ایرانسل در شرکت مالک اسنپ، بامیلو و زودفود سرمایه‌گذاری کرد

دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایرانسل در شرکت مالک اسنپ، بامیلو و زودفود، سرمایه‌گذاری کرد تا کسب‌وکارهای مشهور اینترنتی در ایران تحت حمایت این اپراتور تلفن همراه درآیند.
تبلیغات

ایرانسل در اقدامی جدید در هلدینگ «گروه اینترنت ایران»، مالک شرکت‌های اسنپ، باملیو، زودفود، پین تا پین و اسکانو سرمایه‌گذاری کرد. این اقدام در حالی رخ می‌دهد که «گروه اینترنت ایران» دو سال و نیم است که با سرمایه‌گذاری شرکت‌های MTN (سهام‌دار ایرانسل) و Rocket Internet در بازار ایران شروع به کار کرده است.

گروه اینترنت ایران کسب‌وکارهای اینترنتی تاکسی‌یاب، بدوفود، بامیلو و موزاندو را در ابتدا راه‌اندازی کرد که هر کدام به سرنوشتی دچار شدند. تاکسی‌یاب با تغییر مدیریت، برند خود را به اسنپ تغییر داد. بدوفود منحل شد و هلدینگ گروه اینترنت ایران سهام زودفود را خرید. موزاندو نیز در بامیلو ادغام شد. در ادامه راه کسب‌وکارهای اینترنتی پین‌تاپین و اسکانو نیز راه‌اندازی شدند.

ایرانسل اعلام کرده که این کار با هدف گسترش اشتغال، حمایت از رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال در راستای تحقق دولت همراه انجام شده است.

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل ایرانسل در مورد خرید سهام گروه اینترنت ایران گفت: «شرکت‌‌های زیرمجموعه این گروه همچون اسنپ و زودفود توانستند در مدت کوتاهی جایگاه خود را به‌عنوان پیشرو در بازار کشور تثبیت کرده و ضمن ارتقای سطح کیفی خدمت‌رسانی به کاربران در زمینه‌هایی همچون سهولت کاربری و صرفه‌جویی، اقبال عمومی در بین هم‌وطنان را نیز به دست آورند.»

دزفولی گفت: «ایرانسل علاوه بر سرمایه‌گذاری کلان در زیرساخت شبکه وسیع و پیشرفته خود و ایجاد دسترسی به شبکه برای کاربران، همواره به ایجاد زیست‌بوم تکمیل‌کننده این خدمات از جمله خدمات دیجیتال اهتمام داشته است و اکنون ده‌ها شریک تجاری ایرانسل در حوزه‌های تولید محتوا و اپلیکیشن‌های مختلف با این شرکت همکاری گسترده دارند و انتخاب گروه اینترنت ایران نیز برای تکمیل سبد ارائه محصول و نیل به همین هدف است.»

هنوز اعداد و ارقامی در مورد ارزش سهام خریداری‌شده و میزان این سهام توسط ایرانسل اعلام نشده است.

گروه اینترنت ایران نیز ضمن تأیید این خبر، اعلام کرد:

ما بسیار خرسندیم که به شرکت ایرانسل به‌عنوان سرمایه‌گذار خوش‌آمد گفته و امیدواریم تا با حمایت و دانش بومی ایرانسل جایگاه خود را به‌عنوان شرکتی پیشرو در بازار آنلاین ایران مستحکم‌تر سازیم. این سرمایه‌گذاری نشانۀ موفقیت چشم‌گیر این گروه تا به امروز بوده است و ما به آنچه که تاکنون کسب کرده‌ایم، مفتخریم. این فرصت ما را قادر خواهد ساخت تا هزاران فرصت شغلی جدید در بازار استعدادهای ایران ایجاد کنیم. همچنین قصد داریم که رشد فوق‌العاده ۷۰ درصدی ماهانه اسنپ را به‌واسطه همکاری با ایرانسل شتاب دهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات