عکس‌های جذاب و متفاوت از سیاره مادر؛‌ زمین

یک‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
زندگی روی نقطه آبی کمرنگ، شگفتی بزرگی است و درک اهمیت آن برای بسیاری از ما دشوار. تصاویر شگفت‌انگیز از زمین می‌تواند بزرگی‌ این سیاره را به ما یادآوری کند.
تبلیغات

زمین EPIC

The EPIC Earth

تصویر زمین EPIC نام خود را از دوربین تصویربرداری پلی کروماتیک زمین (Earth Polychromatic Imaging Camera) گرفته است. این تصویر شگفت‌انگیز از زمین در تاریخ ۶ جولای ۲۰۱۵ و در فاصله‌ی یک میلیون مایلی، توسط ماهواره Deep Space Climate Observatory ناسا به ثبت رسیده است. زمین اپیک، کره‌ای کامل و روشن از تابش آفتاب را نشان می‌دهد که از ترکیب چندین عکس مختلف تشکیل شده است.

طلوع زمین

Earthrise

عکس طلوع زمین (Earthrise) در نوامبر ۲۰۱۵، زمانی که مدارگرد شناسایی ماه (Lunar Reconnaissance Orbiter) در فاصله‌ی ۸۰ مایلی از سطح ماه با سرعت ۳۵۸۰ مایل بر ساعت حرکت می‌کرد به ثبت رسیده است. محل قرارگیری ماه باعث شده که همیشه یک روی این کره به سمت زمین باشد؛ اما در این تصویر به نظر می‌رسد که زمین در حال طلوع است.

نقطه آبی کمرنگ

Pale Blue Dot

عکس معروف نقطه آبی کمرنگ (Pale Blue Dot) اولین پرتره‌ی منظومه‌ی شمسی است. کاوشگر وویجر ۱ این تصویر را در ۱۴ فوریه ۱۹۹۰ و از فاصله‌ی ۴ میلیارد مایلی ثبت کرد. با نگاه کردن به این تصویر خودمان را فوق‌العاده کوچک تصور می‌کنیم. عکس نقطه آبی کمرنگ از ترکیب ۶۰ فریم مختلف به وجود آمده است.

مرمر آبی

The Blue Marble

ماهواره‌ی Suomi NPP عکس مشهور مرمر آبی (The Blue Marble) را در ۴ ژانویه ۲۰۱۲ ثبت کرد. این ماهواره برای «رصد جوانب بی‌شمار تغییرات زمین» به فضا ارسال شد.

پرواز ایستگاه فضایی بین‌المللی بر فراز مدیترانه

The Blue Marble

تیم پیک، مهندس پرواز ESA در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۶، زمانی که ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال پرواز بر فراز دریای مدیترانه بود، این تصویر را به ثبت رسانده است.

عکس صبح بخیر اسکات کلی

Scott Kelly's Good Morning Picture

فضانورد مشهور، اسکات کلی نزدیک به یک سال در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی کرد. او در این مدت عکس‌های زیادی گرفت و آن‌ها را به اشتراک گذاشت. این تصویر ازغرب ایالات متحده نیز توسط اسکات کلی در ۱۰ آگوست ۲۰۱۵ ثبت شده است. فضانوردان در ایستگاه فضایی، روزانه شاهد ۱۶ طلوع و غروب آفتاب هستند.

منظره آسمان

Earth

این تصویر زیبا از زمین در ۹ آوریل ۲۰۱۵ توسط ماهواره Suomi NPP و زمانی که ۶ مرتبه به دور زمین چرخیده بود، ثبت شد. در این عکس، آسمان اقیانوس هند و گردباد گرمسیری را در مرکز آن مشاهده می‌کنید.

منظره گریت لیکس از ایستگاه فضایی

Earth

بری ویلمور، فرمانده ارشد مأموریت ۴۲ در ایستگاه فضایی این عکس را گرفته است. در این تصویر، نمایی از دریاچه‌های بزرگ (The Great Lakes) را مشاهده می‌کنید که در ۷ دسامبر ۲۰۱۴ ثبت شده است.

زندگی گیاهی در سیاره زمین

Earth

این تصویر که در سال ۲۰۰۵ توسط فضاپیمای MESSENGER ناسا ثبت شد،‌ زندگی گیاهی زمین را از دریچه نور مادون قرمز نشان می‌دهد. این عکس همانند بسیاری از عکس‌های فضایی دیگر، رنگ‌های واقعی را نشان نمی‌دهد؛ اما به دلیل جایگزین شدن نور آبی، جزئیات بیشتری ثبت کرده است. اتمسفر ما رنگ آبی را پخش می‌کند. این تصویر همچنین میزان سلامتی گیاهان را نشان می‌دهد؛ چراکه گیاهان سالم‌تر، نور مادون قرمز بیشتری بازتاب می‌کنند.

صبح بخیر آئورورا

Earth

عکس دیگری که اسکات کلی گرفته است، تصویر زیبایی از شفق را در ساعات اولیه‌ی ۷ اکتبر ۲۰۱۵ نشان می‌دهد. اسکات کلی این عکس را در توییتر پست کرد و گفت: «دوز صبحگاهی آئورورا برای کمک به بیدار شدن.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات