مدیر فروش هواوی به جرم دریافت رشوه دستگیر شد

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر بخش فروش داخلی محصولات مصرفی هواوی به جرم دریافت رشوه بازداشت شد. این بخش اصلی‌ترین بازوی تجاری هواوی است که درآمد بالایی نصیب این شرکت می‌کند.
تبلیغات

اوائل ماه سپتامبر، فایننشال تایمز گزارشی با عنوان «هواوی ادعا می‌کند بازرسی‌های مرتبط با فساد، بازرسی‌هایی عادی هستند» منتشر کرد. طبق این گزارش، مدیرعامل هواوی تائید کرده بود که بررسی‌هایی در درون این شرکت پیرامون موضوع دریافت رشوه صورت گرفته اما آن‌ها را «بررسی‌هایی عادی» خوانده بود که با هدف حصول اطمینان از پیروی از قوانین داخلی این شرکت انجام شده‌اند. اکنون که چهار ماه از انتشار آن خبر می‌گذرد، به‌نظر می‌رسد این مسئله به‌مراتب جدی‌تر بوده و رئیس بخش فروش داخلی محصولات مصرفی این شرکت نیز دستگیر شده است.

طبق بیانیه‌ای که توسط هواوی منتشر شده؛ تنگ هونگ‌فِی، رئیس بخش فروش محصولات مصرفی این شرکت در چین به اتهام پذیرفتن رشوه دستگیر شده است. به گزارش بلومبرگ، بخش تحت رهبری تنگ هونگ‌فی در چند سال اخیر موفق عمل کرده‌بود و هواوی به بازیگر شماره‌ی یک بازار گوشی‌های همراه چین تبدیل شده بود؛ ضمن اینکه این شرکت در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند نیز به کسب رتبه‌ی سوم نائل آمده و به رقیبی برای اپل و سامسونگ مبدل شده بود.

دستگیری وی ضربه‌ای بزرگ به‌یکی از بزرگ‌ترین غول‌های عرصه‌ی فناوری در چین به شمار می‌رود. هواوی یکی از چندین شرکت چینی است که با ارائه‌ی گوشی‌های هوشمندی با قیمت‌های مناسب و مشخصات فنی بالا توانسته‌اند سهم قابل توجهی را از بازار جهانی کسب کنند.

هواوی تاکنون شخصی را جهت جانشینی تنگ هونگ‌فِی در بخش فروش داخلی محصولات مصرفی این شرکت مشخص نکرده است. بخش فروش رو به رشد‌ترین بازوی این شرکت چینی است؛ درآمد این بخش که بیشتر از فروش گوشی‌های هوشمند حاصل می‌شود، در شش ماه اول سال ۲۰۱۷ با افزایش ۳۶ درصدی به ۱۰۵.۴ میلیارد یوآن (۱۶ میلیارد دلار) رسیده بود. اتهام دریافت رشوه توسط رئیس این بخش می‌تواند یک مشکل بزرگ برای هواوی باشد؛ اما باید منتظر ماند تا اطلاعات بیشتری در رابطه با این اتهامات آشکار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات