سیناپتیکس حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر عرضه کرد

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سیناپتیکس برای اولین بار موفق به تولید انبوه حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر شده است.
تبلیغات

یکی از شرکت‌های پیشگام در عرصه‌ی حسگر بایومتریک، سیناپتیکس (Synaptics) است. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده که موفق به تولید حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر شده است. این حسگر Clear ID FS9500 نام دارد و برای استفاده در گوشی‌های بدون حاشیه‌ طراحی شده است. با استفاده از این حسگر، تولیدکنندگان موبایل می‌توانند حسگر اثر انگشت را زیر صفحه نمایش کار بگذارند.

حسگر کلیر آیدی FS9500 به همان شکل و سرعتی که حسگرهای کنونی عمل می‌کنند کار می‌کند؛ اما این کار را از زیر صفحه‌نمایش انجام می‌دهد و می‌تواند در انواع و اقسام شرایط مثلا وقتی انگشت شما خیس، خشک یا سرد است عمل کند. این حسگر از سیستم کدنگاری AES استفاده می‌کند و گزینه‌های امنیتی متنوعی پیش روی تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند قرار می‌دهد. یکی از قابلیت‌های این حسگر این است که می‌توان آن را به اختیار خاموش و روشن کرد؛ بنابراین برخلاف سنسورهای کنونی، زمانی که به آن نیاز ندارید جایی روی بدنه‌ی گوشی اشغال نمی‌کند.

گلکسی اس 7 اج

پیش‌تر نمونه‌هایی از این نوع فناوری را مشاهده کرده بودیم؛ اما سیناپتیکس اولین شرکتی است که این نوع حسگر را به تولید انبوه رسانده و با پنج تولیدکننده‌ی برتر گوشی هوشمند وارد معامله شده است. از این اعلام سیناپتیکس به اضافه چند مورد دیگر، می‌توان نتیجه‌های خوبی گرفت. سیناپتیکس در مراسم معرفی این حسگر مشخصا از تقاضا و میل بازار به «نمایشگرهای اینفینیتی OLED و بدون حاشیه» صحبت کرده است. این عبارت دقیقا همانی است که سامسونگ در خصوص پرچم‌دارهای کنونی خود یعنی گلکسی اس ۸، اس ۸ پلاس و نوت ۸ استفاده کرده است.

فناوری حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای، سال ۲۰۱۸ به انواع گوشی‌ هوشمند راه پیدا خواهد کرد؛ اما با توجه به نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره‌ شد، بعید نیست که اولین گوشی هوشمندی که از این سنسور بهره می‌برد سامسونگ گلکسی اس ۹ باشد. با توجه به مسائلی که در خصوص محل قرارگیری حسگر اثر انگشت در گوشی‌های فعلی سامسونگ وجود دارد و وعده‌ای که سامسونگ در مورد ارتقاء سیستم اسکن مادون قرمز داده است، احتمال دارد شاهد حذف حسگر از روی بدنه‌ی اس ۹ نیز باشیم.

به هرحال، چیزی که از آن اطمینان داریم این است که به‍زودی یکی از تولیدکنندگان مطرح، این فناوری سیناپتیکس را در گوشی هوشمند خود استفاده خواهد کرد و نظر بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات