پنج شرکتی که اپل احتمالا به‌دنبال تصاحب آنها باشد

پنج شرکت مطرح در دنیای فناوری وجود دارندکه ممکن است اپل در خرید آنها را در آینده مد نظر داشته باشد.

اینکه شرکت اپل، کمپانی‌های آینده‌دار کوچک را می‌خرد بر کسی پوشیده نیست. اپل تا به حال نزدیک ۱۰۰ شرکت و نرم‌افزار را خریداری کرده است و از این شرکت‌ها و نرم‌افزارها برای ایجاد تجربه‌ی کاربری بهتر برای iOS و مک استفاده می‌کند. وقتی اخیرا اپل، شرکت شازم (Shazam) را خریداری کرد، حدس‌های زیادی در مورد اینکه اپل چه کمپانی‌هایی را خواهد خرید، مطرح شد. دراینجا ما قصد داریم به ۵ موردی که فکر می‌کنیم می‌توانند باعث بهبود دستگاه‌های اپل شوند و اپل ممکن است آنها را بخرد، بپردازیم:

مقاله‌های مرتبط:

 ترانزیت (Transit)

اپل‌مپس، از زمان عرضه بارها مورد تمسخر قرار گرفته است. وقتی این نقشه در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار جایگزین گوگل‌مپس شد، اشتباهات زیادی داشت و برای این برنامه، اینکه مسیر شما را از وسط یک دریاچه یا صخره تعیین کند، زیاد اتفاق می‌افتاد. اگرچه این برنامه از زمان عرضه iOS 6 پیشرفت چشمگیری داشته است، اما هنوز با گوگل‌مپس قابل قیاس نیست.

اکنون با این سوال مواجه می‌شویم که اپل چگونه می‌تواند به برنامه‌ی اپل‌مپس ارزشی بیشتری بدهد؟ خرید نرم‌افزار ترانزیت می‌تواند شروع خوبی برای شرکت اپل باشد. ترانزیت روز‌به‌روز برای سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در سراسر کشور، آپدیت می‌شود. البته شما (بسته به اینکه کجا زندگی می‌کنید) ممکن است بگویید که اپل‌مپس هم همین کار را می‌کند، ولی حقیقت این است که ترانزیت بسیار بهتر از اپل‌مپس عمل می‌کند.

برنامه ترانزیت transit

می‌توانیم از ام‌تی‌ای یا سیستم حمل‌ونقل عمومی نیویورک به‌عنوان نمونه استفاده کنیم. از آنجایی که این سیستم یکی از معدود سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در دنیاست که ۲۴ ساعته کار می‌کند، نگهداری و تعمیر اغلب در شب‌ها و آخر هفته‌ها انجام می‌شود. سیستم ام‌تی‌ای هر هفته گزارشی با نام The Weekender منتشر می‌کند تا در مورد تعطیلی ایستگاه‌ها و مسیرهای خاص به مردم خبر دهد. اگر امکان این وجود داشته باشد که قطار شما در آن روز کار نکند، اپل هنوز به شما یک قطار خارج از سرویس پیشنهاد می‌کند و تنها به شما می‌گوید که قطار کار نمی‌کند، ولی ترانزیت از طریق منابع مردمی (و شخصی به نام لئو) برنامه را آپدیت می‌کند و مسیرهای بسته و تعطیل را نیز مشخص می‌کند.

چون اپل‌مپس زیبا و خوب به نظر می‌رسد، ممکن است فکری در مورد بهتر شدن آن نشود. ما خیلی دوست داریم تا اپل، از اطلاعات و داده‌های ترانزیت در عرضه سیستم‌عامل‌های آینده خود و سیستم عامل‌ایکس استفاده کند تا برنامه مسیریابی بهتری ایجاد کند که بتواند با گوگل‌مپس رقابت کند.

 دیش (Dish)

دیش شاید در نگاه اول یک هدف عجیب برای اپل به‌نظر برسد. دیش که به‌دلیل ارائه‌ی تلویزیون‌های ماهواره‌ای برای میلیون‌ها آمریکایی معروف شده است، می‌تواند خرید بزرگی برای بزرگ‌ترین کمپانی فناوری دنیا باشد. ارزش دیش بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار است و می‌تواند بزرگ‌ترین خرید شرکت اپل لقب بگیرد. نکته‌ی مهم این است که دیش می‌تواند در دو جبهه به اپل سود برساند. اینکه اپل در چند سال گذشته در تلاش بوده که سرویس تلویزیونی زنده را راه‌اندازی کند بر کسی پوشیده نیست. ژورنال وال‌استریت در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که شرکت اپل یک سرویس تلویزیونی زنده راه‌اندازی خواهد کرد و در این سرویس، باندل کوچکی از شبکه‌های تلویزیونی قرار خواهد داد. مسائل مربوط به مجوز گرفتن، باعث متوقف شدن این روند شد.

اپل با استفاده از اسلینگ‌تی‌وی (سرویس تلویزیون زنده شبکه دیش) از یک طرف می‌تواند محصولی به نام خودش ثبت کند که به سرعت وارد کار شود و از طرف دیگر می‌تواند خود را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازیکنان در بازار معرفی کند. دیش که اکنون بیش از ۱۳ میلیون مشترک دارد می‌تواند جریان درآمد ثابتی برای اپل فراهم کند و زمینه را برای ترکیب چند دستگاه و پلتفرم بیشتر فراهم کند. کاربران قادر خواهند بود با استفاده از فیس‌آی‌دی یا تاچ‌آی‌دی به راحتی کانال‌های خود در اپ‌استور را به‌روزرسانی کنند و همچنین خدمات را با استفاده از اپل‌تی‌وی انتقال دهند.

Dish دیش

اینکه دیش می‌تواند هدف خوبی برای اپل در زمینه‌ی سرویس‌های تلویزیونی باشد تنها یک بخش خوب دیش است. دیش در دهه‌ی گذشته شروع به خریدن طیف گسترده‌ای از خدمات بی‌سیم و وایرلس از کمیسیون ارتباطات فدرال کرده است. از بخش عظیمی از این طیف بی‌سیم می‌توان در ایجاد یک شبکه اینترنت اشیا استفاده کرد؛ همان چیزی که دیش به دنبال آن است. شرکت اپل می‌تواند با خرید دیش، از این طیف استفاده کند و آن را به یک رهبر در فناوری متصل خانه که باعث به‌وجود آمدن یک شبکه‌ی خصوصی و امن می‌شود، تبدیل کند. این شبکه می‌تواند با هوم‌پاد و سایر دستگاه‌ها کار کند.

 پینترست

به‌باور برخی، پینترست می‌تواند یک هدف عالی برای اپل باشد، نه‌تنها به‌دلیل پلتفرم رسانه‌های اجتماعی آن، بلکه به‌خاطر فناوری هوش مصنوعی آن. مدت‌ها است که این شایعه وجود دارد که اپل به‌دنبال ایجاد یک شبکه‌ی رسانه‌های اجتماعی است. اوایل امسال، اپل‌ اینسایدر گزارش کرد که اپل در حال ساخت یک شبکه‌ی اجتماعی خالی از تبلیغات است. اگر اپل، پلتفرم پینترست را که بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر دارد و اکثرا هم جوان هستند، بخرد، می‌تواند به نقشه‌های خود جامه‌ی عمل بپوشاند و باعث پیشرفت چشمگیری در برنامه‌هایش، آن هم با هزینه ورودی نسبتا کمی بشود. سال گذشته ماتلی فول تخمین زد که قیمت پینترست چیزی حدود ۱۱ میلیارد دلار است.

پینترست

اپل در حال حاضر هم از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در سیستم‌عامل خود استفاده می‌کند، اما گوگل جهش بلندی در بینایی کامپیوتری و تشخیص شی با معرفی گوگل‌ لنز داشت. گوگل‌ لنز قدرت هوش مصنوعی را با دوربین گوشی هوشمند شما ترکیب می‌کند تا اشیا را شناسایی کند. وقتی اشیا را شناسایی کرد مطالبی در مورد آن اشیا به‌صورت متن در اختیار شما قرار می‌دهد.

در حال حاضر شرکت اپل چنین ویژگی و مشخصه‌ای در محصولات خود ندارد. پینترست‌ لنز می‌تواند به اپل در ساخت سریع این تجربه برای کاربران اپل کارساز باشد و همچنین اپل را با یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی جفت کند. پینترست‌ لنز بسیار شبیه به گوگل‌ لنز است با این تفاوت که توصیه‌های پینترست‌لنز بر اساس پین‌ها و علایق خود شما است و جنبه شخصی‌سازی بیشتری دارد. اپل می‌تواند این فناوری را به نسل‌های جدید سیستم‌عامل‌های خود اضافه کند و همچنین از این فناوری برای برنامه Photos و سایر برنامه‌ها استفاده کند تا کار فهرست‌بندی و به اشتراک‌گذاری در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود اپل، به راحتی صورت گیرد.

یلپ (Yelp)

یلپ به نظر یک هدف واضح برای شرکت اپل محسوب می‌شود. دیدگاه‌های یلپ در اپل‌مپس وجود دارند و یلپ در حال حاضر هم در برنامه‌ی آی‌مسیج وجود دارد. توسعه و بهبود چنین ویژگی‌هایی و وارد کردن آنها به نسخه‌های جدید سیستم‌های عامل دستگاه‌های اپل به کاربران اجازه خواهد داد تا از این دیدگاه‌ها و اطلاعات به روش‌های مختلفی در برنامه‌های مختلف استفاده کنند.

یلپ yelp

یلپ می‌تواند کمی آزاردهنده هم باشد. شما برای استفاده از یلپ در موبایل، ابتدا باید برنامه را دانلود کنید، سپس یک بخش لاگین بسازید تا بتوانید به برنامه دسترسی پیدا کنید. این کار برای کاربرانی که بخواهند تنها گاهی از اوقات از نرم‌افزار استفاده کنند، کمی مشکل‌ساز است. اگر اپل، یلپ را بخرد، ویژگی‌های یلپ وارد سیستم‌عامل‌های اپل خواهد شد و به کاربران اجازه خواهد داد تا این دیدگاه‌ها را به حساب‌های آی‌کلود خود لینک کنند. این سرویس همچنین می‌تواند وارد برنامه‌های آی‌مسیج و تقویم هم بشود تا هنگام پیام‌دادن و تعیین قرارملاقات و برنامه‌ریزی، مکان‌های مناسبی به کاربران پیشنهاد دهد. کاربران همچنین می‌توانند مکان‌هایی که در مورد آنها دیدگاهی خاص وجود دارد و همچنین عکس‌های آن مکان‌ها را به اپل‌مپس پین کنند. 

دارک‌ اسکای (Dark Sky)

نرم‌افزار آب‌وهوا یکی از نرم‌افزارهایی است که توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کند. طراحی این نرم‌افزار سال‌هاست که تغییری نکرده است. این نرم‌افزار اطلاعات را از کانال آب‌وهوا جمع‌آوری می‌کند. این اطلاعات به‌دست آمده بسیار ساده هستند و گاهی‌اوقات هم زیاد دقیق نیستند.

دارک‌ اسکای یکی از مشهورترین نرم‌افزارهای موجود در اپ‌ استور است. با اینکه افراد مسئول در این نرم‌افزار هیچکدام هواشناس نیستند، ولی بسیار دقیق هستند و دقیقه به دقیقه وضعیت آب‌وهوایی را پیش‌بینی می‌کنند. اما سوال این‌جاست که آنها چگونه این کار را انجام می‌دهند؟ در جواب باید بگوییم که کمپانی از یادگیری ماشینی و شبکه‌های عصبی برای دریافت اطلاعات و داده‌های مفید استفاده می‌کند. این اطلاعات از طرف سازمان ملی اقیانوسی و جوی و سایر سرویس‌های مربوط به آب‌وهوا جمع‌آوری می‌شود.

دارک اسکای dark sky

دار‌ک‌ اسکای به‌دلیل ظرافت و دارا بودن اطلاعات دقیق، به نظر هدف عالی و بسیار خوبی برای اپل محسوب می‌شود. این برنامه می‌تواند به‌آسانی وارد برند iOS 12 شود. این برنامه همچنین می‌تواند به سایر سرویس‌های مک و iOS ارزشی افزوده ببخشد. به‌عنوان مثال، اپل‌ مپس می‌تواند به‌طور خودکار مسیرهایی را با پیاده‌روی و مسافت کمتر برای افراد در هنگام آب و هوای نامساعد پیشنهاد دهد.

منبع digitaltrends

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید