۵ رکوردی که ابرخودروی کونیگزگ آگرا RS شکست

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آگرا RS، محصول شرکت سوئدی کونیگزگ، چند روز پیش رکورد سریع‌ترین خودروی جهان را شکست. اما این خودرو در این آزمایش رکوردهای دیگری نیز به جای گذاشت که در مقاله پیش‌ رو به آن‌ها می‌پردازیم.
تبلیغات

شرکت سوئدی کونیگزگ این روزها محور اخبار صنعت خودرو است. این شرکت با خودروی آگرا RS در آزمایش سرعت در شهر پارومپ ایالت نوادا با حضور نمایندگان کتاب رکوردهای گینس موفق به ثبت سرعت ۴۴۶.۹۷ کیلومتر بر ساعت شد و بدین ترتیب رکورد جدیدی در سرعت خودروهای شهری و جاده‌ای بر جای گذاشت. اما شکستن رکورد ۷ ساله‌ی سریع‌ترین خودروی شهری جهان، تنها دستاورد آگرا RS‌ نیست و این خودرو ۴ رکورد دیگر را در طی این آزمایش سرعت شکست.

همانطور که می‌دانید، آگرا RS چند روز قبل از آزمایش پارومپ، در پیست سابق نیروهوایی کشور دانمارک موفق شد با ثبت زمان ۳۶.۴۴ ثانیه در رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، رکورد سریع‌ترین خودروی جهان در این زمینه را نیز از آن خود کند. اما پس از چند هفته این خودرو مجددا توانست در آزمایش اخیر خود این رکورد را حدود ۴ ثانیه بهبود ببخشد و در زمان ۳۳.۲۹ ثانیه به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این دومین رکوردی است که این ابرخودروی سوئدی در آزمایش اخیر خود موفق به شکستن آن شد.

Koenigsegg Agera

رکورد سوم مربوط به متوسط حداکثر سرعت یک خودروی جاده‌ای در مسافتی به طول یک کیلومتر است که در این زمینه آگرا RS‌ با متوسط سرعت ۴۴۵.۵۴ کیلومتر بر ساعت، توانست رکورد جدیدی در این زمینه به نام خود ثبت کند. رکورد پیشین در چنین شرایطی، به طرز عجیبی به سال ۱۹۳۸ بازمی‌گردد؛ زمانی که مرسدس بنز W125 بهینه‌شده با رانندگی رودولف کاراچیولا موفق شد رکورد متوسط سرعت ۴۳۲.۷ کلیومتر بر ساعت را در اتوبانی در آلمان به ثبت رساند.

رکورد چهارم مربوط به حداکثر سرعت یک خودروی جاده‌ای در مسافتی به طول یک مایل ( ۱.۶ کیلومتر) است که خودروی آگرا RS‌ با رانندگی نیکولاس لیجا رکورد ۴۴۴.۴۶ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساند. رکورد پیشین در این زمینه باز هم به ۸۰ سال پیش و خودروی مرسدس بنز W125 بازمی‌گردد که توانست سرعت ۴۳۲.۴ کیلومتر بر ساعت را به نام خود ثبت کند.

اما رکورد آخر مربوط به حداکثر سرعت لحظه‌ای یک خودروی جاده‌ای است. آگرا RS‌ موفق شد در مسیر برگشت از پارومپ به لاس‌وگاس، به سرعت ۴۵۷.۴۹ کیلومتر بر ساعت برسد.

تیم کونیگزگ مدعی است ابرخودروی آگرا RS می‌تواند در پیست‌های اختصاصی و کاملا مسطح، رکوردهایی بالاتر از اعداد یادشده به ثبت برساند. شاید فولکس‌واگن تصمیم بگیرد پیست ارا-لیسن خود که ۷ سال پیش بوگاتی در آن رکورد سریع‌ترین خودروی جهان را شکست؛ این بار در اختیار کونیگزگ قرار دهد. باید منتظر ماند و دید.

به‌عنوان آخرین نکته ذکر این مطلب خالی از لطف نیست که تیم کونیگزگ اعتقاد دارد سرعتی که خودروی آگرا RS به آن دست یافته، حداکثر سرعتی است که یک ابر خودرو می‌تواند در جاده‌های عمومی و شهری به ثبت برساند. به یاد داشته باشید که خودروی آگرا RS پرچم‌دار شرکت سوئدی کونیگزگ نیست؛ بلکه این خودروی ریگرا است که به‌عنوان برجسته‌ترین محصول این شرکت سوئدی شناخته می‌شود. بیایید امیدوار باشیم روزی فرابرسد که این خودرو نیز به ایالت نوادا آمریکا سفر کند و نتایج آگرا RS‌ را بهبود ببخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات