آلفارومئو با استلویو عصر رنسانس خود را به پیش می‌برد

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
استلویو (Stelvio) نام جدیدترین محصول آلفارومئو است که در نمایشگاه خودروی ژنو امسال رونمایی می‌شود. به نظر می‌رسد که آلفارومئو مصمم است تا مجدداً به دوران اوج خود بازگردد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که آلفارومئو قصد دارد شکوه و جلال ازدست‌رفته‌ی خود را بازیابد. رنسانس این خودروساز ایتالیایی با معرفی جولیا آغاز شد و حالا نیز با معرفی Stelvio چهارچرخ محرک در نمایشگاه خودروی ژنو ادامه می‌یابد.

آلفارومئو که ۱۵ سال از وقت خود را صرف ساخت خودروهای هاچ‌بک و سدان محرک جلو برای رقابت با آلمانی‌های محرک عقب کرد، اکنون می‌خواهد دنیا را به یاد روزهای هیجان‌انگیز خود بیندازد. نام Stelvio از مسیر کوهستانی بسیار مشهوری در شمال ایتالیا گرفته شده است.

آلفا رومئو Stelvio

Stelvio برای اطمینان از دستیابی به شهرتی چشمگیر، از شاسی کاملاً مشابهی با جولیا بهره برده است. این خودرو همچنین به‌مانند برادرش، روی یک پلتفرم مشابه قرار گرفته و از همان سیستم تعلیق مستقل چند اتصاله‌ی معروف خود بهره می‌برد. میل‌گاردان فیبر کربنی، استفاده‌ی گسترده از آلومینیوم در پیشرانه، کاپوت، اطراف بدنه و درب صندوق‌ عقب، به کاهش وزن استلویو کمک کرده است، هرچند اجزای سیستم چهارچرخ محرک اندکی به حجم خودرو افزوده‌اند.

این خودرو از دو پیشرانه‌ی بنزینی و دیزلی بهره می‌برد. پیشرانه‌ی بنزینی ۴ سیلندر توربو قادر به تولید ۲۸۰ اسب بخار نیرو است، درحالی‌که نمونه‌ی دیزلی آن ۲۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هردوی این پیشرانه‌ها به یک جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته شرکت ZF متصل شده‌اند که امتحان خود را در جولیای دیزلی سال گذشته نیز پس داده است؛ هرچند ممکن است این جعبه‌دنده در برابر انواع دو کلاچه کاملاً سریع نباشد.

آلفا رومئو Stelvio

تا به اینجا همه‌چیز خوب پیش رفته است، اما مواردی وجود دارند که شاید استلویو را از رقابت با همتایان آلمانی و ژاپنی خود بازدارند. یکی از این موارد نقطه‌ضعف همیشگی خودروهای ایتالیایی یعنی کیفیت است. طراحی داخلی بدون شک زیبا است، اما جست‌وجوی ما در Stelvio نیز نشان داد که کیفیت و طراحی آن به‌پای کیفیت موجود در آئودی نمی‌رسد. سیستم چندرسانه‌ای سرگرمی و اطلاعاتی از عالی بودن فاصله دارد و به نظر می‌رسد که برخی اجزای داخلی از طراحی نمونه‌های مشابه سایر برندها الهام زیادی گرفته‌اند؛ اما در کل هماهنگی خوبی در بین آن‌ها برای راحتی کاربر حاصل نشده است.

آلفا رومئو Stelvio

سفارشی‌سازی استلویو تقریباً بی‌نهایت است و مشتریان می‌توانند ۱۳ رنگ به همراه ۱۳ طراحی رینگ را انتخاب کنند. با این‌حال مدل‌های اسپرت از صندلی‌های قرمز، قهوه‌ای و مشکی بهره می‌برند. مدل فول آپشن این خودرو مجهز به تمامی سیستم‌های ایمنی نظیر کروز کنترل، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم کمکی حفظ خودرو در مسیر، ترمز اضطراری و سیستم هشدار تصادف از جلو است.

استلویو در نمایشگاه خودروی ژنو در تاریخ ۶ مارس (۱۶ اسفند ۱۳۹۵) رونمایی خواهد شد و برای جزئیات بیشتر باید تا آن زمان منتظر ماند.

در ادامه می‌توانید تصاویری از این خودروی جذاب و همچنین ویدئوی آن را در مسیری کوهستانی که نام این خودرو از آن برگرفته‌ شده است، مشاهده کنید.

آلفا رومئو Stelvio

لینک دانلود با کیفیت 720P | 360P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات