تصادف فراری FXX EVO در پیست مونزا

پنج‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فراری FXX EVO، یکی از جذاب‌ترین شاهکارهای صنعت خودروسازی در کلاس سوپراسپرت است که در پیست مونزا ایتالیا دچار حادثه و خسارت سنگین شد.
تبلیغات

فراری FXX اوولوزیونه (Evoluzione) مدل ۲۰۰۸ از شاخص‌ترین محصولات فراری است که تنها ۲۹ دستگاه از آن به تولید رسیده است. در ویدئویی که به‌تازگی منتشر شده، یک دستگاه از این خودروی خارق‌العاده در پیست مشهور مونزا ایتالیا کنترل خود را از دست داده و دچار حادثه شده است. روز حادثه سطح پیست اندکی نمناک بوده است و به‌ظاهر، تایرهای فراری FXX مذکور پس از پایان اولین دور هنوز به دمای بهینه نرسیده بوده‌اند. باتوجه به ویدئوی منتشر شده، راننده با حداکثر سرعت مسیر مستقیم اصلی پیست را می‌پیماید و درست قبل از ورود به اولین پیچ با حداکثر قدرت پدال ترمز را می‌فشارد که منجر به قفل شدن هر چهار چرخ FXX می‌شود. با قفل شدن چرخ‌ها کنترل این خودروی کمیاب و البته بسیار گران‌قیمت از دست می‌رود.

دانلود با کیفیت 1080p / 720p

در زمان ۶:۴۸ فیلم بالا؛ پس از خارج شدن خودرو از کنترل، FXX  به حاشیه‌‌ی مسیر می‌رود و در برخورد خودرو با کناره‌ی پیست، تایر سمت چپ جلو کنده می‌شود. در ادامه FXX به سمت موانع موجود در حاشیه‌ی پیست می‌لغزد و قسمت جلوی آن به‌صورت مستقیم با تایرهای محافظ کنار پیست برخورد کرده و در نهایت با خسارت شدید، متوقف می‌شود تا این تراژدی غم‌انگیز برای محصولی میلیون دلاری رقم بخورد. اگرچه خبر این حادثه قلب دوست‌داران فراری را به درد آورده، اما خوشبختانه راننده‌ی FXX توانسته است از این مهلکه جان سالم به در ببرد.

Ferrari FXX Evoluzione

به احتمال زیاد تیم فراری قادر به تعمیر و بازسازی این ابرخودروی کمیاب و مخصوص پیست خواهد بود و بعد از هزینه‌ی بسیار زیاد، در آینده غرش گوش‌نواز این هیولا به‌گوش‌ خواهد رسید. فراری FXX EVO مدل ۲۰۰۸ بر اساس سوپراسپرت محبوب انزو، تنها به تعداد ۲۹ نمونه‌ (به‌علاوه یک دستگاه FXX اختصاصی برای شوماخر) ساخته شد. نمونه‌ی حادثه دیده، به یک پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۶,۲ لیتری ۱۲ سیلندر بهبود یافته مجهز است که در دور موتور ۹۵۰۰ دور در دقیقه، می‌تواند معادل ۸۴۸ اسب بخار قدرت تولید کند. با تغییرات صورت گرفته روی جعبه‌دنده‌ی این نسخه‌ی خاص، زمان تعویض دنده‌ها به ۶۰ میلی‌ثانیه کاهش یافته است. با ایجاد تغییرات در سیستم ترمز و فنربندی سری Evo، امکان خاموش کردن کلی سیستم کنترل لغزش وجود دارد.

Ferrari 599XX

فراری با عرضه‌ی 599XX، سری FXX را در سال ۲۰۱۰ ادامه داد که البته بعدها نسخه‌ی Evo از این خودروها نیز به تولید رسید. آخرین و جدیدترین عضو خانواده‌ی FXX، فراری FXX K است که بر اساس مدل لافراری از یک ماه پیش تولید شده است. نسخه‌ی Evo این خودرو هم مانند دیگر نسل‌های FXX، موجود خواهد بود. در ادامه می‌توانید عکس‌های منتشر شده از  FXX K Evo مدل ۲۰۱۸ را مشاهده کنید.

فراری FXX K
فراری FXX K
فراری FXX K
فراری FXX K
فراری FXX K
فراری FXX K
فراری FXX K
فراری FXX K
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات