گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ در آزمون گیک‌بنچ رؤیت شد

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵، ۶ گیگابایت رم و آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید فاش شده است.
تبلیغات

به‌ نظر می‌رسد که روند شایعه‌پردازی در مورد پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ، به این زودی‌ به پایان نخواهد رسید. پس از افشای تصاویر رندر مختلف از گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، به‌تازگی نسخه بزرگ‌تر این گوشی در آزمون گیک‌بنچ رؤیت شده است.

در ابتدا، باید اشاره کرد که نتایج‌ به‌دست‌آمده مربوط به نسخه اسنپدراگون گلکسی اس ۹ پلاس است؛ سامسونگ، پرچم‌دار جدیدش را در دو مدل با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ و اکسینوس ۹۸۱۰ عرضه خواهد کرد. مدل مجهز به اسنپدراگون ۸۴۵ در ایالات متحده و چین به فروش خواهد رسید و نسخه‌های مجهز به اکسینوس در سایر بازارها ارائه می‏‌شود.

گوشی جدید سامسونگ با شماره مدل SM-G965U1 در آزمون گیک‌بنچ رؤیت شده است؛ شماره مدل این گوشی با شماره‌ مدل گلکسی اس ۷ اج و گلکسی اس ۸ پلاس هم‌خوانی دارد؛ زیرا با عدد ۵ خاتمه می‌یابد. حرف U در انتهای نام این مدل، حاکی از آن است که گوشی، آنلاک خواهد بود؛ نسخه آنلاک گلکسی اس ۹ پلاس در ایالات متحده عرضه می‌شود.

گلکسی اس 9 پلاس

نتایج به‌دست‌آمده از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ در آزمون گیک‌بنچ، به این موضوع اشاره می‏‌کند که عملکرد این پردازنده در بررسی تک‌هسته پردازشی نسبت به اسنپدراگون ۸۳۵، نزدیک به ۲۷ درصد ارتقاء پیدا کرده است. در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی فعال، تراشه پرچم‌دار ۲۰۱۸ کوالکام نسبت به نسل قبل، ۳۱ درصد عملکرد بالاتری ارائه می‌دهد. با اینکه آمار و ارقام مربوط به عملکرد اسنپدراگون ۸۴۵ خیره‌کننده هستند؛ اما همچنان نمی‌توان آن‌ را رقیب تراشه A11 Bionic دانست؛ اپل از این تراشه در آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و پرچم‌دار بدون حاشیه خود یعنی آیفون ۱۰ استفاده کرده است. البته باید توجه داشته باشید که اعداد و ارقام، لزوماً بیان‌گر عملکرد واقعی یک محصول نیستند؛ به همین جهت، شاید گلکسی اس ۹ در استفاده روزمره عملکرد به‌مراتب بهتری نسبت به آیفون ۱۰ داشته باشد.

در آزمون گیک‌بنچ، اطلاعات چندانی از سایر مشخصات گوشی فاش نمی‌شود؛ بااین‌حال اشاره شده است که گلکسی اس ۹ پلاس نزدیک به ۶ گیگابایت حافظه رم خواهد داشت؛ البته در آزمون گیک‌بنچ، تنها به ۵ گیگابایت رم برای این مدل اشاره شده است. پیش‌تر نیز شایعات مشابهی مبنی بر اینکه گلکسی اس ۹ با ۴ گیگابایت رم و نسخه «پلاس» آن با ۶ گیگابایت رم ارائه می‌شود؛ منتشر شده بود.

گلکسی اس ۹ سامسونگ با یک دوربین

در نهایت، باید اشاره کرد که گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس با سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو عرضه خواهند شد؛ در آزمون گیک‌بنچ، گوشی سامسونگ با شماره مدل SM-G965U1، اندروید اوریو را اجرا می‌‏کند. امیدواریم که گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ از پروژه Treble گوگل پشتیبانی کنند.

گفته می‌شود گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در زمینه‌ی عکاسی نیز از یک‌دیگر متمایز خواهند بود؛ سامسونگ در گلکسی اس ۹ از یک دوربین استفاده کرده است؛ اما نسخه «پلاس» با دوربین دوگانه عمودی ارائه می‌شود. به همین جهت، نسخه «پلاس» جانشین گلکسی اس ۸، اولین گوشی سری گلکسی اس خواهد بود که از دوربین دوگانه استفاده می‌کند. شرکت کُره‌ای همچنین حسگر اثر انگشت را به زیر دوربین اصلی منتقل کرده است تا استفاده از آن راحت‌تر باشد.

بر اساس گمانه‌‏زنی‌ها، سامسونگ گوشی جدیدش را در نمایشگاه MWC 2018 در ماه فوریه معرفی خواهد کرد. در ابتدا گمان می‌رفت که نمایشگاه CES 2018 میزبان این شرکت آسیایی و گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ خواهد بود؛ اما مدتی بعد این موضوع تکذیب شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات