وزارت صنعت افزایش قیمت خودروهای داخلی را تکذیب کرد

شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این وزاتخانه هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی نداشته و هرگون افزایش قیمت در این زمینه کاملا خلاف واقع است.
تبلیغات

طی ماه‌های اخیر قیمت خودروهای خارجی در بازار به طرز چشمگیری افزایش یافت و به دنبال برخی خودروهای مونتاژی از شرکت‌های داخلی مانند کرمان موتور، مدیران خودرو و ... نیز افزایش قیمت‌های قابل توجهی را تجربه کردند. شرکت سایپا نیز در اقدامی عجیب یک شبه قیمت خودروی سراتو آپشنال را ۱۴ میلیون تومان افزایش داد که پس از ۲۴ ساعت و با دستور مدیرعامل جدید این شرکت، این افزایش قیمت منتفی شد و این خودرو همچنان با قیمت پیشین خود یعنی ۱۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

کارشناسان و فعالان حوزه خودرو معتقد هستن به دلیل افزایش قیمت خودروهای وارداتی و همچنین افزایش قیمت دلار، محصولات داخلی نیز به زودی با افزایش قیمت مواجه خواهند شد. موضوعی که امروز وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به آن واکنش نشان داد و آن را به کلی تکذیب کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه ای هرگونه تصمیم در راستای اعطای مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی به خودروسازان را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است:

هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودروهای داخلی از سوی این وزارت‌خانه وجود نداشته و برخی خودروسازان مانند ایران خودرو، با هدف رفاه حال مشتریان و هموطنان عزیز خودورهای خود را با تخفیف‌های فصلی به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند و پس از پایان مهلت تخفیف، قیمت این خودروها به حالت قبل بازگشته و موضوع افزایش قیمت خودروهای داخلی اساسا مطرح نیست.همچنین گروه خودروسازی سایپا نیز در راستای مشتری‌مداری و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سیاست‌های دولت خدمتگزار، دستور عدم افزایش قیمت محصولات خود را صادر کرده و موضوع افزایش قیمت خودروهای گروه سایپا نیز در این شرکت اجرایی نشده است.

باید منتظر ماند و دید آیا خودروسازان تا پیش از شروع سال جدید نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام خواهند کرد یا خیر؟ آیا وزارت صنعت و شورای رقابت قادر خواهند بود از افزایش قیمت خودروهای داخلی جلوگیری کنند؟  نظر شما در این‌باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات