سوپراسپرت سالین S1 رونمایی شد

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت آمریکایی سالین پس از عرضه‌ی مدل S7 در سال ۲۰۰۰، حالا با مدل کاملا جدید S1 در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۷، توجه رسانه‌ها را جلب کرد.
تبلیغات

پس از سال‌ها غیبت و عرضه‌ی محصولات مشترک با دیگر شرکت‌های خودروسازی، شرکت آمریکایی سالین (Saleen) با یک محصول جدید در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۷ حضور پیدا کرد. سوپراسپرت سالین با کد S1 حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد و در اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ وارد بازار می‌شود.

سالین / SALEEN S1

S1 کاملا یک محصول مستقل از تیم مهندسی سالین است؛ این سوپراسپرت از شاسی آلومینیومی و بدنه‌ی فیبر کربن استفاده می‌کند که ترکیب این دو، وزن آن را به ۱۲۱۸ کیلوگرم رسانده است. استیو سالین، مؤسس این شرکت اشاره می‌کند که اولویت اول در ساخت بدنه‌ی S1، آیرودینامیک بودن آن است؛ می‌توان گفت که طراحی بدنه‌ی S1 با داشتن خطوط منحنی هماهنگ، اسپویلر کوچک عقب، اگزوز‌های مرکزی و رینگ‌های ۲۰ اینچی که ترمزهای بزرگ آن را مخفی کرده‌اند، جذاب و دلنشین است.

سالین / SALEEN S1
سالین / SALEEN S1
سالین / SALEEN S1
سالین / SALEEN S1
سالین / SALEEN S1
سالین / SALEEN S1
سالین / SALEEN S1
سالین / SALEEN S1

S1 که یک سوپراسپرت دوسرنشینه و موتور میانی است، از یک پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی توربوشارژ با قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۴ نیوتن‌متر که توسط تیم مهندسی سالین طراحی شده است، استفاده می‌کند. بر اساس ادعای مقامات سالین، S1 با داشتن حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر مسافت را در زمان ۱۱.۳ ثانیه طی می‌کند. سوپراسپرت S1 در آزمایش مسیر منحنی پیچیدن خودرو، به لطف داشتن تایرهای اسپرت کانتیننتال نیروی گرانش ۱.۲g  را تحمل کرده است.

سالین S1 در زمان عرضه، با جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته همراه خواهد بود که البته بر اساس گفته‌ی مدیران این شرکت آمریکایی، جعبه‌دنده‌ی دو کلاچه‌ به همراه پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت فرمان، در زمانی نامعلوم پس از عرضه‌ی رسمی، به آپشن‌های S1 اضافه خواهد شد.

سالین / SALEEN S1

در طراحی کابین S1، داشبورد ساده به همراه پنل دیجیتال، فرمان سه اتصالی و سیستم سرگرمی و اطلاعاتی مرکزی جلب توجه می‌کنند. در حاشیه‌ی رونمایی از سوپراسپرت S1، استیو سالین اذعان داشت که هدف این شرکت از تولید یک خودرو با قیمت مناسب‌تر در مقایسه با دیگر محصولات سالین، دست‌یابی به رقمی بالاتر در تولید و فروش محصولات است. مقامات سالین پیش‌بینی کرده‌اند که سالیانه برای بازار آمریکا و اروپا، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه S1 تولید کنند؛ علاوه بر این، رقم قابل توجهی از تولید S1 برای بازار چین در نظر گرفته شده است. متقاضیان از امروز می‌توانند مبلغ هزار دلار برای این سوپراسپرت در بیعانه سالین قرار دهند.

لازم به ذکر است که محصول پیشین سالین، ابرخودروی S7 بود که حدود ۴۰۰ هزار دلار قیمت داشت. از دیگر برنامه‎های مقامات سالین، احداث ۵۰ نمایندگی فروش مجاز در آمریکا است که البته تمام ایالت‌ها را پوشش نخواهد داد.

سالین / SALEEN S1
سالین / SALEEN S1
سالین / SALEEN S1
سالین / SALEEN S1
سالین / SALEEN S1

با اینکه شایع شده است که سوپراسپرت S1 از پیشرانه‌ی شرکتی دیگری استفاده می‌کند؛ اما مدیران سالین مدعی هستند که پیشرانه‌ی این سوپراسپرت، کاملا حاصل تلاش تیم مهندسی سالین بوده است. شرکت سالین اکنون به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه خودروسازی و فناوری ژیانگسو سالین (JSAT) فعالیت می‌کند؛ این شرکت چینی در شمال شهر شانگهای کارخانه‌ی خودروسازی خود را دایر کرده و به دنبال عرضه‌ی مدل‌های جدیدی از سالین است.

پروژه‌ی ساخت سوپراسپرت S1 برای اولین بار سه سال پیش استارت خورد؛ در واقع سالین ابتدا به دنبال ادامه‌ی ساخت خودروی در حال توسعه‌ی شرکت آلمانی آرتگا (Artega) بود. شرکت خودروسازی آرتگا در سال ۲۰۱۲ ورشکسته شد و مالیکت آن به اختیار شرکت چینی JSAT درآمد. اما تیم مهندسی سالین معتقد بود که خودروی در حال ساخت آرتگا جهت کسب مجوزهای قانونی لازم امروزی، با مشکلاتی همراه خواهد بود؛ بنابراین تصمیم بر آن شد تا این شرکت، یک خودروی کاملا جدید و مستقل تولید کند. بر اساس گفته‌ی مقامات سالین، سوپراسپرت S1، با قوانین موجود در آمریکای شمالی، چین و اروپا کاملا همخوانی خواهد داشت.

سالین / SALEEN S7

نظر شما چیست؟ آیا سالین می‌تواند با سوپراسپرت جدید S1، مانند دوران عرضه‌ی ابرخودروی S7 در  سال ۲۰۰۰، در صدر اخبار قرار گیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات