کرد و در کنار این محصول، تکنولوژی جدید خود موسوم به کور پایلوت ۴.۰ (CorePilot 4.0) را نیز معرفی کرد. تمرکز اصلی فناوری کور پایلوت ۴.۰ این است که وظایف مختلف گوشی‌های هوشمند را با روشی هوشمندانه مدیریت کند. البته این روش در گوشی‌هایی در دسترس است که از پردازنده‌ی هیلیو ایکس ۳۰ مدیاتک بهره می‌برند. مدیاتک می‌گوید به لطف تکنولوژی کور پایلوت ۴.۰، چیپ‌ست جدید این کمپانی یعنی Helio X30 از نظر مصرف انرژی نسبت به نسل قبلی خود تا ۲۵ درصد بهینه‌تر عمل می‌کند.

اما این فناوری چگونه کار می‌کند؟ کور پایلوت ۴.۰ از یک سیستم زمان‌بندی هوشمند وظایف استفاده می‌کند و علاوه بر این از قابلیت مدیریت دما و تکنولوژی مانیتورینگ تجربه‌ی کاربری بهره می‌برد که در نتیجه باعث خواهد شد تا وظایف گوشی‌های هوشمند بهتر الویت‌بندی شود و میزان مصرف انرژی برای هر وظیفه‌ قابل پیش‌بینی باشد. بنا به اعلام مدیاتک، تمام این ویژگی‌ها در کنار هم باعث می‌شود تا پردازنده‌ی Helio X30 از نظر مصرف باتری بهینه‌تر باشد. جِفری جو، از مدیران اجرایی مدیاتک، می‌گوید: «تکنولوژی کور پایلوت ۴.۰ دقیقا همانند قلب که نسبت به انجام فعالیت‌های مختلف بدنی واکنش مناسب و خودکاری نشان می‌دهد، به طور اتوماتیک انرژی لازم برای انجام کارهای مورد نیاز را به بخش مربوطه هدایت می‌کند.» در واقع کور پایلوت ۴.۰ از یک سیستم زمانبندی هوشمند مرکزی بهره می‌برد که مصرف انرژی را بهینه‌سازی می‌کند. فناوری مورد بحث همچنین می‌تواند رابط کاربری را تحت‌نظر داشته باشد و علاوه بر این مجهز به یک سیستم اختصاص دهنده‌ی انرژی است. از دیگر ویژگی‌های تکنولوژی کور پایلوت ۴.۰ می‌توان به سیستم مدیریت دمای جدید اشاره کرد. انتظار می‌رود سیستم اختصاص دهنده‌ی انرژی، نیروی مورد نیاز برای انجام وظایف در شرایط مختلف را پیش‌بینی کند و سپس اپلیکیشن‌هایی را که اهمیت بیشتری برای کاربر دارند، در اولویت قرار دهد. قابلیت نظارت بر رابط کاربری نیز از سوی دیگر، به تحلیل بازخورد سیستم، نرخ فریم ریت لحظه‌ای نمایشگر، فعالیت‌های در حال انجام و فعالیت‌هایی که نیاز به ارتقاء سریع عملکرد دارند، خواهد پرداخت.

کور پایلوت ۴.۰ در واقع بر اساس معماری پردازشی ترای-کلاستر (Tri-Cluster) مدیاتک ساخته شده است. معماری یادشده در تولید پردازنده‌ی Helio X30 به کار گرفته شده است. در این معماری سه سطح پردازشی وجود دارد که عبارت‌اند از کمینه، متوسط و بیشینه؛ این سه بخش در مجموع برای ایجاد توازن بین نیازهای پردازشی اپلیکیشن‌های مختلف گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شده‌اند. این مورد به‌خصوص برای ایجاد بالانس بین اجرای روان و مصرف بهینه‌ی باتری توسط اپلیکیشن‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. معماری ترای-کلاستر نسبت به آنچه دیگر پردازنده‌ها ارائه می‌دهد تفاوت دارد؛ چراکه چیپ‌ست‌های دیگر با دو نوع هسته همراه هستند. اما مدیاتک با چیپ جدید Helio X30 قصد دارد با ارائه‌ی سه نوع هسته‌، عملکرد بهتر و روان‌تر را در کنار مصرف بهینه‌تر انرژی فراهم کند.

core pilot 4.0

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات